B&W 683 + Denon 4308, trenger mer effekt.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B&W 683 + Denon 4308, trenger mer effekt.

Noen her som har prøvd Emotiva XPA-2 sammen med denon og b&w?

Ser at XPA ene selges rimelig billig brukt. MEn er det verdt pengene?

Vurderer også SDA 2175, Hegel H200 og NAD M3. Og ja, dette er noen helt andre forsterkere.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes hvertfall at Parasound NC2250 er rågod. Finnes på brukten til 6-8000.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer an på hva du forventer. Nok kraft men de finnes forsterkere som spiller bedre...
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ute etter noe som holder litt mer kontroll på høyttalerne.

At det finnes alternativ som vil gi bedre lyd er jeg vel ikke i tvil om.
    Men til nå har jeg klart å ødelegge 5 diskanter i høyttalerne, og dette tror jeg kanskje skyldes for liten forsterker / spillt for høyt. Selv om siste ble deffekt ved moderat volum.

Ved høyt volum merker man godt at bassen dabber av ved vokal.

Jeg vil vel ikke få noe dårligere lyd av en Emotiva enn ved Denon AVR 4308 som jeg har i dag. Bi ampet..

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Epylypzon

Men til nå har jeg klart å ødelegge 5 diskanter i høyttalerne, og dette tror jeg kanskje skyldes for liten forsterker / spillt for høyt. Selv om siste ble deffekt ved moderat volum.

Jeg vil vel ikke få noe dårligere lyd av en Emotiva enn ved Denon AVR 4308 som jeg har i dag. Bi ampet..
    Hvorfor spørre hvis du har bestemt deg :grin:. Etter det jeg vet er Emotiva rimelig fet i lyden og ikke så oppløst - kan sikker passe med Denon, men personlig ville jeg valgt noe annet, litt avhengig av hva du vil betale...
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Midgaard Oberon 6.1 om disse er å få tak i f.eks?

Newcomer Stian B-L sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Akershus
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Epylypzon

Du ville ikke få noe dårligere lyd nei :-)
    Jeg kjører Emotiva XPA-2 på mine B&W CDM-9 NT! jeg syns det er skikkelig bra lyd :-) har ingen ting å klage på. Mine høyttalere er jo ikke kjent for å være noen bass tårn, men jeg syns bassen er stram og fin. mellomtonen er klar og tydelig både på film og musikk og diskanten runder av akkurat perfekt før det blir for skarpt! Noen mener lyden kan bli grøtete, men her skylder jeg på match av komponenter. DAC, høyttalere eller forforsterker. For dette har ikke jeg opplevd.
    XPA-2 har krefter i masse vis. Jeg har ikke klart å tømme denne kraftkaren for strøm! Jeg har gitt meg lenge før forsterkeren. Om du holder til i nærheten av Akershus er du hjertlig velkommen til en lyttekveld :-) hadde bare vært hyggelig det :-)

Cambridge Azur 752BD - Music Angel XD800 mkIII - XTZ 99.36 mkII - XTZ 99 W10.16

Se min HiFi HER

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har XPA5 på 683 og kan garantere deg at du kommer til å tro du har fått nye høyttalere med skikkelig effekt på disse. 4308 er ikke på langt bør kraftig nok til å blåse skikkelig liv i 683 så der har du noe å glede deg til

Som det nevnes er Emo litt mørk og varm i klangen men ihvertfall sammen med Yamaha passer det bra så jeg vil tro det også skal passe veldig bra med denon
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •