Forslag til AV Reciver samt høytalere - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 58
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sånn da kommer en liten oppdatering.
    Vært litt rundt i butikker idag og sett/hørt samt drømt litt.

Turen gikk først til Soundgarden hvor jeg fikk første lyttetesten og tilbud.
    Her ble det anbefalt og kjøre følgende løsning:

Forsterker løsning:
    Pioneer SC-LX86 surroundreceiver - Sort
    Hegel H200 Integrert forsterker - Sort
    Hegel HD20 DAC D/A-konverter - Sort
    Pioneer BDP-LX55 Blu-ray spiller - Sort
    Sum: 40.000,-

Høytaler løsning:
    Front - System Audio SA Mantra 60 Gulvhøyttaler - Sort høyglans
    Senter - System Audio SA Mantra 10AV senterhøyttaler - Sort høyglans
    Bak - System Audio SA Mantra 30 Gulvstående høyttaler - Sort høyglans
    Bass - System Audio SE 200 Subwoofer - Sort høyglans
    Sum: 30.000,-

Så totalt 70.000,- hos Soundgarden

Så ble det HiFi klubben:
    Forsterker løsning:
    NAD T777 Hjemmekinoreceiver
    NAD T567 Blu-ray spiller
    Sum: 19.196,-

Høytaler løsning:
    Front - B&W CM9 Høyttalere
    Senter - B&W Center 2 Senterhøyttaler
    Bak - B&W CM5 Høyttalere
    Bass - B&W PV1D Subwoofer
    Sum: 49.488,-
    Totalt 68.684,-

På begge tilbudene er det ikke lagt med kabler eller stativ så dette kommer inn seinere og ja kabler er ett eget kapitel har jeg skjønt for lengst.
    Soundgarden la inn rabatt på totalt 8.460,- som er trekt av mens Hifi klubben er desverre ikke i det humøret.

Så da er det å få litt tips fra folk. Stoler ikke alltid på selgere siden de tenker provisjon og fortjeneste på dems salg.
    Jeg skal som sagt bruke det mest mot film i hovedsak men musikk står alltid på men streamer det da via Sonos. Derfor har soundgarden lagt inn DAC'en mens hifi klubben sa at NAD'en var bra nok så man ikke trengte noen ekstern DAC. Så derfor er det litt forskjell på tilbudene.

Har ikke slått fra meg DENON AVR-4520 Hjemmekinoreceiver ennå til 19.998,- siden jeg er fornøyd med 3308'en jeg har idag men vil jo som sagt ha god lyd.
    Ett annet ønske er at alt skal kunne styres med en ting og ikke dulijon med fjernkontrollere.

Tips og forslag tas godt imot :-)

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Har du fått høre på noe ? Lyden er veldig viktig for om du liker det eller ikke - og der er vi VELDIG forskjellige...

Jeg vet at både Pioneer og Hegel låter relativt slankt ut i lyden mens Nad vel er mer fet. På den annen side kjenner jeg ikke SA høyttalere så det kan være en bra kombo. B&W er vel ikke av de feteste heller så da kan det og sikkert og låte bra.

Antar Soundgarden mener du skal bruke Hegel som effekt på Pioneer - kan være lurt men samtidig bor du i leilighet. Hvis du ikke kan spille høyt - trenger du det ? På den annen side kan en rimelig brukt effekt gjøre samme nytten.

Forøvrig får du som sagt mye bra på brukten til en brøkdel av prisen.....
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt SA Mantra 60 på H200 med HD20 DAC og det låter fantastisk rocka, det kan blåse fletta av gjestene på festen ihvertfall testet samtidig med EC forsterkeren jeg endte opp med, og på SA var Hegel bedre.

Har ikke hørt komboen fra hifiklubben, så jeg kan ikke sammenligne det med Hegel/Pioneer/SA.

Men kort oppsummert så er ihvertfall tilbudet fra Soundgarden en kanon lønsning i stereo. Nå har ikke jeg hørt Pioneer, men tipper det er ganske så "problemfritt" ift surround (siden de la til en sub).

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer litt med å kombinere forslagene fra begge butikkene.
    Så altså forsterkeren f.eks Denon grunnen er at NAD er mer på musikk fronten og ikke lyd fronten etter det folk sier og jeg er fornøyd med gammle Denon 3808.
    Deretter tar jeg høytalerene fra Hifi klubben ogsetter Hegel H200 på frontene. Siden jeg vurderer Denon som forsterker velger jeg samme merke i blueray spiller så da blir det DENON DBT-1713UD Blu-ray spiller og kjører Sonos'en inn på Hegel HD20 for å få best mulig ut av det signale der siden det ikke går via HDMI.

Sånn kort oppsumert tenker jeg da:
    Bak - B&W CM5 Høyttalere
    DENON AVR-4520 Hjemmekinoreceiver
    DENON DBT-1713UD Blu-ray spiller
    Ender da på 95.476,- som er en vanvittig høy sum.

Jeg er åpen for forandringer og tips etc.

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har hørt B&W og liker det så tror jeg ikke du trår feil med det du har satt opp. Jeg tror at forskjellen om du hadde valgt Pioneer eller Denon eller noe annet av de kjente receiver merkene vil være minimal, høyttalerene gir nok største forskjellen på lydbildet på det du har sett på.
    Du får nok av krefter fra H200 ihvertfall, og Denon har jo alle funksjoner en måtte ønske seg, tror det kan bli bra jeg

PS: det kan jo hende du kan finne mye av det du satte opp på listen din på bruktmarkedet hvis du vil ha ned prisen, det er jo mye av det som har vært i salg lenge.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Micro80
    Jeg vurderer litt med å kombinere forslagene fra begge butikkene.
    Så altså forsterkeren f.eks Denon grunnen er at NAD er mer på musikk fronten og ikke lyd fronten etter det folk sier og jeg er fornøyd med gammle Denon 3808.
    Deretter tar jeg høytalerene fra Hifi klubben ogsetter Hegel H200 på frontene. Siden jeg vurderer Denon som forsterker velger jeg samme merke i blueray spiller så da blir det DENON DBT-1713UD Blu-ray spiller og kjører Sonos'en inn på Hegel HD20 for å få best mulig ut av det signale der siden det ikke går via HDMI.

Sånn kort oppsumert tenker jeg da:
    Bak - B&W CM5 Høyttalere
    DENON AVR-4520 Hjemmekinoreceiver
    DENON DBT-1713UD Blu-ray spiller
    Ender da på 95.476,- som er en vanvittig høy sum.

Jeg er åpen for forandringer og tips etc.
    Tenker det hadde blitt et kick-ass annlegg til både film og stereo :-D

Mulig det enda er en h200 på finn.no til ca 12k

Oppdatering: Den annonsen står det avtalt solgt på nå ja.

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du vil ha ned prisen så kan du jo vente med H200, da har du tatt av ca 18000,- Så ser du hvordan det funker, og når (ja jeg sier når ) du vil ha mere krefter til frontene så kan du jo kjøpe det senere.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke alle lyst alt det beste med en gang?
    Skjønner hintet ditt mfufu men det kommer vel ann på om jeg klarer. hehe
    Vet at en ting kommer i tilegg til dette oppsette her og det er høytaler kabler samt signal kabler mellom alle tingene. Uff, høres dyrt ut allerede men er viktig komponenter da.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner følelsen: men 2 ganger på rappen hvor jeg har verdt ute etter og oppgradere noe så ender jeg med og overskride budsjettet med 75% eller mer..

F.eks var innom soundgarden for å se på marantz receiver til ca 6k og gikk igjen med en lx85 til 13k :-P

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gå for SA! sinnsykt digge høyttalere! jeg ville gått for hvit farge, er ikke femi! og ville gått for pioneer og hegel komboen til de

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser jo ut som drømmeoppsett!

Jeg er skikkelig newbie selv, men har kikket på dette noen uker og tillater meg å kaste inn noen kommentarer. Ignorer om du vil.

NAD 787 fremstår for meg som attraktiv med sine oppgraderingsmuligheter.

Dersom du skulle velge Pioneer har SC-LX86 en (på papiret) god USB DAC som skal gjøre en god jobb. Denne har slik jeg forstår det inngang foran og bak. Det KAN kanskje spare deg for en HD20 DAC.

Dersom du går for Denon 4520 bør du vurdere Denon DBT-3313UD som benytter den nye Denon Link HD for jitterfri avspilling. Når du trekker den så langt er jo poenget å optimalisere maksimalt.

CM5: var selv veldig usikker her, men ifølge noen tester er CM1 meget bra (dels bedre enn CM5) og vil fungere fint i mange rom i stedet for CM5 som bakhøyttaler. Det er bare etpar tusen, men uansett hvor høyt budsjett man har, har man til slutt noen begrensinger...

Høyttalerkabler. Dette er det mange som er uenige om, men fysisk vitenskapelig er det ingen grunn til å kjøpe feks høttalerkabler til en formue. Det finnes folk med meget dyre anlegg som benytter billige kabler. Bare tenk over det før du legger ned betydelige summer i billig kobber, så diskuterer man vel ikke det mer i denne tråden...

(PS, Disclaimer: jeg har ikke mottatt alt mitt enda og det jeg skriver er derfor basert på research, ikke erfaringer fra egen lyttig og filmtitting.)

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville ha sjekket flere sjapper enn (griske) HFK og Soundgarden. Har du vurdert f.eks. Surround.no mtp. XTZ i kombo med Yamaha/Onkyo/Pioneer? Tror du kan få en vel så god løsning her og billigere. XTZ har gode både høyttalere og suber!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt vurderes Tronic
    Tar imot råd og tips.
    Liker at alt kan styres fra f. eks. iPAD så det er ønskelig men går det ikke med god løsning med tanke på lyden er ikke det veldig viktig.
    1 pri er lyd og musikk.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom over denne subben fra Definitive Technology SuperCube 8000
    via tips fra bekjent. Vurderes sterkt. Noen som har vært borti den?
    Uff tror jeg må oppgradere sikringen i stua jeg nå.
    Hehe

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dac-en i f.eks Yamaha RX-A3020, Denon AVR4520 eller Pioneer LX86 holder godt nok mål til en rekke anlegg og høyttalere. Dessuten blir det smør på flesk å bruke 2 dac-er hvis du bruker romkorreksjonen i receiveren til musikk også. Pluss det blir mye switching og styr.

B&W CM9 er en høyttaler med en svært behagelig klang hvis du liker det. Trenger effektforsterker i tillegg.

Vil du ha noen mer engasjerende høyttalere som også ser svært bra ut, spesielt i hvitt. Se Google. Så foreslår jeg dette.

Monitor Audio GX 200
    Monitor Audio GXC150
    Som bakhøyttalere foreslår jeg RXFX i hvitt.

Se hifihuset.no
    Dette koster 39.000. Han går sikkert med på 34.000 som en pakkepris.

Som en forsterker i startfasen kan du bruke Yamaha RX-A3020. Denne har Airplay, du kan gjøre justeringer etter romkorreksjonen hvis du vil finjustere litt på lyd og klang. Ganske bra med krefter også.
    Spilleren til denne koster 4.000. til sammen 19.000.

Da er du oppe i 53.000.

Som sub ville jeg kanskje valgt den nye SVS SB13Ultra. Denne koster 13.000. Se Lsound.no

Totalt 66.000.

Vil du fremdeles handle mer så slenger du på en brukt Parasound Halo A21 effektforsterker til ca 15.000. Og ja, denne gruser Hegel H200. Hatt H200 selv og kort sagt-styr unna.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom over denne subben fra Definitive Technology SuperCube 8000
    via tips fra bekjent. Vurderes sterkt. Noen som har vært borti den?
    Uff tror jeg må oppgradere sikringen i stua jeg nå.
    Hehe
    Sikkert en god sub. Forgjengeren SuperCube Reference har mange tilhengere og fans.
    Det er likevel fremdeles "bare" en 11". At det står 3 stk i er konstruksjonen. Det vil fungere som en vanlig 11" i bassrefleks ytelsesmessig. De to andre er passive og vil flytte seg ved hjelp av den aktive. Det blir altså ikke en 18" som det står på internettsidene til Lsound og produsent.
    At den er liten gjør at den trenger så mye effekt som de 1500 wattene. En 12" med 400 watts forsterker i bassrefleks vil ganske greit klare å spille høyere og en god del dypere.
    Sikkert god til musikk og hvis størrelsen er ønsket relativt liten så er den kanskje verdt et forsøk.
    PS, du trenger ikke å bytte sikringer. 1500 watt vil du aldri eller sjelden bruke. 10 Ampere x 230 Volt = 2300 watt. Ergo du har nok strøm :-)
    Du har sikkert 16 ampere også for leiligheten så ut som en nyere type ;-)
    Lsound.no selger også disse.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ikke er så opptatt av Spotify, Airplay, romkorreksjon og dill og dall, men mer forkusert på bra utseende og på god lyd kan du vurdere er Rotel kombo som jeg har : Rotel RSP1572/RMB1575

Utrolig bra trøkk og lyd. Spiller rundt det meste av det som finnes av receivere når vi snakker lydkvalitet. Dog foretrekker jeg forsatt et dedikert anlegg til ren stereo. Bare sjekk hva Lyd&Bilde mente om den saken: Rotel RSP-1572 og RMB-1575 | Lyd & Bilde

Du bør imidlertid sjekke at høyttalerne du velger ikke er vanskelige å drive med fall i motstand ned mot 1-2 ohm. Det er ikke alle høyttalere RMB'n og klasse D liker sies det.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Jeg ble anbefalt og bytte ut Hegel H200 Integrert forsterker - Sort med Hegel H20 Effektforsterker - Sort.

Grunnen var at jeg behøver ikke ha volume og kildekontroll som han på hifiklubben sa. Etter det jeg har forstått av oppsett er det at alt går igjennolm sorround forsterkeren via pre out over til Hegel og ut til frontene.
    Det er vel riktig eller? Trenger man da volum kontrollen eller?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett litt etter andre effekt trinn siden Hegel er sykt dyr.
    Ser litt på følgende:
    Parasound Halo A 31.
    Rotel RB-1572
    Rotel RB-1582
    Sherbourn PA 2-250

Er det noen som har info om denne?
    Ser at Parasound Halo A 31 takler 3 kanaler,kan også da brukes til å gi styrke til senteren. Er det en ide?

Ser litt på DAC'en og Parasound Z DAC

Er Parasound/Rotel bra i forhold til Hegel eller?
    Primare?
    Mange nevner også Arcam, men aldri hørt om dem.
    Kom gjerne med forslag. Alt tas imot.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett litt etter andre effekt trinn siden Hegel er sykt dyr.
    Ser litt på følgende:
    Parasound Halo A 31.
    Rotel RB-1572
    Rotel RB-1582

Er det noen som har info om denne?
    Ser at Parasound Halo A 31 takler 3 kanaler,kan også da brukes til å gi styrke til senteren. Er det en ide?

Ser litt på DAC'en og Parasound Z DAC

Er Parasound/Rotel bra i forhold til Hegel eller?
    Primare?
    Mange nevner også Arcam, men aldri hørt om dem.
    Kom gjerne med forslag. Alt tas imot.
    Rotel RB-1572 er en digital forsterker med moduler fra B&O. Jeg har RMB-1575 som er 5 kanals varianten fra rotel basert på samme moduler. Er sykt fornøyd med lyden og trøkket i denne, så den kan jeg anbefalet til film i hvert fall. Blir ikke varm og kan derfor stables.

Rotel RB-1582 er en konvensjonel analog forsterker som jeg ikke har hørt.

Senter høytaleren er en av dine viktigste høyttalere, da den tar alt av prat. Om du trenger effekt på denne skal jeg ikke hevde, men mye av lydsignaturen ligger i effekttrinnet på forsterkeren, eller effekt forsterkeren. Har du front og senter fra samme produsent/serie kan det være lurt å bruke samme effekt på alle for å unngå forskjell i lydsignatur.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •