Fra yamaha 3067 til yamaha 3010

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Active
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fra yamaha 3067 til yamaha 3010

Solgte min yamaha 3067 for en stund siden,å fikk ordnet meg en 3010 som erstatter.

Etter litt lytte tester og noen filmklipp på forskjellige filmer må jeg si at dette er overveldende i hjemmekinoen.
    Jeg personelig synes det er en STOOR oppgradering på surround biten(fra 3067).

Nå har jeg ikke fått testet med HD-lyd enda,bare med lydspor fra filmer jeg hadde på opptak fra canal +.
    Så jeg gleder meg som en unge på julaften til en helaften med RINGENES HERRE: TO TÅRN i kveld på blu ray.

Jeg ble så overasket over lyden i helt standard DD,at det vil overaske meg om DTS HD MA SPORET skuffer.

Jeg kan også høre at det er litt mer power i denne kontra 3067,selv om det ikke er voldsomme greier.

Musikk biten er ikke testet noe spesielt enda,men det virker som den er i samme yamaha gaten som tidligere med noe finpuss.

Nå er det surround-biten som er i hovedsete hos meg og der er jeg ikke skuffet så langt.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heptan007
    Solgte min yamaha 3067 for en stund siden,å fikk ordnet meg en 3010 som erstatter.

Etter litt lytte tester og noen filmklipp på forskjellige filmer må jeg si at dette er overveldende i hjemmekinoen.
    Jeg personelig synes det er en STOOR oppgradering på surround biten(fra 3067).

Nå har jeg ikke fått testet med HD-lyd enda,bare med lydspor fra filmer jeg hadde på opptak fra canal +.
    Så jeg gleder meg som en unge på julaften til en helaften med RINGENES HERRE: TO TÅRN i kveld på blu ray.

Jeg ble så overasket over lyden i helt standard DD,at det vil overaske meg om DTS HD MA SPORET skuffer.

Jeg kan også høre at det er litt mer power i denne kontra 3067,selv om det ikke er voldsomme greier.

Musikk biten er ikke testet noe spesielt enda,men det virker som den er i samme yamaha gaten som tidligere med noe finpuss.

Nå er det surround-biten som er i hovedsete hos meg og der er jeg ikke skuffet så langt.
    Grattis med ny receiver ! Artig å høre at det er forskjell da :-P
    Venter selv på en 3020 nå,og det blir spennende,og etter hva du opplever så bør det bli bra - regner ikke med den er noe dårligere enn 3010 :smile:

Men jeg bruker den også mye til musikk,så det er viktig at den leverer bra der også for min del !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Active
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Grattis med ny receiver ! Artig å høre at det er forskjell da :-P
    Venter selv på en 3020 nå,og det blir spennende,og etter hva du opplever så bør det bli bra - regner ikke med den er noe dårligere enn 3010 :smile:

Men jeg bruker den også mye til musikk,så det er viktig at den leverer bra der også for min del !
    3010 kontra 3020 er vel i hovedsak samme forsterker
    3020 har vel noen nye funksjoner osv,men ellers tror jeg de er ganske like.

Musikk i pure direct er etter min mening det beste på yamaha(tidligere erfaring fra 3067).

Men det kan jo hende det blir anerledes i din stue.

For øvrig virker det som at det er en litt fornyet YPAO på 3020,uten at jeg er sikker.

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra du er fornøyd. Er selv fan av Yamaha sine nyere receiver og har hatt flere, men byttet nå sist ut A 2010 med Marantz sin prosessor, av 7005 nå. Savner kanskje litt på trøkk på film, men på musikk er den balsam for mine ører. Blir nok en A3030 (?) når den kommer dersom jeg mot formodning er lei Marantzen innen den tid. Hehe.
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •