Verdt å reparere? HK AVR645

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Verdt å reparere? HK AVR645

Har en Harman Kardon AVR645 som har låst seg. Har forsøkt å resette men det hjelper ikke. Den slår seg på, og det blir lys i alt på skjermen, men den gir ikke lyd/bilde og reagerer ikke på kommandoer fra knapper. Er det verdt å reparere? Den er over 5år. Evnt noen som kunne tenkt seg å kjøpe billigbillig?

Dette er årsaken til Sherbourn/Primare-tråden min8)

Newcomer samiboy sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan da ringe å forhøre deg med hifiklubben om hva som kan være årsaken, og hva det muligens kommer til å koste Er da synd å legge bort en så kraftig reciver! Hadde 745, og var storfornøyd

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Reparert og ødelagt igjen

Da har forsterkeren vært en snartur på Dalens elektronikkservice. Billig reparasjon og god service! Problemet er at nå har den gitt seg på nytt.. Spilte litt volum i går, og da slo den seg av. Nå slår den seg ikke på igjen. Det klikker i releet, men den kommer ikke på. Er det mulig at det er noen varmesikringer eller noe sånt en kan fikse/bytte selv?

Kanskje 4x Infinity kappa 8.2 og 2x Infinity kappa 9.2 blir litt tungt for denne forsterkeren:evil:

Ja jeg vet jeg må investere i noe med mer kraft.

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husket jeg var på nippet til å kjøpe Kappa 9.2 rundt 95-96 da det var halv pris på dem på Akers Mic (rundt 15k for paret). Men jeg ble STERKT frarådet det da min Nakamichi PA-5E MKii visstnok var altfor spinkel til å drive disse som var noe av det vanskeligste å drive av alt som var til salgs. Mener de dipper ned i 1ohm i bassområdet? Om jeg ikke husker knakende feil på testkurver fra den gang.

Jeg sto der med penger i lommeboka og plass i bilen, men det ble ikke noe salg. Så at en hjemmekinoreceiver ikke klarer å drive både disse OG et sett 8.2 samtidig tviler jeg ikke et fnugg på.

Står litt å lese om det her: http://avforum.no/forum/receivere-fo...appa-9-2i.html

Mitt råd er å gi opp før det koster deg en krone mer, og heller legge pengene i noe som klarer å drive disse.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Reparert!

Det er helt klart at jeg må ha noe med mer power. Men økonomitilnærmingen er jo å benytte Harman' til noen av høyttalerne og som forforsterker. Og da er det jo greit at den virker. Denne gangen var det heldigvis bare en sikring. Det står 6,5a på kortet, men sikringen som sto i var bare 3,15a. Jeg satte inn 3,15 igjen, så får jeg se om den holder..

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner flere som har vært plaget med både 645 og 745, bl.a att den låser seg, ikke vil lagre inst, plutselig skrur den seg av, osv.. Etter evig lange kamper med forhandler, så har di endelig fått pengene tilbake. En av di, kranglet med soundgarden i over 2 år før di skjønte att det ikke hjalp å reparere den.

Så mitt råd er å invistere i noe nytt
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •