Råd om MCACC til Pioneer Lx85

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Råd om MCACC til Pioneer Lx85

Hei

For en tid tilbake skrev jeg i LX85 tråden at receiveren slo seg av når den ble litt belastet, noe som jeg trodde var at LX85 ikke var kraftig nok til høytalerne mine. Nå har jeg omsider funnet ut med litt feilsøking at det var en ødelagt diskant i høyre front som var skyldig i dette.

Heldigvis har jeg et Kef 3005 5.1 sett stående, så nå har jeg bytta frontene med de lille keffene.

Når jeg kjører MCACC ved full autokalibrering setter de alle keffene til large...noe de selvfølgelig ikke er, etter dette satte jeg høytalerne til small å kjørte auto MCACC, men like forbannet var dette forandret til large igjen etter at kalibreringen var ferdig.

Har full MCACC i memory 1 og auto MCACC i 2,3 å 4. Jeg tenkte at selv om full MCACC hadde satt høytalerne til large i memory 1, så skulle det gå fint å bruke auto MCACC i de andre minnene etter at jeg hadde forandret fra large til small.

Her trenger jeg gode råd

Takk på forhånd

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vallhall
    Hei

For en tid tilbake skrev jeg i LX85 tråden at receiveren slo seg av når den ble litt belastet, noe som jeg trodde var at LX85 ikke var kraftig nok til høytalerne mine. Nå har jeg omsider funnet ut med litt feilsøking at det var en ødelagt diskant i høyre front som var skyldig i dette.

Heldigvis har jeg et Kef 3005 5.1 sett stående, så nå har jeg bytta frontene med de lille keffene.

Når jeg kjører MCACC ved full autokalibrering setter de alle keffene til large...noe de selvfølgelig ikke er, etter dette satte jeg høytalerne til small å kjørte auto MCACC, men like forbannet var dette forandret til large igjen etter at kalibreringen var ferdig.

Har full MCACC i memory 1 og auto MCACC i 2,3 å 4. Jeg tenkte at selv om full MCACC hadde satt høytalerne til large i memory 1, så skulle det gå fint å bruke auto MCACC i de andre minnene etter at jeg hadde forandret fra large til small.

Her trenger jeg gode råd

Takk på forhånd
    Du kan ikke lagre forskjellige ht konfigureringer i de forskjellige memoryene dessverre !
    Men det har ingenting å si om du forandrer alt til small etter at MCACC er ferdig - kaliberingen blir riktig uansett den !
    Men du kan selvsagt prøve deg frem med forskjellige EQ innstillinger på de ulike memoryene ved manuell tweaking
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange takk for svar

Nå er saken den at jeg ikke får brukt kef subben til musikk i stereo, men kun til flerkanals. Uansett om jeg bytter fra large til small aktiveres ikke subben til stereo

Hvorfor blir ikke subben aktivert ved musikkspilling?

Virket etter 2dre forsøk, men hvorfor er det ikke noe "LFE" ikon som indikerer at subben er aktiv i panelet på LX 85 under stereo spilling?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vallhall
    Mange takk for svar

Nå er saken den at jeg ikke får brukt kef subben til musikk i stereo, men kun til flerkanals. Uansett om jeg bytter fra large til small aktiveres ikke subben til stereo

Hvorfor blir ikke subben aktivert ved musikkspilling?

Virket etter 2dre forsøk, men hvorfor er det ikke noe "LFE" ikon som indikerer at subben er aktiv i panelet på LX 85 under stereo spilling?
    Fordi det ikke er et LFE spor , men kun bassen under x-over !

Du kan også få suben til å spille i stereo med fronter som large,hvis du setter sub til plus , men det er vanligvis ikke anbefalt,eller nødvendig !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At man ikke har mer enn en lagret innstilling for høytaler settings er noe jeg ble overasket over selv også.

Er sånn sett fornøyd med mcacc'n men har ikke noe erfaring med andre typer heller.
    Jeg dog også juster eq ganske manuelt og ja jeg har subn stående i plus modus praktiskt talt hele tiden.

Og hva skulle liksom være 'galt' med det ?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    At man ikke har mer enn en lagret innstilling for høytaler settings er noe jeg ble overasket over selv også.

Er sånn sett fornøyd med mcacc'n men har ikke noe erfaring med andre typer heller.
    Jeg dog også juster eq ganske manuelt og ja jeg har subn stående i plus modus praktiskt talt hele tiden.

Og hva skulle liksom være 'galt' med det ?
    Galt er det ikke nødvendigvis,men man kan lettere få problemer med utfasinger i bassområdet når man har fronter som large og sub i tillegg!

Man får heller ikke avlastet hverken fronter eller receiver i dypbassområdet,noe som kan vere ønskelig ved høyt volum og på musikk/film med masse dypbass!
    Er det masse 20 hz info i lydsporet,og du virkelig drar på,er det fort å knekke noen små elementer - det slipper man å tenke på når man har HT til small,for da er det kun suben som tar seg av dette !

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har enda mine aldrende concept 6 fronter ikke spessielt tunge saker og jeg syntes de blei vell bass fattig (spessielt i mussik) det hjalp veldig når skjønte mcacc hadde satt eq på 125hz til -6, dog subben er satt til 100hz.

Enda ikke trengt og kjøre recievern noe over -15 (kanal volum på frontene er satt på ca -7) og da trøkker det bra nok for min del i stua, normal tv kjører stort sett på -25 og helt ned på -40 på kveldene, kort sagt ikke et tungt annlegg :-P
    Nå kan det kanskje også nevnes at jeg har et sånt fantastidk L stue hvor jeg sitter inne i ene enden, så faktiske dimensjoner er no ala 2.7*7 m :s

Blei en del nyinvesteringer denne sommern og tenker det er best og spare litt spenn og ha noen gode fronter og et effektledd som kan holde en stund.

Blei vel noe off topic:
    Jeg tror forsåvidt MCACC gjør veldig mye riktig selv om den gjorde noen eq justeringer jeg er uenig med så er det ikke vanskelig og justere igjen manuelt.

Sånn sett ser jeg på MCACC som en god start men gjør mine små justeringer manuelt med Db måler og hva JEG syns hører bra ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan

Du kan også få suben til å spille i stereo med fronter som large,hvis du setter sub til plus , men det er vanligvis ikke anbefalt,eller nødvendig !
    jøsses var det det som var galt :P

har solgt sorround høytalerene og kjører kun stereo nå, etter jeg solgte sorroundhøytalerene virket ikke den aktive subben :P

nå må jeg bare finne ut av åssen jeg aktiverer pre out på denne tungvinne forsterkeren eller er en 422 jeg har da

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan

Igjen mange takk for svar

Flott med folk som deg her inne. Har drevet med dette mange år men har liksom ikke satt meg så godt inn i alt angående tekniske begreper

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •