Hvilken receiver til ca 20.000? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 54 av 54
    Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Har ikke prøvd å bi-ampe 5 kanaleren enda. Men selger singelkablene i dag og de blir byttet ut mot 2 nye sett. Y-ledd tilkoblinger er også på vei. Så det blir nok bi-amping til Onsdag. Meget spent på å teste dette, men tviler på at det blir en A-HA opplevelse. Bedre å være skeptisk enn full av forventninger :-)
    Denon-en eller en annen receiver klarer greit å drive bakkanalene. Spesielt med tanke på at jeg setter musikk i stereo høyest.
    Hei - hvordan gikk det med bi-ampings prosjektet ditt ?

Bi-amper selv med Hypex trinnet mitt nå,men det er mest fordi det har 4 kanaler.
    Har ikke prøvd uten , men det spiller hvertfall meget bra nå,med en helt utrolig kontroll i bassen - kjører 400w modulene på bassen,og 180w modulene på mellomtone/diskant!

Når det gjelder reivererspørsmålet ditt , så har jeg nå fått et par dager med RX-A 3020'n nå så jeg begynner å kjenne din litt mer!
    Når det gjelder RK delen , så er det som sagt litt avhengig av hvor heldig du er mtp problemfrekvensene dine i forhold til de filtrene YAPO tilbyr!

Target frekvensene som er tilgjengelig er hvertfall som følger : 31-39-49-62-78-99-125-157-198-250-315-396-500-630-793-1000-1260-1590-2000-2520-3170-4000-5040-6350-8000-10100-12700 og 16000 hz .

PEQ har 7 bånd for hver kanal , og disse kan selvsagt både heves og senkes , og justeres med variabel q-verdi - for subkanalen er det kun 4 bånd,med de samme alternativene når det gjelder target frekvenser!

Nå er det selvsagt i bassområdet opp til 3-400 hz som det er mest aktuelt/fornuftig å gjøre justeringene!

Og det er nok først når man går til verks med stor tålmodighet manuelt dette blir bra føler jeg - gjerne i sammen med REW .

Men det blir mye trykking frem og tilbake ,for det er mye som kan justeres så dette kommer litt an på hva du selv liker!
    Jeg synes det er moro og holde på med, og jeg har hvertfall kommet lengre med Yamaha enn med Pio hva frekvensrespons angår!

Lyden er også bra,med et stort lydbilde og bra engasjement,men den spiller nok renest og med best oppløsning i "pure direct" - ikke så veldig stor forsjell,men det er hørbart!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt at du er fornøyd. Fått inn en del tilbuder nå og det hjap å skrive forslag om byttehandler i annonsen.
    Jeg jobber med de siste detaljene om en 3020 nå med en nå. Jeg ønsker penger i mellom, så får vi se hvordan det går. Selger/bytter ikke for en hver pris.

Forstår jeg deg riktig nå?
    Man kan velge å justere hver sub på 4 frekvenser. Så f.eks på 39, 49, 62 og 78 hz? Hvor mye på pluss og minus?
    Så tar man f.eks på front så kan man velge å justere hver front på 7 forskjellige frekvenser?

Jeg spiller bare i pure direct nå og subbene blir bare brukt til film og PS3.
    Hadde kun TV-lyd noen dager siden jeg solgte kablene og ventet på 2 nye sett så jeg kunne bi-ampe. Ble også kjøpt inn nye RCA kabler til mellomtone og diskant. Jeg hadde liten tålmodighet til å prøve vanlig vs bi-amp, så jeg gikk fort over til bi-amp. forsterkeren var også relativt kald ved vanlig.

Jeg skal ta en nøyere lytting på dette om et par dager, for å dobbeltsjekke at det ikke er viljen min som sier dette og ikke hørselen. Men det låter j.... bra nå. Synes det er en roligere topp og jeg er meget forbauset over bassen i høyttalerene. Har stort sett spilt med sub før og gått over til uten sub de siste ukene.
    En kamerat hørte også på dette i går og synes det låt utrolig bra.

Nå er det koblet slik at kanal 1+2 driver en høyttaler og 4+5 driver en høyttaler. Kanal 3 driver senteren. Før var det koblet slik at kanal 1 og 2 drev hver sin høyttaler. Forstår jeg oppbygginga rett så driver hver side av forsterken hver sin høyttaler nå i stedet for at den ene sida drev begge før. Kanal 3 står bak på forsterkeren. Bakanalene tar Denon-en seg av.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt at du er fornøyd. Fått inn en del tilbuder nå og det hjap å skrive forslag om byttehandler i annonsen.
    Jeg jobber med de siste detaljene om en 3020 nå med en nå. Jeg ønsker penger i mellom, så får vi se hvordan det går. Selger/bytter ikke for en hver pris.

Forstår jeg deg riktig nå?
    Man kan velge å justere hver sub på 4 frekvenser. Så f.eks på 39, 49, 62 og 78 hz? Hvor mye på pluss og minus?
    Så tar man f.eks på front så kan man velge å justere hver front på 7 forskjellige frekvenser?

Jeg spiller bare i pure direct nå og subbene blir bare brukt til film og PS3.
    Hadde kun TV-lyd noen dager siden jeg solgte kablene og ventet på 2 nye sett så jeg kunne bi-ampe. Ble også kjøpt inn nye RCA kabler til mellomtone og diskant. Jeg hadde liten tålmodighet til å prøve vanlig vs bi-amp, så jeg gikk fort over til bi-amp. forsterkeren var også relativt kald ved vanlig.

Jeg skal ta en nøyere lytting på dette om et par dager, for å dobbeltsjekke at det ikke er viljen min som sier dette og ikke hørselen. Men det låter j.... bra nå. Synes det er en roligere topp og jeg er meget forbauset over bassen i høyttalerene. Har stort sett spilt med sub før og gått over til uten sub de siste ukene.
    En kamerat hørte også på dette i går og synes det låt utrolig bra.

Nå er det koblet slik at kanal 1+2 driver en høyttaler og 4+5 driver en høyttaler. Kanal 3 driver senteren. Før var det koblet slik at kanal 1 og 2 drev hver sin høyttaler. Forstår jeg oppbygginga rett så driver hver side av forsterken hver sin høyttaler nå i stedet for at den ene sida drev begge før. Kanal 3 står bak på forsterkeren. Bakanalene tar Denon-en seg av.
    Det er vel riktig forstått ja !
    Du kan justere ned med -20db,og +6db på vert bånd,og selvsagt hvor bredt (Q faktor) du vil dempe!
    Så det er en god del muligheter , men det kommer som sagt litt an på hvor heldig man er med de frekvensene man kan velge i forhold til nettopp "ditt behov" .

Selv har jeg en kul med senter på 52-53 hz , og den får jeg ikke angrepet 100% , pga alternativene er 49,6 og 62,5 hz - men jeg kommer et stykke på vei likevel !

Mine GX 300 leverer også utrolig bass på egenhånd,så det er kun ved ekstreme nivå , og spor med masse dypbass jeg kobler inn subene ved musikk - frontene går jo med bra nivå helt til 25hz , og etter at jeg fikk Hypex trinnet på plass , så er det rett og slett imponerende hva noen usle 6,5 tommere kan levere:grin:

Jeg også burde kanskje vurdere å oppgradere signalkablene mine,men vi får se - jeg er ikke så helt overbevist om at det vil gi så veldig til gevinst?

Lykke til med forhandlingene
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Signalkabler får du kjøpe billig av meg, Torolan. Har alt for mye liggende.

Har leket meg litt i ettermiddag. Satt Audyssey til OFF. Satt subbene som Master+Slave. Dvs at volum, RK osv blir justert på en sub og den andre får automatisk de samme innstillingene. Kun 1 subutgang fra receiveren.
    Ble litt boomy i midbassen, men dette fikk A.R.O (JL Audio romkorreksjon) tatt seg rimelig godt av.

Det er et vanvittig trykk i fra subbene nå ( TV-en ramler vel snart ned, rister helt enormt :-) ). De puncher skikkelig i midbassen og virker mye raskere, mer presise og integreringa og overlappen med frontene er noe helt annet. Har lånt bort DB-måleren så det blir vanskelig å stille inn fasen/avstanden nå, men dette er svært lovende.
    Får kjøre en ny Audyssey romkorreksjon i morgen og se hva som skjer da. Frykter at Audyssey tar bort all moroa i midbassen.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Signalkabler får du kjøpe billig av meg, Torolan. Har alt for mye liggende.

Har leket meg litt i ettermiddag. Satt Audyssey til OFF. Satt subbene som Master+Slave. Dvs at volum, RK osv blir justert på en sub og den andre får automatisk de samme innstillingene. Kun 1 subutgang fra receiveren.
    Ble litt boomy i midbassen, men dette fikk A.R.O (JL Audio romkorreksjon) tatt seg rimelig godt av.

Det er et vanvittig trykk i fra subbene nå ( TV-en ramler vel snart ned, rister helt enormt :-) ). De puncher skikkelig i midbassen og virker mye raskere, mer presise og integreringa og overlappen med frontene er noe helt annet. Har lånt bort DB-måleren så det blir vanskelig å stille inn fasen/avstanden nå, men dette er svært lovende.
    Får kjøre en ny Audyssey romkorreksjon i morgen og se hva som skjer da. Frykter at Audyssey tar bort all moroa i midbassen.
    Hmm , ja jeg prøvde først å kjøre mine to suber på hver sin utgang på 3020'n også men det da kom jeg ikke i mål - nå har jeg det litt annerledes enn du,siden jeg har MA GX suben foran,og SVS tuba bak som kun er med fra fra 40 hz og nedover !

Koblet derfor begge suben til Antimoden , kalibrerte dem først manuelt med volum/fase , kjørte Antimode og deretter RK i receiver (med en liten manuell etterjustering) på kun en subutgang,og DA ble det meget bra

Så man må bare prøve å feile litt ja - men jeg tror nok det kan vere en fordel at begge suben får det samme signalet.

Så du har brukbare signalkabler til salgs altså ?

Hvilke lengder har du da? Må ha hvertfall 1,5 m .Send meg en PM evt.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hej

Ser ikke denne nævnt som et alternativ (Anthem MRX500)?
    Tape Connection - Stereo, Surround, Højttalere, Hjemmebio

Denne har jo fået megen god feedback fra bla. Watt. og være udstyret med en meget god kallibrering?

Mvh
    LBA75

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LBA75
    Hej

Ser ikke denne nævnt som et alternativ (Anthem MRX500)?
    Tape Connection - Stereo, Surround, Højttalere, Hjemmebio

Denne har jo fået megen god feedback fra bla. Watt. og være udstyret med en meget god kallibrering?

Mvh
    LBA75
    Har også lurt på hvorfor ingen har anbefalt Anthem. Er det noen forskjell mellom 300, 500 og 700 annet enn krefter? Mener jeg har lest at det er kun kreftene som skiller de forskjellige modellene. De koster 10, 15 og 20 i Norge hos Oslo Hificenter.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også lurt på hvorfor ingen har anbefalt Anthem.
    Det er nok fordi det ikke er å få kjøpt så mange plasser, og dermed ikke er så godt representert. Samtidig som de mangler litt "finesser". Men RK på disse får jo skryt for å være god. Om man kan justere noe serlig på denne i ettertid(personligjøre) er jeg usikker på.

Geir Arne

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siste detaljene på pris og hente/sende på en Yamaha RX-A3020 nå.
    Veldig vemodig hvis Denon-en ryker, men er jo svært gøy å prøve nye ting og har troa på den romkorreksjonen med de innstillingene.

Newcomer PureHifi sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    endte du opp med en 3020? og ble du fornøyd med den? ser ut som det er på plass samme receiver hos meg iløpet av få uker. sto og vippet mellom onkyo 1010 og yamaha 3020, men 3020 trakk det lengste stået her.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PureHifi
    endte du opp med en 3020? og ble du fornøyd med den? ser ut som det er på plass samme receiver hos meg iløpet av få uker. sto og vippet mellom onkyo 1010 og yamaha 3020, men 3020 trakk det lengste stået her.
    Det ble ikke 3020 pga for lite mellomlegg for Denon-en. Denon-en blir en stund til. Mulig den blir oppgradert med XT32 og 3D.

Newcomer HiFi-Mathias sin avatar
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå lest denne tråden, og utifra dine problemstillinger tror jeg en Anthem MRX 300/500 vil være en meget passende receiver for deg.

Denne har en utrolig bra romkorreksjon som har en liten "amerikansk kurve" i bassen som man ikke får i så mange andre receivere. Dvs. at den øker volumet i midbassen og litt i dypbassen for å få en "fetere" bass, noe som veldig mange foretrekker for å balansere frekvensresponsen for ørene.
    Den retter også opp i mellomtoneområdet, alså den korrigerer fra 10-10 000hz, og det virker faktisk utrolig bra! Her blir frekvenskurven skikkelig rensket opp!

Det andre positive er at den er utrolig oppløst på film og musikk. Man får virkelig frem mye detaljer på musikk, som man kan savne med andre receivere som f.eks. Yamaha og Onkyo.

Dette er ikke den receiveren med mest utstyr, men den har alt du trenger for å se film, spille spill, se på tv og høre på musikk(med mindre du trenger airplay da).

Grunnen til at jeg skriver MRX 300 eller 500 er at 500 har en litt bedre romkorreksjon og noe annet jeg ikke kommer på i farta. Men MRX 500 og 700 er helt like bortsett fra at 700 har litt mere kraft og hd radio.

Edit: her kan du lese litt om utstyret:

Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30 - Anthem MRX 300

Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30 - Anthem MRX 500

Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30 - Anthem MRX 700

Også et par tester:

Anthem MRX 300 | Lyd & Bilde

Anthem MRX 700 | Lyd & Bilde

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi-Mathias
    Jeg har nå lest denne tråden, og utifra dine problemstillinger tror jeg en Anthem MRX 300/500 vil være en meget passende receiver for deg.

Denne har en utrolig bra romkorreksjon som har en liten "amerikansk kurve" i bassen som man ikke får i så mange andre receivere. Dvs. at den øker volumet i midbassen og litt i dypbassen for å få en "fetere" bass, noe som veldig mange foretrekker for å balansere frekvensresponsen for ørene.
    Den retter også opp i mellomtoneområdet, alså den korrigerer fra 10-10 000hz, og det virker faktisk utrolig bra! Her blir frekvenskurven skikkelig rensket opp!
    Dette blir vel nesten som resualtet man får ved å ha DynamicEQ aktivert på Yamaha, Maratz etc sine receivere? Under filmtitting selfølgelig :-)
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Newcomer HiFi-Mathias sin avatar
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Dette blir vel nesten som resualtet man får ved å ha DynamicEQ aktivert på Yamaha, Maratz etc sine receivere? Under filmtitting selfølgelig :-)
    Ikke helt det samme, da DynamicEQ, som jeg har forstått det, er en equalizer som tilpasser seg volumet for å få en mest mulig jevn frekvensrespons uavhengig av hvilket volum du har på, mens romkorreksjonen til Anthem endrer seg ikke om du vrir opp eller ned på volumknotten. Anthemen korrigerer(på moderat/middels høyt volum) høyttalerne i rommet ved minimum 5 punkter, analyserer og tilpasser frekvenskurven utifra resultater den har fanget opp i punktene hvor det er blitt målt.

Denne korreksjonen kan også brukes til musikk, noe som gir et godt og balansert trykk i bassen.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •