Onkyo TX-NR709 vs Onkyo TX-NR616

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer robin882 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Onkyo TX-NR709 vs Onkyo TX-NR616

Hei! Er det noen her som vet forskjellene på disse to forsterkerene? Er 709 best?

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robin882
    Hei! Er det noen her som vet forskjellene på disse to forsterkerene? Er 709 best?
    709 har Pre-out noe som 616 ikke har,det er jo en grei ting og ha
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er pre-out?

Og er det noe mere vesentlige forskjeller? Er ikke 616 nyere, men 709 kraftigere?

Newcomer cb_600 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pre-out er analoge audio-utganger fra receiveren som muliggjør utvidelse av oppsettet med effektforsterker(e). Uten pre-out er det ingen muligheter for å koble ekstra effekt i oppsettet, og man må da nøye seg med det som receiveren har å by på. Noe som kan være for litt for lite i mange tilfeller..

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er pre-out?

Og er det noe mere vesentlige forskjeller? Er ikke 616 nyere, men 709 kraftigere?
    709 er vel litt kraftigere ja.709 er 2011 modell,mens 616 er 2012 modell.
    709 har også bedre romkalibrering.Ville nok valgt 709 viss det var meg:wink:
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cb_600
    Pre-out er analoge audio-utganger fra receiveren som muliggjør utvidelse av oppsettet med effektforsterker(e). Uten pre-out er det ingen muligheter for å koble ekstra effekt i oppsettet, og man må da nøye seg med det som receiveren har å by på. Noe som kan være for litt for lite i mange tilfeller..
    Okey, tusen takk. Da vet jeg hva det er!

Sitat Opprinnelig postet av runefalk
    709 er vel litt kraftigere ja.709 er 2011 modell,mens 616 er 2012 modell.
    709 har også bedre romkalibrering.Ville nok valgt 709 viss det var meg:wink:
    Jeg har hatt 2 Onkyo 616 modeller nå. Begge har vært defekte. Så jeg vurderte 709. Men kom over dette tilbudet idag på Lefdal og Elkjøp, så jeg handlet denne: Yamaha 7.1 receiver RX-A820 (sort) - Lefdal
    Har altid likt Yamaha og håper jeg har gjort det rette valget nå, og at det ikke blir noe problemer med denne forsterkeren slik som med Onkyoene jeg har eid.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha er bra greier det:smile:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okey, tusen takk. Da vet jeg hva det er!

Jeg har hatt 2 Onkyo 616 modeller nå. Begge har vært defekte. Så jeg vurderte 709. Men kom over dette tilbudet idag på Lefdal og Elkjøp, så jeg handlet denne: Yamaha 7.1 receiver RX-A820 (sort) - Lefdal
    Har altid likt Yamaha og håper jeg har gjort det rette valget nå, og at det ikke blir noe problemer med denne forsterkeren slik som med Onkyoene jeg har eid.
    Kan jeg spørre om hva som var feil på de to 616 som du har hatt?

Active jokke2k3 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser MPX har Onkyo 709 til 4.500 nå (kun sølv) som er en vanvittig bra pris.

Har selv en aldrende Yamaha RX-V1900 som jeg kunne tenke meg å bytte ut på grunn av 3D-støtte og forhåpentligvis en noe bedre romkorreksjon for sub. A820 er jo en kandidat absolutt. Vurderer være merketro også på grunn av at andre i "husstanden" skal slippe forholde seg til helt ny funksjonalitet og fjernkontroll.

Men ja, jeg har og vurdert Onkyo 709 / 717 eller Yamaha V-773. Et absolutt krav er for meg at den har 7.1 pre out til forsterker.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hertis
    Kan jeg spørre om hva som var feil på de to 616 som du har hatt?
    Jepp, det kan jeg!

Sakset ut fra et engelsktalende forum:

Problem number 1:
    The remote doesnt work correctly. Like today, I couldnt start the receiver with the remote, I had to manually push the power button on the receiver. Whats funny is that I can turn it off and on again with the remote after manually starting the receiver.

Problem number 2:
    The HDMI ports on the back are messed up. When using port BD/DVD (Pioneer BDP 320) the only buttons working on the remote are the volume and power buttons. Its quite frustrating because I cant adjust the bass and enter the settings of the receiver. If I switch to the Game (PS3) and PC port everything works fine. I have also swapped the PS3 with the BDP-320 ports, but still the same problem. The funny thing is that the receiver worked fine in the beginning (1st day). I have the latest firmware.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •