Denon AVR2805 + Dali 6006, dårlig med trykk.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer Concker sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon AVR2805 + Dali 6006, dårlig med trykk.

Heisann.

For noen år tilbake så kjøpte jeg meg et brukt hjemmekino anlegg med en Denon AVR2805 reciver og Dali høyttalere.
    henholdsvis Dali blue 6006 front, Dali R1000 bak og Dali C1000 i front.

Jeg skal få kjøpt meg en subwoofer i tillegg, men skulle tro at denne komboen skulle produsere helt ok med bass uten allikevel?

Om jeg har det stående i Stereo så får jeg greit med dyp bass og høres helt ok ut. Men slår jeg over til Music mode så går bassen ned noen hakk så virker det nesten som at dyp bassen blir borte og at jeg sitter igjennom med bare mellombassen, skal jo ikke være slik?

Jeg ønsker jo og ha like bra lyd i music mode hvor jeg bruker alle høyttalerene og ikke bare i stereo.
    forøvrig så i 5.1 Stereo modusen så er bassen dyp og fin, men jeg ønsker da å bruke music mode da det blir litt overkill med fullt volume bak i 5.1 stereo modus.

Jeg har satt Sub til none, og jeg har prøvd å justere crossover filteret for å teste men det har ingen effekt så da skulle sub utgangen være skrudd av.
    ellers har jeg også satt Bass til +6db både på music og stereo modus, med treable på +0db.

Senter og bakhøyttalerne er satt til small, mens front er satt til Large.

Noen tips?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Delefiltret virker jo ikke når du har sub til "No" selvfølgelig.
    Om du vil ha i bruk alle høyttalere i stereo, da kan du vel bruke Dolby ProLogic eller hva nå du har på din receiver. Se manualen hva du har av muligheter.
    vet ikke om du kan gjøre noen mauelle innstillinger u "Music" mode.

Newcomer Concker sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Delefiltret virker jo ikke når du har sub til "No" selvfølgelig.
    Om du vil ha i bruk alle høyttalere i stereo, da kan du vel bruke Dolby ProLogic eller hva nå du har på din receiver. Se manualen hva du har av muligheter.
    vet ikke om du kan gjøre noen mauelle innstillinger u "Music" mode.
    Jepp, det jeg mente var at jeg da skjekket med delefilteret at sub faktisk sto av

Det er vel Dolby/Dts ProLogic greiene som jeg mener med Music mode. Har da både film og musikk under Dolby.
    Problemet er at bassen blir betydelig mindre når jeg benytter dette kontra vanlig stereo.

Så kort oppsummert så blir det:

Vanlig stereo : Bra bass
    5.1 Stereo (alle høyttalere) Bra bass
    Dolby Digital Cinema og Music mode: Betydelig mindre bass
    DTS Cinema og Music mode: Betydelig mindre bass

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjender ikke din receiver i detalj, men det må vel være muligt å stille inn lyd manuelt i de forskjellige modi, har du sjekket dette? Når du spiller i f.eks. DD Cinema.
    Har receiveren noen form for kalibrering innebygget, med mikrofon?
    Hvordan er lyden når du ser film? Til film bruker du vel ikke DDProLogic? Film har jo 5.1 DD eller DTS lydspor, mye bedre å bruke det, dog mangler du sikkert LFE info da du ikke har subwoofer, tviler på LFE kanalen blir overført til fronterne.
    Ellers, ser ikke noen fordel med å bruke alle høyttalere i stereo, for meg blir det bare rot med sånt. Stereo er to kanaler og å fordele det til fem er noe jeg ikke helt skjønner hvorfor man må gjøre.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •