Hvordan slå av Audysseyinstillinger? Denon AVR-3808

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan slå av Audysseyinstillinger? Denon AVR-3808

Hallo!

Kjørte en Audysseykalibrering på min Denon 3808 som resulterte i at den kjørte frontkanalene i +12db og suben i -12db, noe som gir ekstremt lite futt i suben.

Jeg stiller jo dette enkelt tilbake med fjernkontrollen, men driten er at hver gang jeg slår av og på igjen forsterkeren så er jo instillingene resatt til Audyssey-instillingene, og jeg finner ikke ut hvordan jeg slår det av.. Noen som kan hjelpe meg med dette?

Intermediate randall sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oslo
    Poster
    3,255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv en factory reset. Hvis du ikke vet hvordan så er google din venn :-D
    Eller manualen selvfølgelig.

Intermediate randall sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oslo
    Poster
    3,255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers så kan resultatet "...frontkanalene i +12db og suben i -12db..." tyde på at du enten er bassoholiker, eller at sub'en bør forsøkes flyttet til en annen posisjon. Evnt fasejusteres. Eller volumjusteres. Eller at mic-posisjonen(e) "treffer" stående bølger. Eller at frontene står som large og gir en uheldig kombo med sub'en. Eller at HT'ene er for store for rommet. Etc..

Når Audessey setter sub'en til -12 så er den på grensen til hvilket headroom/justeringsområde den har i mic-posisjon. Når den i tillegg drar frontene til +12 så har det åpenbart vært ekstremt basstungt i mic-posisjonen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, bassoholiker er jeg ikke, men når jeg fyrer på dubstep på full guffe og må bort å kjenne på elementet på suben for å finne ut om den er på, så er det for lite :P

Noen annen plassering er desverre ikke mulig i dette rommet..

Frontene står som large ja, er Dali 909, jeg mener det er large hvertfall men ikke vet jeg :P

Alt det andre har jeg nok ikke satt meg godt nok inn i til å mene noe om, men jeg blir hvertfall fornøyd med lyden når jeg stiller den manuellt så vil egentlig bare slå av igjen Audyssey'en..

Newcomer zyklonized sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,har selv en 3808 stående. Har den ikke koblet til fot tiden,men vet at det går an å skru av audyssey på forsterkeren. Hadde selv ingen problemer med at den skrudde seg på igjen etter jeg slo av og på forsterkeren.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •