Vil ha ny Reciver Til Bi amping

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer keato02 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vil ha ny Reciver Til Bi amping

Hei, Jeg har et par med Dali 8008 jeg vil ha Bi ampet, Jeg har rundt 8-12lapper og svi på en ny reciver, vil helst ha 5.1 men ha mulighet til og bi ampe, vil også at den skal være strømsterk, ha pre out og HDMI.

Anbefalinger og Egne Erfaringer med produkter tas imot med stor takk.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å biampe, og fortsatt ha tre kanaler ledige til surround bak og senter, da må du ha en 7.1 kanals receiver jo....
    Du kunne jo også kjøpe en rimeligere receiver og en ekstern effektforsterker, f.eks. Emotiva, da trenger du ikke biampe.
    Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30 - Anthem MRX 500

Newcomer keato02 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    For å biampe, og fortsatt ha tre kanaler ledige til surround bak og senter, da må du ha en 7.1 kanals receiver jo....
    Du kunne jo også kjøpe en rimeligere receiver og en ekstern effektforsterker, f.eks. Emotiva, da trenger du ikke biampe.
    Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30 - Anthem MRX 500
    Jeg kjører bare 3 kanaler glemte vel og si det?

kjører 3.1 burkes mest til musikk og litt film titting, derfor Vil jeg at den skal ha HDMI

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke det vil ha så veldig mye for seg med bi-amping så lenge man bruker 4 kanaler fra samme receiver.

Men, likevel har de fleste modellene jeg har sett på i prisklassen du nevner mulighet for bi-amping. Jeg mener også jeg har sett noen Onkyo med mulighet for brokobling av frontene.

Min klare anbefaling er å velge en receiver du liker lyden i. Og utvide med effektforsterker om du trenger enda mer effekt.

Geir Arne

Newcomer ErlendCV sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har en receiver med 7.1 men den har front presence(Yamaha RX-1067)? har ikke penger å bruke på effekt så kan jeg biampe med front på presence og fronr l,r ?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Tror ikke det vil ha så veldig mye for seg med bi-amping så lenge man bruker 4 kanaler fra samme receiver.

Men, likevel har de fleste modellene jeg har sett på i prisklassen du nevner mulighet for bi-amping. Jeg mener også jeg har sett noen Onkyo med mulighet for brokobling av frontene.

Min klare anbefaling er å velge en receiver du liker lyden i. Og utvide med effektforsterker om du trenger enda mer effekt.

Geir Arne
    Onkyo hadde hvertfall det på 5 og 6 serien. Som jeg vet var det hvertfall 875 og 905, 876 og 906. For evt trådstarter kan du se etter BTL mulighet. Det er det Onkyo kalte sin brokobling.
    Legg på litt folie over toppen så kan du steke mat på den også, for den blir J.... varm i BTL mode :-)
    Funker faktisk ganske bra og jeg testet 905 i BTL på krevende høyttalere.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som ganilsen nevner så er det ikke alltid biamping hjelper stort. Problemet er at det er samme (underdimensjonerte) strømforsyningen som skal forsyne alle utgangene. Dette kommer tydelig frem når effekt er oppgitt med bare en eller to kanaler i drift. Med alle 5/7/9 kanalene skal drives synker den kontinuerlige effekten receiveren klarer betraktelig.
    Og for si det enkelt: jo billigere receivere jo større sansynlighet er det for at strømforsyningen er liten.

Effektforsterker er en langt bedre løsning.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ErlendCV
    jeg har en receiver med 7.1 men den har front presence(Yamaha RX-1067)? har ikke penger å bruke på effekt så kan jeg biampe med front på presence og fronr l,r ?
    Manualen vil vise deg hvordan du bi-amper.
    Angående bi-amping så skal jeg teste det på min egen 5 kanals effektforsterker for første gang i morgen.
    Men det blir ikke sånn som enkelte butikker som skal selge sier. F.eks 2x100 watt vanlig, og bi-amping blir ikke da 2x200watt. Strømforsyningen blir jo det samme.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ErlendCV
    Jeg tror ikke det vil være noen suksess, dessverre.

Skal du bi-ampe med denne mener jeg det er surround back kanalene som brukes. Altså kan man "kun" ha 5.1 når man bi-amper.

Geir Arne

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •