Hvilken receiver til DALI IKON 6 MK2 7.1

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 28
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Hvilken receiver til DALI IKON 6 MK2 7.1

Hei, lurer på å kjøpe disse høyttalerene men er usikker på receiver. Yamaha RX-V673 eller 773 frister men vet ikke om de er kraftige nok. Bør jeg gå for dedikert forsterker til frontene, hvilke modeller anbefales da?

Er utover Yamaha glad i Denon, Pioneer og kan overtales til mange andre. Onkyo frister ikke av en eller annen grunn.

Vil like å kunne bruke Spotify, bluetooth osv men det er sekundert. Primært viktig med kraftig nok forsterker kombinert med upscaling til 1080p, minst 3 HDMI inganger, on-screen OSD osv. None tips? (selvsagt lov å si "ikke de høyttalerne please!!, men kom da med gode alternativer. Planlegger å gå for hvite for da passerer de konefilteret enda lettere!)

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye bra i den pris klassen, bare en første kikk på nettet Komplett.no - Yamaha RX-A1020BL hjemmekinoreceiver ser ut til og ha det meste du er ute etter.

Kan eventuellt se på brukten for en god deal også legge til en effekt forsterker til frontene om man er bekymra for om du ikke har nok kraft.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk. Den ser super ut er den samme generasjon som x73 versjonene?

Andre merker jeg burde vurdere? HK, NAD, Marantz osv?

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Absolutt mye og velge i den pris klassen, jeg bare fant den på nett via mobilen så kjenner ikke noe til den recievern på noe fysisk vis.

Mener det sånn sett er kun siste generasjonen av reciever som har 4k pass through.
    Og det er mange her på avforum som taler varmt om yamaha+ikon kombo.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut. Jeg må dra en lyttetur til HFK.

Takk for tips!

Newcomer jorgso sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RX-A1020 er Yamahas nyeste produkt likedan med X73 serien. Aventage (RX-A) serien til Yamaha skal være en forbedring i forhold RX-V serien når det kommer til receiverens lyd- og bildebehandling, les mer om dette på Yamahas hjemmeside. Jeg vil også anbefale Yamaha på Ikon, sitter selv med denne komboen, Yamaha sin varme klang passer Ikon serien perfekt samtidig som Yamaha gir en engasjerende filmopplevelse. I mitt tilfelle kunne jeg tenkt meg mer effekt, vurderer og oppgradere til en receiver i Aventage serien eller og gå for en dedikert effektforsterker på frontene. Sistnevnte frister siden jeg er mer enn fornøyd med receiveren min på alle andre punkter, en NAD C275 står nå på ønskelisten

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper en nad 275 vil gi atskillig mere effekts oppgradering enn og bruke 15-16k på en receiver, og en effekt forsterker går ikke ut på dato på samme måte.

Ikke bare i watt men og for forvrenging. Mange recieivere oppgir med en hel prosent forvrenging (og dette går helt opp i 20k klassen) mens nad'en har 0.008% ifølge hk specs

Jeg sitter og tvi holder på visa kortet mitt sjøl for jeg har lyst på nye fronter og ikon7 og nettop nad c275 står på topp av lista.

Men jeg bør nok spare en 10-15 tusen til før kan gi meg lov :-\

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp. Samme tanker jeg har. Effekt kan man legge til med effektrinn senere dersom man har preout. I det minste et krav for sub og front 1020 kan være et godt alternativ kjenner jeg. Rimelig future proof ... lurer også på å bytte subben med xtz eller svs siden jeg hører så mye bra om de. Har en xtz 99.12 i stua og lurer på svs sb12-nds nede ... så kan jeg jo bytte on jeg får lyst å bære litt men det er vel topic for en annen tråd!

Nå må jeg jo da bare se om jeg klarer å unngå ikon 7 (hadde de vært hvite så kunne det skjedd! )

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener hk hadde valg for høyglans hvit på ikon 7 (jo fant det: koster noen tusen mer da)

DALI IKON 7 MK2 Høyttalere | Hi-Fi Klubben

:twisted: :twisted:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Tipper en nad 275 vil gi atskillig mere effekts oppgradering enn og bruke 15-16k på en receiver, og en effekt forsterker går ikke ut på dato på samme måte.

Ikke bare i watt men og for forvrenging. Mange recieivere oppgir med en hel prosent forvrenging (og dette går helt opp i 20k klassen) mens nad'en har 0.008% ifølge hk specs

Jeg sitter og tvi holder på visa kortet mitt sjøl for jeg har lyst på nye fronter og ikon7 og nettop nad c275 står på topp av lista.

Men jeg bør nok spare en 10-15 tusen til før kan gi meg lov :-\
    DA konverteren, romkorreksjonen, mer krefter, bedre prosessor osv er annerledes på dyrere receivere. Ikke for å kritisere NAD-en, men det er langt i fra 100 % sikkert at NAD-en vil øke lydkvaliteten og ha mye mer krefter enn f.eks Yamaha 3020. F.eks en Yamaha 3020 vil sannsynligvis yte ca 2x170w i stereo og miste effekt ettersom man kobler til flere høyttalere i 5 og 7 kanaler.
    Det blir mer strømforsyninga og kvalitet som teller mer enn watt. Skal man stort sett dele på 80 hz ser jeg ikke bort i fra at en god og stor receiver kan klare det greit.

Newcomer pøbb sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke onkyo??. De er likest Denon og yamaha på utstyr og slikt, men har noe mer krefter enn de to nevnte. rimelige kan du også få de, vist du ikke absolutt skal ha den siste moddelen da.
    Dali ikon 7 mk2- ikon vokal mk2- ikon on wall mk2- 2 stk Sony subb- Onkyo txnr 3009- panasonic dmp 500- Apple tv- get hd pvr- panasonic plasma50.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    DA konverteren, romkorreksjonen, mer krefter, bedre prosessor osv er annerledes på dyrere receivere. Ikke for å kritisere NAD-en, men det er langt i fra 100 % sikkert at NAD-en vil øke lydkvaliteten og ha mye mer krefter enn f.eks Yamaha 3020. F.eks en Yamaha 3020 vil sannsynligvis yte ca 2x170w i stereo og miste effekt ettersom man kobler til flere høyttalere i 5 og 7 kanaler.
    Det blir mer strømforsyninga og kvalitet som teller mer enn watt. Skal man stort sett dele på 80 hz ser jeg ikke bort i fra at en god og stor receiver kan klare det greit.
    Skal du dele vekk alt fra 80hz bør du i praksis ha en sub til hver høytaler. De som påstår at man ikke kan høre hvor en sub står i rommet ønsker enten og selge deg noe eller mangler hørsel på ene øret. Det er dog min personlige og snevre mening så hver sin smak :-)

Sier jo absolutt ikke at man ikke får noe for dyrere receivere, men om man f.eks allerede har en helt ok receiver som man er fornøyd med så er det mer økonomisk og heller investere i et effekt trinn enn og bruke 20 laken i et håp om bedre effekt.

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    yamaha RX-A1020 vil jeg tippe er en fantastisk Receiver til dette, ellers er Onkyo sikkert en fin vei og gå, har hatt masse gøy med min onkyo 609, mye krefter, Onkyo TX-NR818 bør være saken :-D

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støttes
    NAD 275 låter genialt bra på Ikon 7 mk2, og Yamaha har billige receivere med preout.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

samme sp

lurer litt på det samme bare med ikon sub i ikon serien tilegg, hvil en denon 2313 være brukbart til dette? , burde jeg kjøpe ikon senter eller er den noe annet som går bedre sammen med ikon mk2 front og sub?

Newcomer jorgso sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Estate99
    lurer litt på det samme bare med ikon sub i ikon serien tilegg, hvil en denon 2313 være brukbart til dette? , burde jeg kjøpe ikon senter eller er den noe annet som går bedre sammen med ikon mk2 front og sub?
    2313 vil helt sikkert fungere, men optimalt bli det nok ikke. 2313 er ikke noen kraftplugg, men siden den har pre-out så er muligheten for effektforsterker tilstede. Mitt forslag er at du prøver med 2313, liker du lydsignaturen, men mangler effekt kan du kompansere med en effektforsterker på frontene etterhvert. Siden du har Ikon Sub på de lavere frekvensene kan det være 2313 kommer greit ut for det jeg vet, kun ørene dine som kan svare på det i ditt tilfelle 8)

Ikon Vokal er en perfekt match til Ikon frontene dine, go for it

Active Pip sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    457
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo også nevne Emotiva XPA-2 når det snakkes om effekt, er på tilbud nå og dermed faktisk litt billigere enn NAD 275, og ca dobbelt så mye krefter.
    Kjører denne selv sammen med Dali Ikon 8 og det låter rått 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for svar, da ender jeg vel opp med effekt etterhvert. bare hatt consept serien før. burde vel merke grei forandring med ikon? er ikon subben brukbar+ kun hatt xtz subber før..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener hk hadde valg for høyglans hvit på ikon 7 (jo fant det: koster noen tusen mer da)

DALI IKON 7 MK2 Høyttalere | Hi-Fi Klubben

:twisted: :twisted:
    Det var som bare f da! Fåes ikke i hvit sto det ... tok det for god fisk. Kjellerstua mi er ca 27 kvm ... bør jeg vurdere 7ern?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pøbb
    Hvorfor ikke onkyo??. De er likest Denon og yamaha på utstyr og slikt, men har noe mer krefter enn de to nevnte. rimelige kan du også få de, vist du ikke absolutt skal ha den siste moddelen da.
    Har ikke noe logisk grunn. Samme som at jeg ikke liker Toyota ... helt dustete!

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •