Nyinnkjøpt utstyr til hjemmekino. Hjelp søkes!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nyinnkjøpt utstyr til hjemmekino. Hjelp søkes!

Må innlede med at jeg er helt nybegynner! (noe som sikkert kommer godt fram iløpet av innlegget)

Jeg har sist uke kjøpt inn følgene utstyr:

Yamaha 7.2 receiver RX-V773
    EPSON EH-TW6100 LCD-projektor Full-HD 3D
    Media Mount 108" rammelerret
    LG BD 3D spiller
    AppleTV

Front: Klipsch RF-52
    Center: Klipsch RC-52
    Bak: Klipsch RS-52
    Sub: 2stk XTZ 99 W10.16

Kinorommet: høyde,dybde,bredde 1,97x4,40x2,82 med lyse fliser på gulv, panel på vegg og hvite plater i taket.

Valg av utstyr er gjort utifra lesning på dette forumet, samt tester funnet på nettet.

Jeg har noen forskjellige spørsmål i forbindelse med dette kinorommet.

Når jeg setter receiver til automatisk romkalibrering, så velger den alle høyttalerne som "Large". Dermed brukes ikke subbene når jeg har den i 2-kanals stereo. Hvis jeg går inn manuelt og endrer høytallerne til small, så kobles subbene inn. Skal det være slik at jeg må gå inn og bytte dette vær gang jeg velger mellom surround og 2ch stereo?

Hva skjer med fronthøytallerne når dem står i hhv small og large? Har lest litt og kommet frem til at det skiller mellom hvilken frekvens subbene skal ta over for fronthøytallerne på? Vil det isåfall bli feil når man ser på film at disse skal stå i small siden recieveren vil ha dem som large i autokalibrering?

Hva med bakhøytallerne og center? Skal de helst stå i large eller small?

På subbene har jeg 3 skruknapper. Den ene er volum, de andre to til noe annet som gjør at det romler mer? På generelt grunnlag mtp de andre høytallerne i settet. Skal de stå til å romle mye eller lite til film-titting?