Forslag til forforsterkeren!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer Stian B-L sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Akershus
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forslag til forforsterkeren!

Hei. Jeg har nå tenkt tanken på å kjøpe en forforsterker. Den skal være tilkoblet en Emotiva XPA-2 som driver B&W CDM 9 NT. FLAC Musikken kommer fra min Mac og blir spilt av en Squeezebox Touch som er koblet til en Cambridge Dacmagic.
    I dag så blir det brukt en Yamaha RX-V665 som "forforsterker"
    Planen er å kjøpe inn en forforsterker som squeezeboxen og Cambridge Dacmagic skal kobles til. Jeg ønsker å fortsatt bruke Yamahaen til alle mine HDMI kilder så derfor har jeg en del krav å sette til en forforsterker.

Forforsterkeren må ha:
    HT Inngang
    XLR inngang og utgang
    Sub utgang. (De aller fleste med XLR utgang kan man jo bruke RCA out som Sub out)

Trigger utgang hadde også vært fint men har ikke dette som krav.

Jeg har vurdert noen, blandt annet
    Abrahamsen V3
    Cambridge 840e
    Hegel P2A

Jeg tenker selvfølgelig å kjøpe brukt ;-)

Høyttalerne har en diskant som kan være veldig frempå, så å gå for en forforsterker som setter diskanten i spissen vil muligens være en feil.
    Har testet Primare Pre 32, og diskanten ble veldig slitsom.
    Å gå for en forforsterker som heller mer mot "varm" lyd er ønskelig.

Jeg skal bytte ut Dac også, men tar det etter forforsterker, siden ønske mitt er å få et mer stereo preget anlegg enn hjemmekino som det er nå.

Er det noen som kan hjelpe meg med forslag til hva som kunne passet mine behov og krav?

Jeg leter jo da etter brukte som helst ikke går for mer enn 6 - 7000,-

Cambridge Azur 752BD - Music Angel XD800 mkIII - XTZ 99.36 mkII - XTZ 99 W10.16

Se min HiFi HER

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Parasound 2100 er jo ett godt alternativ mtkp diskanten, ht utang har den også

brukt til 2-3k

Edit:
    Ligger en på hifisentralen til 3k
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Akershus
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset. Denne har ikke XLR så da dropper jeg den :-P

Se min HiFi HER

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Akershus
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble ett hastekjøp i går gitt :-) gikk til innkjøp av en Electrocompaniet EC 4.5 :-) Gleder meg som en unge til å komme hjem og få testet produktet :-D

Se min HiFi HER

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann, lurer litt på korleis det blei med lyden no etter du fekk inn forforsterker?

Active
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan låter det??
    B&W CM9
    B&W CMC senter
    SVS SB13-Ultra
    Marantz SR6010
    Electrocompaniet AW250R
    PS3
    Samsung 51" plasma 8000 Serie
    B&W P3

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Akershus
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal komme tilbake med en liten test. I morgan skal den leveres til ECS i lillestrøm for en oppgradering og justering! Så kommer det også Abrahamsen V6 dac inn isteden for nåværende Cambridge!

Se min HiFi HER

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med å ha skjønt at musikk i stereo med hjemmekino reciever ikke gir no lydnirvana...
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå begynner du å nærme deg noe her. Jeg vil absolutt anbefale deg å koble deg til V6 med Macen din med USB. FLAC filene ville jeg ha konvertert til AIFF slik at du kunne ha brukt dem i ITunes, synes ikke VLC fungerte så veldig bra her så jeg valgte denne løsningen, litt mere jobb men smidigere på sikt.

Og for guds skyld ikke tenkt på bruke RCA utgangene på V6, søppel i forhold til de balanserte utgangene. Selv tapper jeg signalet fra XLR utgangene på V6 og inn på en Parasound NC2100, er som natt og dag.

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Akershus
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe! Har vell vist det alt for lenge, men med en sammboer som er veldig opptatt av hvordan det skal se it i stuen har ikke vært noe interessert i å ha en forsterker for hver aktivitet :-P men nå har jeg valgt å kaste ut hjemmekinoen fra stuen og heller lage noe gøy ut av det når jeg får større plass.

Så ut går Yamaha RX-V665!

Inn kommer Abrahamsen V6 og Electrocompaniet EC 4.5!

Har laget meg 4 nye XLR kabler nå så dette blir topp!
    EC 4.5 kommer fra ECS i morgen med ny oppgradering og full rens og smøring :-)

Julen kom tidlig i år :-D

I morgen blir det mange timers testing :-)

Se min HiFi HER

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Akershus
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    Nå begynner du å nærme deg noe her. Jeg vil absolutt anbefale deg å koble deg til V6 med Macen din med USB. FLAC filene ville jeg ha konvertert til AIFF slik at du kunne ha brukt dem i ITunes, synes ikke VLC fungerte så veldig bra her så jeg valgte denne løsningen, litt mere jobb men smidigere på sikt.

Og for guds skyld ikke tenkt på bruke RCA utgangene på V6, søppel i forhold til de balanserte utgangene. Selv tapper jeg signalet fra XLR utgangene på V6 og inn på en Parasound NC2100, er som natt og dag.
    Macen blir kun en "server". Jeg skal benytte Squeezebox Touch som kilde! Den spiller FLAC igjennom macen, så bruker ikke selve macen til avspilling. Squeezeboxen skal bli koblet til Abrahamsen V6 og derfra blir systemet balansert XLR helt til effektforsterkeren :-)

Se min HiFi HER

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stian B-L
    Macen blir kun en "server". Jeg skal benytte Squeezebox Touch som kilde! Den spiller FLAC igjennom macen, så bruker ikke selve macen til avspilling. Squeezeboxen skal bli koblet til Abrahamsen V6 og derfra blir systemet balansert XLR helt til effektforsterkeren :-)
    Hmm, kanskje jeg skulle ha "lånt" meg en Squeezebox på Elkjøp for å teste ut dette, hadde satt pris på å slippe å bruke USB kabelen men ikke på bekostning av lydkvalitet.

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Akershus
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    Hmm, kanskje jeg skulle ha "lånt" meg en Squeezebox på Elkjøp for å teste ut dette, hadde satt pris på å slippe å bruke USB kabelen men ikke på bekostning av lydkvalitet.
    Jeg er kjempefornøyd med Squeezebox Touch som jeg har. Har du orden i tag på all musikken din er det enkelt å finne sjangere, artister, titler, album og alt du kan ønske deg. Eller du kan enkelt bla igjennom hardisken og mappene hvis du har organisert på den måten :-)
    Funker knirkefritt på både wifi og kabel!
    Og datamaskinen kan stå i ett helt annet rom.
    Anbefales ;-)

Se min HiFi HER

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •