Yamaha RX-V861+Rega Planar3, behov for RIAA?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha RX-V861+Rega Planar3, behov for RIAA?

Jeg har akkurat kjøpt en gammel Planar3 og bruker denne sammen med Yamahaen. Tilkobling var forsåvidt "plug & play", men jeg synes jeg må skru voldsomt opp for å få "nok(moderat)" volum. I tillegg til Yamahaen har jeg en XPA5 som effektforsterker og spiller på dynaBel 2,5S fronter.
    Vil en RIAA, for eksempel: Rega Fono mini A2D RIAA-trinn - Sort gi oppsettet et løft?
    Tar gjerne mot forslag på andre RIAA, men har ikke tenkt å bruke veldig mye penger på dette ennå.

Geir B

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, egentlig ikke hvis du tenker på nivå. Du får sikkert et løft iht kvalitet. Hvilken pickup bruker du?
    Det er normalt at avspilling av vinyl har lavere gain i systemet enn f.eks. avspilling av cd.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hvilken pickup jeg har. Er i nordsjøen og får ikke sjekket heller.
    For mitt eget vedkommende er det ikke noe problem at volum (nivå) må skrues opp, men det har hendt at andre skifter fra phono til CD eller annet uten å justere volum og da har de noen ganger fått en aldri så liten overraskelse.
    Løft i kvalitet er jo selvfølgelig velkommen, men det viktigste akkurat nå er at resten av brukerene ikke legger platespilleren ennå mer for hat.........

Geir B

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •