Hvilken receiver til ca 20.000? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 54
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Ok .
    Men hva skjer hvis du prøver en annen delefrekvens da?
    Og muligens også endrer avstand til sub i receiver ?

Bare å huske hva den står på nå , og så prøve seg frem - for jeg synes dette høres ut som et faseproblem !
    Lånt vekk Radioshacken, men prøvde å lytte meg frem uten å høre noen forskjell.
    Har du Spotify? F.eks sangen Rasmus Seebach sin Natteravn gir en helt annen bass og trykk med frontene alene enn med subbene aktivert. Da er subbene allerede justert opp 3 db hver i forhold til det Audyssey setter de til.
    Forutesetningen for uttalelsen er selvfølgelig ved lyttevolum ved ca 80-90 db og ikke på svært høye nivåer.
    Prøver på mye forskjellig nå og det er i snitt en MYE fyldigere bass med frontene alene.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,662
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Lånt vekk Radioshacken, men prøvde å lytte meg frem uten å høre noen forskjell.
    Har du Spotify? F.eks sangen Rasmus Seebach sin Natteravn gir en helt annen bass og trykk med frontene alene enn med subbene aktivert. Da er subbene allerede justert opp 3 db hver i forhold til det Audyssey setter de til.
    Forutesetningen for uttalelsen er selvfølgelig ved lyttevolum ved ca 80-90 db og ikke på svært høye nivåer.
    Prøver på mye forskjellig nå og det er i snitt en MYE fyldigere bass med frontene alene.
    Prøvde sangen her nå (tøff låt forresten) og her er det egentlig ingen foskjell med eller uten sub.
    Jeg får litt mer trøkk i kun frontene på noen sanger pga 50-55hz kulen min. Denne blir noe redusert med sub siden antimoden jevner det ut en god del.
    Dette er selvsagt ønskelig også,for det kan bli noe boomy til tider med låter som har mye energi i det aktuelle området !
    Men når du nå kjører kun fronter , er det da i pure direct,eller er frontene korrigert ?
    Hvis vi snakker pure direct,så har du vel noen "kuler" du også,som kanskje er jevnet ut til det "kjedelige" med RK innkoblet ?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Marantz sin AV 7005? Hadde samme problemet med mine Klipscher+svs sub med min forrige Yamaha, og Audessy løste det denne gangen Eventuelt etterkommeren som mest sannsynlig kommer snart. Er du fornøyd med Denon sin lydsignatur, vil du nok også like Marantz sin! Gjør heller ikke noe at den er pen å se til.
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne Denon-en ser meget spennende ut ja.
    Også nysgjerrig på hva denne LFC funksjonen gjør i praksis. Dette er så vidt jeg vet den første forsterkeren Audyssey leverer dette til. Tror ikke LFC er med på Hifi klubben sine sider.

Audyssey LFC - Enjoy Late-Night TV and Music | Audyssey

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Hva med Marantz sin AV 7005? Hadde samme problemet med mine Klipscher+svs sub med min forrige Yamaha, og Audessy løste det denne gangen Eventuelt etterkommeren som mest sannsynlig kommer snart. Er du fornøyd med Denon sin lydsignatur, vil du nok også like Marantz sin! Gjør heller ikke noe at den er pen å se til.
    Jeg har sett at Marantz kommer/har kommet med en ny receiver og en ny prosessor. Har sett Marantz i butikk også og de ser unektelig meget flotte ut. De er kjent for å levere godt i stereo også.
    Jeg har allerede fraslått meg disse pga manglende XT32. Fryktelig synd da jeg godt kunne tenkt meg å prøve et Marantz produkt en gang.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde sangen her nå (tøff låt forresten) og her er det egentlig ingen foskjell med eller uten sub.
    Jeg får litt mer trøkk i kun frontene på noen sanger pga 50-55hz kulen min. Denne blir noe redusert med sub siden antimoden jevner det ut en god del.
    Dette er selvsagt ønskelig også,for det kan bli noe boomy til tider med låter som har mye energi i det aktuelle området !
    Men når du nå kjører kun fronter , er det da i pure direct,eller er frontene korrigert ?
    Hvis vi snakker pure direct,så har du vel noen "kuler" du også,som kanskje er jevnet ut til det "kjedelige" med RK innkoblet ?
    Med og uten sub er Pure Direct vs sub+front med romkorreksjonen inntakt ja.
    Tror nok du har rett i at romkorreksjonen jevner det ut til det "kjedelige".
    Skal ikke være lett dette. På noen sanger er det jo j.... heftig med sub og på andre sanger er det best med subbene alene.

Derfor er jeg svært nysgjerrig på å prøve en ny receiver for å se hva den kan utrette.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke være lett dette. På noen sanger er det jo j.... heftig med sub og på andre sanger er det best med subbene alene.

Derfor er jeg svært nysgjerrig på å prøve en ny receiver for å se hva den kan utrette.
    Det er nettopp dette som er det avgjørende. Audyssey kan på mange måter karakeriseres som det beste RK systemet for receivere i fornuftig prisklasse, men det jeg deg alt for få muligheter til etterkorrigering. Og resultatet er ofte at det blir for korrekt, spesielt i forhold til hva folk er vant til.

En løsning kan være å justere bass(ikke sub) opp et par-tre dB. Bakdelen her er at det heves fra ca 300hz og nedover slik at man også får litt ekstra nivå(ofte litt mye) i nedre mellomtone, noe som kan gi litt "feit/mørk" lydkarakter. Likevel kan det være verdt å teste.

Geir Arne

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Marantz av 7005? Evnt. etterkommeren som sikkert kommer snart. Gikk fra Yamaha til denne, og Marantzen bedret sammenspillet med frontene og sub flere hakk. Liker du lydsignaturen i denon, liker du nok denne også. Gjør ikke noe at den er fin å se til også :-D
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,662
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har kanskje en misstanke om at hvis det gås FOR drastisk til verks i RK,så kan man miste noe dynamikk,og bli litt "kjedelig" ja .

Og etter hva jeg har skjønt,så er det dårlig med manuelle just muligheter med Audyssey - det jeg stort sett har gjort med både Pio og Yamaha, er å bruke korrigeringen som er gjort,men jeg reduserer det den har gjort!

På alle eq bånd som det er justert mer enn 3 db enten opp eller ned,så tar jeg det ned/opp til maks 3 db.
    Føler at lyden blir mer riktig og naturlig da !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har aldri tenkt på det med å justere opp på bass på frontene. Virker som det hjelper på en del musikk etter en 10 minutters test.

Vanskelig å forklare dette, men ta f.eks Diamonds med Rhianna. Med sub+front virker bassen til å være lenger nede i lydbildet og med mindre futt og fart. Sprer seg mer ut fra senter i lydbildet og blir på en måte mindre bass.
    Når man går over til Pure Direct blir bassen mer tilstedeværende og mulig jeg tar feil, men det føles som bassen kommer mer opp i lydbildet.

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kanskje en misstanke om at hvis det gås FOR drastisk til verks i RK,så kan man miste noe dynamikk,og bli litt "kjedelig" ja .

Og etter hva jeg har skjønt,så er det dårlig med manuelle just muligheter med Audyssey - det jeg stort sett har gjort med både Pio og Yamaha, er å bruke korrigeringen som er gjort,men jeg reduserer det den har gjort!

På alle eq bånd som det er justert mer enn 3 db enten opp eller ned,så tar jeg det ned/opp til maks 3 db.
    Føler at lyden blir mer riktig og naturlig da !
    Det er da mange manuelle just muligheter på min Onkyo TX-NR818(Audyssey)
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runefalk
    Det er da mange manuelle just muligheter på min Onkyo TX-NR818(Audyssey)
    Men det er uten romkorreksjonen på, ikke sant? Det er også masse manuelle innstillinger på denne og man kan f.eks kopiere kurven som romkorreksjonen over til Manuell, men Audyssey blir da deaktivert.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slenger opp en Harman Kardon AVR 660 da den er på massivt tilbud ut helgen
    Harman/Kardon AVR660 Surroundreceiver - Sort

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er god lyd og trøkk du vil ha så ville jeg beholdt Yamaha'n og kjøpt Rotel RMB 1575 effekt. Utrolig trøkk og en helt annen lydkvalitet.
    Som du ser av bildet har jeg og en RSP1572. Mens jeg ventet på den kjørte jeg en Yamaha 2010 som pre på denne - fungerte meget bra, selv RSP1572 hevet det enda et hakk, var den største forskjellen å sette en bra effekt på Yamaha'n. RSP'n har og bedre romlyd i mine ørere, og meget enkel å sette opp når du har skjønt hvordan Rotel tenker... Begge deler vil dog sprenger budsjettet ditt skikkelig.

Mulig vi har noe av samme smak - Hadde Denon 3808 før og likte den nesten berdre en Yamaha'n.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Hvis det er god lyd og trøkk du vil ha så ville jeg beholdt Yamaha'n og kjøpt Rotel RMB 1575 effekt. Utrolig trøkk og en helt annen lydkvalitet.
    Som du ser av bildet har jeg og en RSP1572. Mens jeg ventet på den kjørte jeg en Yamaha 2010 som pre på denne - fungerte meget bra, selv RSP1572 hevet det enda et hakk, var den største forskjellen å sette en bra effekt på Yamaha'n. RSP'n har og bedre romlyd i mine ørere, og meget enkel å sette opp når du har skjønt hvordan Rotel tenker... Begge deler vil dog sprenger budsjettet ditt skikkelig.

Mulig vi har noe av samme smak - Hadde Denon 3808 før og likte den nesten berdre en Yamaha'n.
    Jeg har en effektforsterker allerede. En 5x250w fra Parasound som brukes til front og senter. En 1575 ville i noen tilfeller fått pusteproblemer pga den lave impedansen til frontene mine.
    Men på høyttalere med høyere impedans så tviler jeg ikke på at det er en rå forsterker :-)

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en effektforsterker allerede. En 5x250w fra Parasound som brukes til front og senter. En 1575 ville i noen tilfeller fått pusteproblemer pga den lave impedansen til frontene mine.
    Men på høyttalere med høyere impedans så tviler jeg ikke på at det er en rå forsterker :-)
    OK - da skjønner jeg ikke at du mangler trøkk :-D.

Tror nok det er en bra match til Denon din (for det var det vel...). Sett de 2 ekstra kanalene på sidehøyttalere, hvis de er ledig - anbefales.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    OK - da skjønner jeg ikke at du mangler trøkk :-D.

Tror nok det er en bra match til Denon din (for det var det vel...). Sett de 2 ekstra kanalene på sidehøyttalere, hvis de er ledig - anbefales.
    Har ikke prøvd å bi-ampe 5 kanaleren enda. Men selger singelkablene i dag og de blir byttet ut mot 2 nye sett. Y-ledd tilkoblinger er også på vei. Så det blir nok bi-amping til Onsdag. Meget spent på å teste dette, men tviler på at det blir en A-HA opplevelse. Bedre å være skeptisk enn full av forventninger :-)
    Denon-en eller en annen receiver klarer greit å drive bakkanalene. Spesielt med tanke på at jeg setter musikk i stereo høyest.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke prøvd å bi-ampe 5 kanaleren enda. Men selger singelkablene i dag og de blir byttet ut mot 2 nye sett. Y-ledd tilkoblinger er også på vei. Så det blir nok bi-amping til Onsdag. Meget spent på å teste dette, men tviler på at det blir en A-HA opplevelse. Bedre å være skeptisk enn full av forventninger :-)
    Denon-en eller en annen receiver klarer greit å drive bakkanalene. Spesielt med tanke på at jeg setter musikk i stereo høyest.
    Geier å drive ja ingen tvil, men erfaringen min med å sette effekt på alle kanaler var i allefall mye mer lyd på siden, noe jeg har savnet. Min gamle Yamaha hadde vel heller ingen problemer med å drive mine Klipsch RF82, men Rotel'n drev de bare så mye bedre.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •