noen små problemer her, hvis du har tid, ta en titt.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

noen små problemer her, hvis du har tid, ta en titt.

Har noen små problemer , og hvis du har tid å hjelpe meg litt? men her er ihvertfall det jeg har idag i stua :

- Forsterker : Denon PMA 1560
    - Receiver : NAD T743
    - DVD : NAD T531
    - TUNER : CANAL DIGITAL CDC7000ST
    - Playstation 2

Høytalere CERWIN - VEGA

- Center CLSC-6C
    - Front Høyere/venstre AL1002
    - Sourround Høyre/Venstre V-6F
    - SubWoofer Kommer

Koblinger :

Denon PMA 1560 (AUX) TIL NAD T743 Audio pre out FRONT R /FRONT L -COAXIAL
    Canal digital CDC7000ST (S-PDIF) TIL NAD T743 - COAXIAL
    NAD DVD T531 (Digital-Out) TIL NAD T743 - COAXIAL
    Playstation 2 (Digital Out Optical) TIL NAD T743 - OPTICAL

Høytalerne ut fra Receivern NAD T743 :

Center TIL NAD T743 (SPEAKERS A) CENTER
    Front Høyre/Venstre via DENON PMA 1560 (AUX) så til NAD T743 ( Audio pre out) Front R/L
    Sourround Høyre/Venstre TIL NAD T743 (SPEAKERS A) Sourround R/L
    Subben må jeg vente litt med, det blir 2 stk 15" , bak hver stol

okey, hvis du har lest til hit er jeg imponert og i til og med skjønner noe, da kan du kanskje hjelpe meg litt.

1. spm : Har jeg koblet rett ?
    2.spm : Har litt susing i Høytalerne. alle , Hva kan det være?
    3. spm : Plages med lyden når jeg skal bytte kanal på Canal +, da mister jeg lyden og må inn i menyen på Receiveren og bytte litt om der. så kommer lyden kanskje tilbake, veldig irriterende. det samme skjer med DVD, Bytter til Canal + og så tilbake , da er lyden borte på DVD filmen. Må igjen inn i menyen og bytte litt til lyden kommer tilbake. HVA ER PROBLEMMET ?

Newcomer mrba sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den nadforsterkeren du har har vært kjent for mye sus. Jeg tror du kan levere den inn til HiFi-Klubben og få den oppgradert (gratis) til en nyere verson. Dette skal hjelpe deg en del på vei med å bli kvitt problemet. Du kan også prøve å bytte fra coax-kabel til optisk kabel, men jeg tror ikke det er her problemet ditt ligger. Hvis du leter litt på forumet vil du finne flere linker som omtaler støy/susing i nadforsterkere.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, leste igår i noen timer på forumet, ble litt klokere på ting. Skal dra til hifi klubben og høre om dem er villige til å se på problemmet, syns det suser litt mye. Men man kan vell ikke forvente for mye for 3900,- på en receiver.

Var på HIFI, dem skulle ta NAD t743 inn og sjekke den, for den sikkert ut igjen uforandret og dem sier at den skal være sånn. hehe, forventer det.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    et spørsmål til, fronthøytalerne Al1002 som drives av en god gammel denon pma 1560 , PANG sier det , det smeller som f*** når jeg skifter f.eks noe på receiveren T743 . For ondt i hjerte mitt, Har jeg ødelagt noe ? Det har skjedd tre fire ganger nå ?

Hvordan vet jeg om mine Al 1002 15" er ødelagt eller er inntakt ?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    for jeg ikke svar siden jeg er newbie eller fordi spm mine er for dumme :shock:

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Noob
    Tror ikke du er inne på årsaken. TIPS: Lag heller en ny tråd hvor det i overskriften er noe som "lokker" brukerne til å åpne og lese videre. Lag heller flere tråder som er riktig plassert enn en med mange spørsmål. Det er alltid vanskeligere å oppnå svar hvis du har mange spørmål i innlegget.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bidda
    Tror ikke du er inne på årsaken. TIPS: Lag heller en ny tråd hvor det i overskriften er noe som "lokker" brukerne til å åpne og lese videre. Lag heller flere tråder som er riktig plassert enn en med mange spørsmål. Det er alltid vanskeligere å oppnå svar hvis du har mange spørmål i innlegget.
    Velkommen til AVforum. Tror heller ikke dette er grunnen. Begynte å lese tråden din, men falt av fordi den ble lang og tung, med mange spørsmål på en gang. Enig med Bidda, ta litt av gangen, og lokk gjerne brukerne på forumet litt..... :wink:

Men jeg skjønner tankegangen din, har alle vært Newbies og bekymret over lite svar. En annen ting er tålmodighet, for det sitter ikke alltid 50 mennesker klare for å svare med en gang...... :wink: :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok,, tenkte også det var grunnen til at jeg ikke fikk svar, Skal prøve å holde spm mine korte og oversiktige . Da for jeg starte på nytt med mine spm på met et nytt evne, fikk svar på min Receiver T743, Den susingen. Hiv dette er emnet i søppelkassa :!:

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmål: Hva er oppgaven til Denon PM 1560? NAD T743 har jo innebygget forsterker. Kan du forklare en gang til hvilke kabler som går mellom disse to enhetene. Synes ikke dette går klart nok fram fra det du skriver. Bruker du Denon PM 1560 som rent effekttrinn?

Har jeg skjønt det rett hvis jeg sier at fronthøyttalerne dine er koblet med høyttalerkabler til Denonen, og at du kobler signalkabling fra Front L/R pre out på NADen til aux-inngangen på Denon? Hva står i så fall volumkontrollen på Denonen på?

Utfordringen her er at du egentlig kjører to forforsterkere i serie... Det KAN føre til for høyt signal inn i Denonens aux-inngang. Gjort riktig skal det imidlertid ikke være noe problem...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Spørsmål: Hva er oppgaven til Denon PM 1560? NAD T743 har jo innebygget forsterker. Kan du forklare en gang til hvilke kabler som går mellom disse to enhetene. Synes ikke dette går klart nok fram fra det du skriver. Bruker du Denon PM 1560 som rent effekttrinn?

JA , Det går to stk kabler fra T743 pre out , front R/L Til Denon 1560 AUX in

Har jeg skjønt det rett hvis jeg sier at fronthøyttalerne dine er koblet med høyttalerkabler til Denonen, og at du kobler signalkabling fra Front L/R pre out på NADen til aux-inngangen på Denon? Hva står i så fall volumkontrollen på Denonen på?

JA , Volumkontrollen står klokken 10

Utfordringen her er at du egentlig kjører to forforsterkere i serie... Det KAN føre til for høyt signal inn i Denonens aux-inngang. Gjort riktig skal det imidlertid ikke være noe problem...
    Pre out på T743 er vell bare at man kjører signalet videre ? Newbie me , Mye jeg har å lære uansett.. Kommer mange spm fra meg framover etterhvert når jeg kjøper ting , dere kommer til å bli lei av Newbien meg

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ....ting , dere kommer til å bli lei av Newbien meg [/color]
    Slapp av, 36 innlegg til og du blir "aktiv".... 8) 8) 8)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •