Hvilket merke er å foretrekke innen effektforsterkere - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 51 av 51
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av runefalk
    Du får iallefall Norsk garanti og reklamasjon viss det skulle gå noe galt;-) + L-Sound har vel 45dager buy & try.
    Det er helt korrekt.

Men må bare legge til der at Emotiva kanskje er best i klassen for import. Skjer det noe galt så sender de deler og tegninger, slik at man heller kan bruke ett verksted her hjemme, enn å måtte sende for reperasjon i USA. Dette også etter garantitiden så vidt jeg har skjønt (betaler vel da for delene). Mens de tar vel regningen i garantitiden.

Newcomer smismu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Nei, egentlig ikke. Denne ble solgt av Hifi klubben i sin tid og kommer som 220-230 V hvis den er kjøpt i Norge. 4004 mk2 kostet hvertfall 17.500 og tror den gikk ut av HFK i ca år 2000. Etter den tid så har jeg ikke sett dette merket av noen norske forhandlere. Mener Aragon/Acurus har et tett samarbeid med Klipsch. 8008 heter hvertfall arvtakeren til 4004 mk2.

Jeg brukte min Aragon 4004 mk2 på Snell B Minor og Klipsch KSP400. Den virket bunnsolid hele tiden og det var aldri noe tull med den. Tror faktisk den er i drift enda hos en kamerat, 17 år gammel.

Sherbourn som folk nevner har jeg kun testet prosesossoren 7020. Utfallet av den testen kan vel i korte drag forklares som FANTASTISK OG FENOMENAL TIL PRISEN. Tror ikke at det er et merke å avvise. Ta en tlf til Lsound. Oppfatter de som svært imøtekommende og du får nok et ærlig svar på om en av de sine effektforsterkere klarer jobben eller ikke. Du vil uansett få full bytterett i 45 dager hvis det går galt.
    Jeg har vært inne på L'sound sinde hjemmeside. Ser at prosessoren 7020 i bundle pack (inkludert Sherbourn PA 7-150) blir rundt 17.000,- Jeg har jo surroundreciever, trenger jeg dette da? Jeg tenkte å bruke ekstra effekt på front og center. Burde jeg velge en effektforsterker som Sherbourn PA 5-200 eller Sherbourn PA 7-150?

Vingler veldig her, men har fått god hjelp fra dere som har peiling. Jeg har en oppsummerende følelse at jeg burde gå for Sherbourn... Nytt er jo greit

Newcomer wabble sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dynamic Precision
    --
    Audio Physic Tempo 25 | Bel Canto DAC2.5 | Bel Canto REF500M | Panasonic 50" VT50 | Apple TV 3.gen | Playstation 3 | Nordost Frey ht og bal ic | Supra LoRad 2.5 pc | Supra LoRad MD06-EU/SP nf/v

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde før Kappa 8 drevet av to Dynamic Presicion PA 400, egentlig en proff forsterker men låter mer av Hifi.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Kansje ?

Er klart Mcintosh lager beste forsterkerne, særlig når de e valgt til å forsterke 100,000 watts Snell THX Reference anlegg

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Er klart Mcintosh lager beste forsterkerne, særlig når de e valgt til å forsterke 100,000 watts Snell THX Reference anlegg
    Ja, og Chrysler lager naturligvis de beste bilene, særlig siden en av deres motorer ble benyttet som drivkraft i denne 365hk 5,7L V8 HEMI-grillen.

Active norcane sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dnne er gammel men skal visst være veldig bra!!

Aragon 4004mk2 - Torget

Aragon 4004 MK II Amplifiers Reviews

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet med eldre forsterkere (eller elektronikk generelt) er at kondensatorene tørker ut med tiden. Produktet kan fortsatt virke ganske lenge, men det er målbart langt fra slik det var når det var nytt.

Selvfølgelig mulig å ta frem loddebolten og bytte kondensatorer, men greit å være klar over.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mbl sine effekt og preamper klarer lett å drive knappene dine ned til 1 Ohm om du skulle finne pæ å belaste strømnettet og naboen for de laster
    På jobben har vl klart å knekke ett par MC blokker på ett par Tannoy DC10T, på bare litt over radikalt lytte nivå, mens når vi kjørte de på MBL ble det synergi

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enn Electrocompaniet AW400? De skal jo være stabil i 0,5Ohm.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •