Denon AVR-1000 - Ingen lyd når man skrur på

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon AVR-1000 - Ingen lyd når man skrur på

Hallo,

Har en Denon AVR-1000 som det ikke kommer lyd ut av etter at man har skrudd på. Hvis jeg vrir litt fort opp på volumet så kommer lyden litt lavt og skurrette og må vri frem og tilbake på volumknappen i ca 10 sek for at lyden skal bli helt klar og fin. Trenger ikke å vri mye frem og tilbake, men bare såvidt litt oppover og nedover på volumet.

Tror ikke det er volumknappen siden jeg kan få den til å fungere med helt klar lyd -- skru den av -- og når jeg skrur den på igjen er det ingen lyd igjen.

Noen idéer hva det kan være?

Takk for hjelp!

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må ha renset volum potmetret på et verksted tror jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Du må ha renset volum potmetret på et verksted tror jeg.
    Sikker på at det er dette som er feil? Jeg tenkte litt på det også, men trodde det måtte være noe annet i og med at jeg som sagt etter en liten tid får lyden til å bli helt plettfri. Om jeg lar volumknappen stå i akkurat den stillingen og skrur av/på forsterkeren må jeg igjen begynne å vri frem og tilbake på volumet. Ville ikke volumet vært fint nårjeg skrudde den på igjen med en gang etterpå hvis jeg har funnet et hakk ut støv?

Jeg hadde egentlig selv trodd at det ville være noe som var koblet etter volumknappen et sted, men jeg har som sagt ikke mye peiling på audio.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, kanskje det er noe annet ja, har ikke så mye peiling selv egentlig. Problemet er vel også at et verkstedsbesøk koster mer enn det smaker noen ganger.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er en forsterker som garantien er gått ut på så ville jeg bare ha åpnet den å sjekka for støv og eventuelt noe dårlig kontakt rundt volumhjulet. Tipper det har noe med det å gjøre. Så kan du eventuelt bruke q-tips og rensesprit til å gjøre rent. Hvis ikke så må den vel på verksted ja....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •