Problem med lyd fra DVD-spiller tilkoblet HK AVR 230

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer Piit sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problem med lyd fra DVD-spiller tilkoblet HK AVR 230

Hei!

Jeg har gått til innkjøp av mitt første hjemmekinoanlegg, og har noen spørsmål jeg håper dere kan hjelpe meg med.

Foreløpig har jeg følgende utstyr:
    Reciver: Harman/Kardon AVR 230
    DVD-spiller (lånt): Sony DVP-NS705V
    Høyttalere: Proson Reality 62 MK2

Siden dette er mitt første anlegg har jeg ikke så mye å sammenligne med, men jeg er veldig veldig fornøyd med hvor god lyd det er! :-) Planen er å bygge på med Proson Sat 51 MK2 (bak) og Proson Center 52 MK2 (center) senere når pengene strekker til.

Men så til spørsmålet mitt. DVD-spilleren kobler jeg til HK'en med phono-kabler fra Monster. Problemet er at når jeg velger DVD-spilleren som lydkilde på reciveren, blinker det "UNLOCK" på displayet, og det kommer ingen lyd. Dessuten står det "DVD Coax 1". Er ikke coax noe helt annet enn phono?

Som dere sikkert skjønner er jeg litt grønn på dette. Har sett i manualen til reciveren, men etter hva jeg har sett står det ingenting som hjelper meg der. Har dere noen forslag? :-)

-
    Petter

Intermediate Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men så til spørsmålet mitt. DVD-spilleren kobler jeg til HK'en med phono-kabler fra Monster. Problemet er at når jeg velger DVD-spilleren som lydkilde på reciveren, blinker det "UNLOCK" på displayet, og det kommer ingen lyd. Dessuten står det "DVD Coax 1". Er ikke coax noe helt annet enn phono?
    Har du prøvd å sette inn en coax fra dvd til receiver? Har du ikke coax går det også ann å bruke en vanlig stereo ledning. Du må gå inn på meny på receiver å velge analog for å spille analog. Tror den er innstilt på coax nå. En annen ting du kanskje kan gjøre er å kobble dvd-spilleren inn på cd-inngangen på receiver og velge analog

Newcomer Piit sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det løste seg veldig greit. Fant ut etter litt googling at for å velge mellom analog/coax/digital, måtte jeg koble reciveren til TVen med en s-video-kabel for å få OSD. Der var det nok innstillinger for hele familien! :lol:

Vanskeligere var det ikke. ops: Takk!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •