trenger mere trøkk fra yamaha forsterker - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 45
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    ja har absolutt alt..har jeg prøvd
    så nå blir jeg først prøven og kjøpe meg en bedere forsterker.. tenkt hardt på yamaha 2020 eller 3020.. har egentlgi altid likt yamaha.. også fordi jeg vil ha muligheten til 9.1.
    disse må da være mye bedere enn den jeg har nå? vet ikke om denne klarer å dra ut å mine fronter jeg men?

å hvis ikke det så blir jeg nok bruke den 767 som jeg har nå som effekt forsterker.. og se da hva som skjer..

vet ikke jeg hva dere mener? noen andre forslag..

Newcomer Yosh81 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du virkelig har testet alt av tips og muligheter her, så er det kanskje dags å se en annen vei?

Har du vært innom på tanken om å bytte høyttaler noen gang?

De du har er rimelig tungdrevne, men jeg vet heller ikke om dem våkner noe mer til liv med effektforsterker.

En kammerat av meg har samme høyttalerne som han kjører på en pioneer reciever. han har ikke mangel på bass, men han har ikke mest å gå på når det gjelder volum. Men, når vi testet med et par Emotiva effektforsterkere på dem, så blomstret det ikke akkkurat av lyden. Vi ble mildt sagt skuffet.
    Det var nermest ingen forskjell fra å bruke reciever.

Og om du liker mye bass, liker lyden i yamaha og du foretrekker å bruke det til film, så hadde jeg testet med et par Klipsch høyttalere i stedet. RF-82 f.eks?
    Mer lettdrevne enn det meste der ute, spiller farlig høyt, rått og med muligheter for mye bass selv med liten forsterker. (Klart, en stor forsterker vil få dem til å blomstre mer) Og er noe av det beste til filmbruk...

Bare et tips. Det er mange i landet som har slike, så det burde være muligheter for å få hørt på Klipsch i nærheten av der du bor. Du kan også komme over noen slike brukte for en fin pris.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig, det er nok høyttalerne som spiller størst rolle. Noe ala Klipsch eller JBL eller andre høyttalere med høyere følsomhet.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer på om du har gjort et seriøst forsøk på å få optimal plassering. Dette har utrolig mye å bety. Har du fulgt tipsene til Niels i post nr 9..?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Jeg lurer på om du har gjort et seriøst forsøk på å få optimal plassering. Dette har utrolig mye å bety. Har du fulgt tipsene til Niels i post nr 9..?
    Du bør kobble fra subben og en høyttaler og ha døren til rommet åpen og spill noe kjent musikk.
    Er det bedre bass med en høyttaler har du faseproblem eller stående trykkbølger i rommet. Koble til den andre høyttaleren og sjekk på ny med samme sang.
    Kobblesubben til og sjekk for tredje gang. Blir det mer er koblingene korrekte, blir det mindre bass er det fasefeil på sub. Bruker du 12 db deling pr oktav må fasen på subben være 180 grader ikke 0

Kjør alltid i stereo modus når du letter etter feil. Les bruksanvisningen nøye da det tydelig femkommer i tidligere post at du ikke har tilstrekkelig kjennskap til eq og delefrekvenser. Jeg tror ikke utstyrt ditt har feil men derimot at innstillinger og plasseringer er løsningen på problemet ditt.

Får å få bass må luften flyttes. Stående trykkbølger og overtrykk i rommet gir faktisk bare stillhet så det kan være du har for mye bass i forhold til rommets volum. Derfor tipset om åpen dør, noe jeg lærte i min ungdom under NM i lyd i bil.....

Lyden blir alltid best når høyttalerne spiller nedover rommets lengderetning så prøv å flytt litt på font høyttalerne.....

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor siterer du meg i forrige innlegg..?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vel har med årene fått bra greie på hifi.. så er langt fra helt grønn..

og som sagt TEDDYTUSE OG RILLTO
    så har jeg prøvd aøt av tips og triks.. har også prøvd det RILLTO nevner her..
    har også gjort om inredingen av stuen så har fått flyttet hele plasseringen av anlegget..

så med det mener jeg ta jeg har gjort alt.. har også i langt tid nå ville byttet ut forsterker og front. så derfor er det vel på dette punkt greit og gjøre det.

har jo da nevnt forsterkere jeg er inr i..alltid likt yamaha
    og som sagt så syntes jeg høytalerene er langt fra bra nok..men nå er jo også disse lant fra noe mesterverk..

syntes lydbilde er veldig platt. kjedelig.. litt vondt å sette fingeren på akkurat hva det er med dem jeg ikke liker men noe er det.. å da for lite bass..er vel her dere eksperter hadde sakt mer bestemte ting ved dem, men best forklart: alt for kjedelige..
    å dette er ikke da noe som er ved en kilde, men er det samme over alt av sgnalkilder. bluray,tvtuner,xbox,pc...

vel når det gjelder bass er jeg ikke de som må ha mest.men det er jo en mellomting mellom nesten ikke noe fra yamaha 777,og til noe mere mid range..
    anlegget er ikke party annlegg. men likevel fort 60/40 når det gjelder film,musikk.
    er heller ikke av de mest kravstore når det gjelder lyd.

Klipsch RF-82 ble nevt her.. som vist gir en del bass lyd?
    kansje kansje prøve noe slikt
    andre forslag?

men vil jo da som sagt ikke bare ha bass vil ha diskant og mellomtone og fin dialog og dybde fra den også..!!

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plassering i rommet kan ha VELDIG mye å si. Selv har jeg testet å flytte anlegget fra en til en annen vegg i min stue. Det ble en stor nedtur - platt og kjedelig som du skriver, og det ble raskt flyttet tilbake til godveggen. Dette innebærer lange kabler og høyttaler som står asymetrisk på andre siden av spisestua, men låter mye bedre enn symetrisk og "riktig" plassert på den gale veggen.

Ser ikke ut til at du har så mye valg mht plassering. Hva med å skaffe en brukt effekt, eller kanskje låne en for å teste. Ser du har Pre-out på forsterkeren din så da burde det gå greit.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei jeg har ikke mange alternativer.. så da får jeg ikke gjort noe med det..

å jeg å tror det vel bli bedere med noe mere kraft.. som sagt så vil jeg kjøpe meg yamaha 2020 eller 2030.. tenker mest på 2020 nå.. e
    er bra forterker dette vel??
    må være med 9.1

og så dkal jeg da prøve med 777 som effekt forsterker..før jeg bytter høyttalere

men tror at høytalerene er langt fra bra nok.. i værtfall slik oppsett jeg har..
    så vil da prøve og byttet ut dem også kjampt ser det ut til

andre høytalere enn Klipsch RF-82 II som er lettdrevne? og samtidig bra

og hva er det viktigste å se på når en leser infoen om den? for å finne en som ikke er så tungdrevet

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cosworth23
    nei jeg har ikke mange alternativer.. så da får jeg ikke gjort noe med det..

å jeg å tror det vel bli bedere med noe mere kraft.. som sagt så vil jeg kjøpe meg yamaha 2020 eller 2030.. tenker mest på 2020 nå.. e
    er bra forterker dette vel??
    må være med 9.1

og så dkal jeg da prøve med 777 som effekt forsterker..før jeg bytter høyttalere

men tror at høytalerene er langt fra bra nok.. i værtfall slik oppsett jeg har..
    så vil da prøve og byttet ut dem også kjampt ser det ut til

andre høytalere enn Klipsch RF-82 II som er lettdrevne? og samtidig bra

og hva er det viktigste å se på når en leser infoen om den? for å finne en som ikke er så tungdrevet
    Klipsch trenger og krefter for å blomstre. Som jeg skrev over gikk jeg fra Yamaha 2010 til Rotel RMB1575 på Klipsch RF-82 - stor forskjell. Tror du har mer utbytte av en effekt forsterker på den forsterkeren du har enn en 2020/30. Kjøpe en brukt på torget - liker du det ikke så selg den igjen til nesten samme pris.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så du har hatt en yamaha av den nye serien? fornøyd..

vel som sagt så har je lyst på en ny forterker.. å tenkte da og prøve den jeg har nå som effektforsterker.. eller vil en slik en gi for lite kraft? er vel vært å prøve

Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det du kan se etter når det gjelder hvor lettdreven en høyttaler er db, står ofte som dette: f.eks 98db @ 2.83V / 1m som er følsomheten til klipsch RF-82 mk2
    Jo høyere tall, jo mer lettdreven i teorien. Dette kan gi deg en god pekepinn.
    Men vær obs på at selv om høyttaleren har meget høy følsomhet, kan det være at den like forbannet er glad i strøm og power for å låte bra.
    -Ikke alltid like lett dette her.

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

å hvis ikke det så blir jeg nok bruke den 767 som jeg har nå som effekt forsterker.. og se da hva som skjer..
    da blir det jo og gå tilbake til det samme igjen...
    kjøp en rein effekt, eller bytt til som er nevnt; Lettdrevne høyttalere som klipsch ;-) Har RF62, og de spiller MYE bass til størrelsen, så anbefaler deg de

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    da blir det jo og gå tilbake til det samme igjen...
    kjøp en rein effekt, eller bytt til som er nevnt; Lettdrevne høyttalere som klipsch ;-) Har RF62, og de spiller MYE bass til størrelsen, så anbefaler deg de
    Nettopp, en surround forsterker duger ikke som effekt. Du må ha noe som sparker 2x200/250 ekte watt og tullewatt du får fra en surround.

Var ikke fornøyd med Yamaha 2010 nei - uklar, lite oppløst diskant, romlebass og for lite trøkk. Byttet til Rotel RMB1575/RSP1572 og er kjempefornøyd, men det er en litt annen divisjon :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bir nok kjøpen 3020 får en til bra pris.. så da får jeg nesten se hva jeg syntes..
    før jeg da kjøper effekt forsterker

Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bir nok kjøpen 3020 får en til bra pris.. så da får jeg nesten se hva jeg syntes..
    før jeg da kjøper effekt forsterker
    Go for it.
    Det er nok en oppgradering uansett. Og skulle du ikke bli fornøyd, ville jeg gått for innkjøp av andre høyttalere i stedet for effekt med det samme. My 2 cents.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor?

Selv kjøpte jeg en RX-V771 for 1995,- på komplett. Koblet til to 5 kanals rotel effektforsterkere som jeg samlet ga 5k for. Jeg har også RX-V3900 (brukes i TV-stue uten effektforsterker), uten at jeg har sammenlignet direkte på samme utstyr/rom, så syns jeg prosesseringsjobben til den billige ikke står tilbake for den dyre.

Hvis du allikevel skal ha effektforsterker, dropp kjøp av dyrere receiver.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vel som sagt så vil jeg ha muligheten for 9.1 og så får jeg den til bra pris..

og faktisk så tror jeg kan få dratt ut de høytalerene jeg har nå,en go del mer... med en ny forsterker med noe mere kraft.. som da vil holde for meg kan du si så tror jeg prøver dette først..

men har jo også lyst på noen nyere dyrere haøytalere ettervert. en mye bedere.. kan fort kunne tenkt meg å bruke 15 til 20 på dem..
    men det er det mlig å fnne dyrere høytalere som ikke er tungdrevne?

: vurderer også ny sub : DALI concept 12.. er brukt men er egentlig som ny ubrukt vist nok.. og får den veldig bilig..

er ganske liten stue så trenger ikke noe mere enn 12 "
    trenge heller ikke noe monster sub siden jeg har vegg i vegg naboer..

er vel en helt grei sub dette til film , musikk?

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vel som sagt så vil jeg ha muligheten for 9.1 og så får jeg den til bra pris..

og faktisk så tror jeg kan få dratt ut de høytalerene jeg har nå,en go del mer... med en ny forsterker med noe mere kraft.. som da vil holde for meg kan du si så tror jeg prøver dette først..

men har jo også lyst på noen nyere dyrere haøytalere ettervert. en mye bedere.. kan fort kunne tenkt meg å bruke 15 til 20 på dem..
    men det er det mlig å fnne dyrere høytalere som ikke er tungdrevne?

: vurderer også ny sub : DALI concept 12.. er brukt men er egentlig som ny ubrukt vist nok.. og får den veldig bilig..

er ganske liten stue så trenger ikke noe mere enn 12 "
    trenge heller ikke noe monster sub siden jeg har vegg i vegg naboer..

er vel en helt grei sub dette til film , musikk?
    XTZ 12.18 er nok noe av det råeste sub som funker til film og musikk på markedet til prisen, fin og se på og enda bedre å høre på ;-) jeg har hørt dali sub og ble ikke overrasket, var en concept..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sier du det ja.. trodde xtz var mere en musikk sub.
    får da den dali til 2000kr.. med bra kabel og puter under og som ny.. er vel ett bra kjøp det?

så den dali utgaven manger mye? ha er galt med den a egentlig?

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •