Onkyo service frust!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Thumbs up Onkyo service frust!

Min Onkyo NR-1007 tok kvelden for noen uker siden, sluttet å gi noe lyd via hdmi.
    Fant etter et kjapt søk ut at dette var en kjent feil som mange hadde med denne modellen.
    Virket som dette var en kjent feil når jeg leverte den inn til service også.
    Da skulle man tro at deler var på bufferlager, men neida.
    Nå har jeg ventet i over 3 uker, og får beskjed om at deler trolig ikke ankommer før i midten av november.
    AAAAAAAAAARGH :shock:

Hvorfor i "#€"#€ klarer de ikke å sende deler kjappere når de har en kjent feil med en modell? Neida, la oss heller sende det med båt fra Asia hver gang noen trenger en del.
    Aldri Onkyo igjen...
    Andre med tilsvarende erfaringer?

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en mnd er da ikke så lenge. mange apparater stod mye lenger enn det hos elkjøp når jeg jobbet der. har også ventet 6mnd på en tv fra expert, hadde kjøpt ny når de omsider ringte opp og hadde fikset bildet, som klikket igjen etter noen uker :lol:

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sk0yern
    Min Onkyo NR-1007 tok kvelden for noen uker siden, sluttet å gi noe lyd via hdmi.
    Fant etter et kjapt søk ut at dette var en kjent feil som mange hadde med denne modellen.
    Virket som dette var en kjent feil når jeg leverte den inn til service også.
    Da skulle man tro at deler var på bufferlager, men neida.
    Nå har jeg ventet i over 3 uker, og får beskjed om at deler trolig ikke ankommer før i midten av november.
    AAAAAAAAAARGH :shock:

Hvorfor i "#€"#€ klarer de ikke å sende deler kjappere når de har en kjent feil med en modell? Neida, la oss heller sende det med båt fra Asia hver gang noen trenger en del.
    Aldri Onkyo igjen...
    Andre med tilsvarende erfaringer?
    Dette er alt for dårlig rett og slett!
    Har sett litt på dette ang. problemer med Onkyo,og derfor har det aldri blitt til at jeg har prøvd en receiver fra den kanten , selv om det sikkert er veldig bra receivere så lenge alt er i orden!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leverte min 1007 inn til rep for samme feil igår... Høres nesten ut som om at jeg må kjøpe en ny receiver i mellomtida, greit med unnskyldning for å oppgradere

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom reprasjonen tar lengre enn 2-3 uker så kan du kreve* et låneprodukt i mellomtiden.

*Gitt at produktet ikke er for kostbart for selger.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Dersom reprasjonen tar lengre enn 2-3 uker så kan du kreve* et låneprodukt i mellomtiden.

*Gitt at produktet ikke er for kostbart for selger.
    Forbrukerrådet formulerer det slik:
    Tar det mer enn én uke å reparere en vare du har klaget på, kan du be om å få låne med deg en tilsvarende gjenstand. Dette kan du kreve hvis det er et reelt behov for deg, og det ikke blir urimelig dyrt for selger.

Ganske diffust egentlig. Hadde jeg visst det skulle ta så lang tid, hadde jeg kanskje forsøkt å kranglet meg til det i første omgang, men nå føles det litt seint.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Jeg leverte min 1007 inn til rep for samme feil igår... Høres nesten ut som om at jeg må kjøpe en ny receiver i mellomtida, greit med unnskyldning for å oppgradere
    Da kommer vel delen din med båten etter min da... :twisted:
    Er du heldig så er den tilbake til jul.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å avslutte historien så er forsterkeren nå endelig reparert, litt over 10 uker etter at den ble innlevert...
    Har ingenting å utsette på servicen fra Dalens, men må si jeg er svært kritisk til Onkyo etter dette.
    Får kjappere service på ting jeg kjøper til $10 fra Hong Kong på eBay.

At en så seriøs(?) produsent kan bruke så lang tid på å levere deler til en kjent feil, er rett og slett utrolig.

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke fått min tilbake men beskjed om at den nå er ferdig fikset slik at jeg får den rett over nyttår. Sikkert samme parti med deler som de har ventet på men er enig at det er fryktelig dårlig at det skal ta så lang tid.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •