Hvilket merke er å foretrekke innen effektforsterkere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 51
    Newcomer smismu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilket merke er å foretrekke innen effektforsterkere

Jeg har lest en del om forsterkere, men kommer aldri opp med en mening om hva jeg burde gå for når det gjelder effektforsterkere. Håper noen har noen formening og kanskje til og med har noen erfaringer med samme oppsett som meg.

Høytalere: Kappa 8.2 front, Kappa 7.2 bak, Kappa center, (4X JAMO sidehøytaler)
    Reciever: YAMAHA RX-V3067
    Forforsterker: Nad208

Jeg har tenkt å kjøpe brukt effektforsterker. Hva bør man velge av Emotiva XPA-3, Parasound HCA 2205A, Rotel RSP-1068, midgard oberon 6.1, Nad 208 etc?

:-D

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av smismu
    Forforsterker: Nad208

Jeg har tenkt å kjøpe brukt effektforsterker. Hva bør man velge av Emotiva XPA-3, Parasound HCA 2205A, Rotel RSP-1068, midgard oberon 6.1, Nad 208 etc?

:-D
    Hæ? NAD 208 ER en effektforsterker, som forøvrig er svært bra. En av de du lister opp, Rotel RSP-1068 er jo en surroundpreamp!

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sugar in the morning!

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    394
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Infinity Kappa -høyttalerne er vel kjent for å være noe trøblete å drive...? - har du forsøkt å søke for å se hva andre har fått til å fungere bra med disse?

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ivara
    Infinity Kappa -høyttalerne er vel kjent for å være noe trøblete å drive...? - har du forsøkt å søke for å se hva andre har fått til å fungere bra med disse?
    Dag Johnsen er vel rette mannen å sende en pm.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Emotiva og Parasound er vel kanskje de mest populære mellom priset forsterkere på hele avforum? Litt som B&W/Klipsch. Jeg er veldig glad i Rotel da, elsker lyd signaturen dems 8)

Så mitt råd var faktisk ræva, fordi valget står forsatt mellom Emotiva, Rotel og Parasound så det hjalp vel lite

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Infinity kappa

Kappa Serien er svært effektkrevende. De har en tendens til å kjøre forsterkere svært hardt på impedans og tilslutt så kortslutter de. Sørg for en effektforsterker som er stabil på under 2ohms last. Vet det koster mye penger for sånt utstyr. det er enten det eller skifte høyttalere til noe som er lettere å drive. Kappa er rimelig kompromissløse. har sett dyre nakamitchi effekttrinn gå opp i røyk.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kansje ?

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Fallet
    Hæ? NAD 208 ER en effektforsterker, som forøvrig er svært bra. En av de du lister opp, Rotel RSP-1068 er jo en surroundpreamp!
    Hei.
    Jo jeg vet at Nad 208 er effektforsterker, men tenkte å kjøre en effektforsterker på center også. Holder ikke med recieveren. Rotel tenkte jeg spørre om den er bra å bruke i oppsettet mitt.

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ivara
    Hei

Har ikke funnet noen eksempler på oppsett med de høytalerne nei...

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Kansje ?
    Hehe. Ja, kan utvilsomt si at det hadde vært noe. Dessverre må pengeboka matche anlegget Har brent av mye på kinoen min, så er på siste episode av cash, dermed trenger jeg gode tips

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Emotiva og Parasound er vel kanskje de mest populære mellom priset forsterkere på hele avforum? Litt som B&W/Klipsch. Jeg er veldig glad i Rotel da, elsker lyd signaturen dems 8)

Så mitt råd var faktisk ræva, fordi valget står forsatt mellom Emotiva, Rotel og Parasound så det hjalp vel lite
    Du trekker frem Rotel som veldig bra, så jeg får lete etter slike forforsterkere Takk.

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andersj
    Kappa Serien er svært effektkrevende. De har en tendens til å kjøre forsterkere svært hardt på impedans og tilslutt så kortslutter de. Sørg for en effektforsterker som er stabil på under 2ohms last. Vet det koster mye penger for sånt utstyr. det er enten det eller skifte høyttalere til noe som er lettere å drive. Kappa er rimelig kompromissløse. har sett dyre nakamitchi effekttrinn gå opp i røyk.
    Vet du om Nad 208 er stabil? Er litt fersk på dette området, så trenger litt hjelp

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av smismu
    Vet du om Nad 208 er stabil? Er litt fersk på dette området, så trenger litt hjelp
    Jeg vet at NAD 208 er en legende når det gjelder krefter. Men om den er stabil under 2 ohms last er jeg usikker på. men i følge manualen gir den 1000w output i korte øyeblikk ved 2 ohm. men hva som skjer når kappaene finner ut at de vil under dette er ikke godt å si. mcintosh er jo helt klart det ideelle til kappa. men det koster

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Xpa-2 for salg. Helt ny i eske, ikke tatt opp engang. Jeg venter på at den skal komme over dammen med et flyttelass, fra en bruker på forumet. Grunnen for salg er at jeg har kjøpt 2 stk. electrocompaniet aw-120dmb. Skal ikke ha mer enn det jeg må gi selv.

Active MB-S124 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke om Midgard Oberon 6.1 matcher kappa lydmessig, jeg vil tro det om du velger forforsterker etter hva slags lydsignatur du ønsker så vil det være godt nok, MA Oberon er ganske transparente. Midgard Oberon vil nok ikke ha noen problemer med å drive Kappa!

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/forum/receivere-fo...iver-best.html
    http://avforum.no/forum/receivere-fo...appa-9-2i.html
    http://avforum.no/forum/receivere-fo...appa-9-2i.html
    http://avforum.no/forum/receivere-fo...kappa-7-a.html
    http://avforum.no/forum/klubb-entusi...ty-traden.html
    Der er jo litt forskjellige Kappa modeller derute, så du kan sammenlikne de du har med de nevnt i trådene her.
    Normalt har nesten alle der har hatt store kappa solgt de pga problemer med å finde en passende forsterker til menneskepenge.

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andersj
    Jeg vet at NAD 208 er en legende når det gjelder krefter. Men om den er stabil under 2 ohms last er jeg usikker på. men i følge manualen gir den 1000w output i korte øyeblikk ved 2 ohm. men hva som skjer når kappaene finner ut at de vil under dette er ikke godt å si. mcintosh er jo helt klart det ideelle til kappa. men det koster
    Ser at McIntosh koster skjorta. Veldig få som selger brukt... Får vel kanskje bare teste ut Nad 208 og håpe at Kappaen ikke tar knekken på den. Har du noen formening om Adcom GFA-7805? Ser den er på 5X300watt, men jeg trenger jo bare å forsterke 3 av de 9 kanalene jeg skal bruke.... Takk for svar forresten

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grimrippa
    Jeg har en Xpa-2 for salg. Helt ny i eske, ikke tatt opp engang. Jeg venter på at den skal komme over dammen med et flyttelass, fra en bruker på forumet. Grunnen for salg er at jeg har kjøpt 2 stk. electrocompaniet aw-120dmb. Skal ikke ha mer enn det jeg må gi selv.
    Hvordan er XPA-2 i forhold til kappa 8.2? Jeg er ute etter forsterkere som kan gi meg kinolyd av kappaen (kanskje vanskelig men,,) Hvilken pris har du forespeilet deg for XPA-2?

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken forforsterker trenger jeg til disse høytalerne som stort sett er til kinobruk?

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •