Kobling av Effektforsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer KriZ87 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kobling av Effektforsterker

Hei,

Venter på en Cayin D1205.1A effekt og lurer på hvordan denne skal settes opp for best mulig resultat. Alternativene er brokobling, normal eller Bi-amp.

Mtp at den har 5 separate trafoer, vil dempingsfaktor osv halveres på samme måte som ved en normal effektforsterker når den brokobles? Og er det noen som vet om den fungerer som en 3-kanaler ved brokobling, altså 2x300 + 1x120?

Forforsterker er Yamaha 1900 og ht er rf82.

Link:
    Zhuhai Spark Electronic Equipment Co.,LTD,-

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med at dempefaktoren halveres også her. Effekten MER ENN dobles på denne ved brokobling, og det tyder på at det er "vanlig brokobling" det er snakk om. Klipsch-høyttalere har vanskelige impedanskurver og høy følsomhet, som forteller meg at de trenger dempefaktor fremfor høy effekt. Hadde det vært meg ville jeg biampet. Da kan du jo eventuelt bruke den femte kanalen til f.eks. en senterhøyttaler.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant forsterker konstruksjon, men det har vel tross alt 5 like trafoer og forsterkere...
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer KriZ87 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Fallet
    Regner med at dempefaktoren halveres også her. Effekten MER ENN dobles på denne ved brokobling, og det tyder på at det er "vanlig brokobling" det er snakk om. Klipsch-høyttalere har vanskelige impedanskurver og høy følsomhet, som forteller meg at de trenger dempefaktor fremfor høy effekt. Hadde det vært meg ville jeg biampet. Da kan du jo eventuelt bruke den femte kanalen til f.eks. en senterhøyttaler.
    Tror den femte kanalen kan brukes til f.eks center uavhengig om den brokobles eller ikke. Men ok, får teste litt når jeg kommer hjem.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •