Denon 2313 fremtredende og slitsom i toppen?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate Neo83 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Ændal
    Poster
    680
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon 2313 fremtredende og slitsom i toppen?

Kjøpte meg nytt hus akkurat og med det så ble det til at jeg byttet reciever og da jeg ville ha litt nettverksfunksjoner.
    Tenkte da det ville være naturlig å kjøpe etterkommeren fra hva jeg hadde tidligere og var fornøyd med (2310).
    Men da jeg har fått lyttet litt på dette kan det virke som ting er blitt annerldes i lyden fra 2310, for det er ganske så slitsomt å høre på i lengden. Tenkte først det var rommet, men har prøvd å dempe det mye uten at det blir no særlig bedre.
    Utover reciever har jeg Vincent SP-331 og B&W 683.

Noen som har samme erfaringer?

Og er det noen annen reciever i samme klasse som kanskje kunne være litt mindre "kvass" i toppen 8-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå kjører vel du egen effektforsterker på B&W høyttalerne, som ellers er litt krevende å drive.
    Så det er ikke problemet. Ville tro at D/A omformere og lignende er omtrent det samme i den nye receiveren, selv om jeg vet det er spart inn litt på forsterkerdelen.
    Er det samme lyd om du kjører lydsignalet inn digitalt eller analogt?

En litt mere "musikalsk" receiver i mine ører ville kanskje blitt noe i samme prisleie fra Yamaha, men det er jo veldig ulikt hva man liker. :wink:

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenker også at Denon på B&W ikke nødvendigvis er heldig i alles ører. Her må man nesten bare prøve seg fram. Intet fasit svar her. En annen avspiller vil også kunne hjelpe.

Intermediate Neo83 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Ændal
    Poster
    680
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Jeg tenker også at Denon på B&W ikke nødvendigvis er heldig i alles ører. Her må man nesten bare prøve seg fram. Intet fasit svar her. En annen avspiller vil også kunne hjelpe.
    Nei, Denon rett på B&W er ikke mye i mine ører, men den Vincent effekten fikset mye av det veldig fremtredende øvre segmentet som Denon/B&W kan få.

Men jeg tror jeg fant ut av feilen når jeg satt å prøvde mye frem å tilbake.
    Dynamiq EQ og Dynamic Volume sto på, og det ser ut til å rive i stykker mye av lydbildet. Usikker på om jeg hadde det på på den gamle 2310.

Fikk til og med de nedre frekvenser tilbake som jeg trodde rommet gjemte bort uten det drittet på :P

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •