Hei!

Jeg har hatt en del problemer med min 1,5 år gamle receiver Sony STR DH700. Har koblet til to gulvhøyttalere og lyd/bilde kilde fra hdmi (dekoder, PS3 som vises på tv). Så har jeg en squeezebox musikkspiller koblet til via optisk kabel.

Problemet er at jeg i det siste ikke har fått noen lyd fra høyttalerne (av og til får jeg det/andre ganger ikke) når jeg skrur på systemet. Lyd via TV-høyttalerne, fungerer helt fint. Så jeg regner derfor med at det er receiveren som er problemet.
Noen ganger kan jeg få tilbake lyden ved å mute/unmute receivervolumet. Andre ganger lar jeg den stå på (selvom det ikke kommer lyd), så hender det at lyden kommer tilbake etter en stund (ofte rundt 30 min), gjerne når lydkilden (feks fra dekoderen skifter fra feks et program til reklamepause, eller bytter sang fra en musikk-kilde)

Men det slutter ikke der, når jeg først har fått lyden til å fungere, hender det at lydnivået skyter i taket (får ikke stilt volumet verken ned eller opp. Mute er det eneste som fungerer).

Jeg har flere ganger sjekket at kablene fra høyttalerne til receiveren og hdmi/optiske kabler sitter godt i begge ender.

Noen som kjenner til slike problemer og eventuelt kan bidra med tips? =)

Mvh
Arild