Hva skal jeg gjøre med en forsterker på en annen forsterker?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva skal jeg gjøre med en forsterker på en annen forsterker?

Har en Yamaha RX-V661 som jeg synes har litt lite krefter, så derfor tenkte jeg likegodt at jeg kunne dra fram en gammel Denon PMA-735 som har Pre-Out å bruke den som effektforsterker, ettersom den er litt sterkere enn Yamaha-en. Hva skal jeg gjøre for å få dette til å fungere? Må jeg kalibrere på noe slags vis? Har prøvd å koble Denon på Pre-Out front på Yamaha, men uten hell. Noen som kan gi meg svar på dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon'en, vad har den för inngångar? RCA pre-out front från yamaha till en inngång i Denon som du kopplar fronthögtalarna till. Då bör du självklart också välja den inngången på Denon. Denon bör stå med volum på full, alltså du styr mastervolym på Yamahaen. Innan du provar, se till att ha ingen eller låg volym på Yamaha för att försiktigt testa dig fram. Du skall INTE använda någon signalutgång på Denon, annat än fronthögtalarna.

Yamaha=Out---------------Denon=In feks Aux eller CD.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Preout fra Denon kan du ikke bruke til noe som helst, det er preout fra Yamaha du skal bruke.
    (Egentlig skal du bruke Preout Front på Yamaha TIL Main INN på Denon, høyttalerne kobler du til Denon.)
    Men, din Denon har IKKE Main INN så jeg ville IKKE gjøre det som mac anbefaler, det fungerer ikke. Problemet er at da kjører du signalet igjennom Denon sin forforsterker også og det er unødvendigt, desuten er signalet nå avhengig av Denon sin volumkontroll også og det blir bare rot...... Kjøp deg en integrert med Main INN eller en effektforsterker....

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tänker du på Line In Niels? Oavsett är det lågnivå så det skall inte spela någon roll. Volym sätter du på fullt på Denon. Vad är det som skall vara fel eller galet med det?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil fungere, men ikke optimalt, det er alt jeg mener. Han kan jo kjøre romkorreksjon igjen for gain igjennom Denon er sikkert ikke lik den fra bare Yamaha.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jag provade hitta en user manual till den, men fann ingen. Den har kanske "pure" som många förstärkare har?

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel strengt tatt bare å koble preout på yamaha'en til en linjeinngang, f.eks. CD-inngangen på Denon'en, og så lytte seg frem til sånn circa hvor nullnivået på volumkontrollen er, og til slutt kjøre en romkorrigering.

Hvis Denon'en har "source direct" eller "pure direct" bør dette benyttes, men man kommer ikke forbi volumkontrollen uansett.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var ju det jag provade att säga, men Niels säger det inte fungerar för att sedan säga att det fungerar, så jag blev väldigt osäker.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så meget for så mange svar! Jeg tok heller fram Tannoy 605 å koblet de på Yamaha, ble bedre enn å styre med R3-ene på Denon og inn på Yamaha. Nei, Denon har ikke Main Inn eller noe sånn, kun ren pre-out.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •