Pioneer SC-LX86

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer SC-LX86

Hei er det noen som har fått testa Pioneer SC-LX86.?hvordan spiller den iforhold til 85 ?har hatt 85 og kjøpt 86 nå men har ikke fått koblet den opp ennå

Intermediate Ender sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går å vurderer denne selv. Lurer på hvordan den er på musikk da jeg bruker kinoen litt til denslags også.

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har testa Pioneer SC-LX86?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt LX86 siden august. Kjøpte den pga muligheten forå kunne bi ampe senter og front høyttalerne samt USB-DAC.

USB dac finnes ikke i andre hjemmekinoforsterkere på markedet så det alene gjorde at Pioneeren kom i hus.

Brukte før Hegel H200 og Nad M51 Dac i et rent stereo oppsett med Heimdal signal/høyttaler kabler, merker selvsagt at stereoen ikke er like rå, men bassen er mer integrert pga romkorreksjonen. Jeg ser mest på film, og tror neppe det finnes noe særlig bedre om en ikke gå for en separat løsning.

Oppsettet er ellers B&W 804S og HTM3S og JL audio sub, viktig med krefter på senteren og det er vel kun Pioneer som kan bi-ampe senter så vidt jeg vet. Ellers er ICE forsterkerne i Pioneeren og B&W høyttalerne en god match i mitt oppsett.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnus75
    Hei er det noen som har fått testa Pioneer SC-LX86.?hvordan spiller den iforhold til 85 ?har hatt 85 og kjøpt 86 nå men har ikke fått koblet den opp ennå
    Hvorfor ikke koble opp å teste, eller ønsker du kanskje å bytte i noe bedre ?

Du solgte din gamle Pioneer rett foran nesa mi og dermed ble det Rotel kombo på meg RSP1572/RMB1575 til en meget gunstig pris, ikke mye meg enn enn LX86. Har ikke fått alt enda men rimelig sikker på at de spiller fletta av LX86, i alle fall i følge Lyd & Bilde. Mangler automatisk romkorreksjon, Airplay, Spotify, 4K men det tar den igjen så suveren lydkvalitet og trøkk. God lyd og bilde er viktigst for meg
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Hvorfor ikke koble opp å teste, eller ønsker du kanskje å bytte i noe bedre ?

Du solgte din gamle Pioneer rett foran nesa mi og dermed ble det Rotel kombo på meg RSP1572/RMB1575 til en meget gunstig pris, ikke mye meg enn enn LX86. Har ikke fått alt enda men rimelig sikker på at de spiller fletta av LX86, i alle fall i følge Lyd & Bilde. Mangler automatisk romkorreksjon, Airplay, Spotify, 4K men det tar den igjen så suveren lydkvalitet og trøkk. God lyd og bilde er viktigst for meg
    Bra du er fornøyd det er det viktigste tviler ikke på at det finnes utstyr som er bedre , men lurte bare på om andre hadde gjort seg opp enn mening hvordan 86 var iforhold til 85, jeg kjøpte Pioneer da vi får en gunstig pris gjennom jobben .Skal koble det opp i helga og prøve litt

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bj-mj
    Har hatt LX86 siden august. Kjøpte den pga muligheten forå kunne bi ampe senter og front høyttalerne samt USB-DAC.

USB dac finnes ikke i andre hjemmekinoforsterkere på markedet så det alene gjorde at Pioneeren kom i hus.

Brukte før Hegel H200 og Nad M51 Dac i et rent stereo oppsett med Heimdal signal/høyttaler kabler, merker selvsagt at stereoen ikke er like rå, men bassen er mer integrert pga romkorreksjonen. Jeg ser mest på film, og tror neppe det finnes noe særlig bedre om en ikke gå for en separat løsning.

Oppsettet er ellers B&W 804S og HTM3S og JL audio sub, viktig med krefter på senteren og det er vel kun Pioneer som kan bi-ampe senter så vidt jeg vet. Ellers er ICE forsterkerne i Pioneeren og B&W høyttalerne en god match i mitt oppsett.
    Ser at lyd&bildet beskriver LX-76 som slank i toppen. Opplever du det slik på LX-86? Mener jeg også leste (mulig det var whathifi) at den kunne være skarp i toppen, litt skeptisk til dette da jeg kjører horn...

@Magnus75, har du fått koblet opp? Noen førsteinntrykk?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ender
    Ser at lyd&bildet beskriver LX-76 som slank i toppen. Opplever du det slik på LX-86? Mener jeg også leste (mulig det var whathifi) at den kunne være skarp i toppen, litt skeptisk til dette da jeg kjører horn...

@Magnus75, har du fått koblet opp? Noen førsteinntrykk?
    Hei har ikke fått kobla opp emnå satser på at jeg får gjort det iløpet av helga

Newcomer AvB sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Supertilbud hos Soundgarden, kun i dag. 12.888kr.

Løp å kjøp.

Er fristet til å slå til selv, men holder på å spare til Hegel H300, så må nok holde meg i skinnet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer også SC-LX86.... greit tilbud i dag... men også på Onkyo TX-NR1010 hos MPX/Komplett.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble litt fristet av dette tilbudet selv, men lurer på om det er verdt det for meg og om noen vet hvilke alternativer som finnes, både med å uten effektdel.

Hovedgrunnen til at jeg trenger ny er for å få HDMI, romkorreksjon, 2 sub ut og mulighet for flere enn 5 kanaler. Har sett på brukt også, men lite der som er såppas nytt at det støtter HDMI 1.4a. Vil helst kunne ha denne en stund uten å måtte oppgradere igjen.
    Blir hovedsaklig bare å bruke den som forforsterker til kinoen da jeg har xpa-2/3 til å drive høyttalerene. Men er jo fint med forsterkerdeln hvis jeg skal sette opp 7/9 kanaler etterhvert.
    Resten av funksjonene som er i de råeste modellene er mest bare bonus, men "fint å ha", så må prøve å få brukt de litt

Har sett på Marantz sin SR-7007 og AV-7701 også, da jeg likte designet der veldig godt, men dette fristet mye.
    Håper noen rekker å komme med en mening før tilbudet er over, hvis ikke blir det nok denne.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MatsEJ
    Ble litt fristet av dette tilbudet selv, men lurer på om det er verdt det for meg og om noen vet hvilke alternativer som finnes, både med å uten effektdel.

Hovedgrunnen til at jeg trenger ny er for å få HDMI, romkorreksjon, 2 sub ut og mulighet for flere enn 5 kanaler. Har sett på brukt også, men lite der som er såppas nytt at det støtter HDMI 1.4a. Vil helst kunne ha denne en stund uten å måtte oppgradere igjen.
    Blir hovedsaklig bare å bruke den som forforsterker til kinoen da jeg har xpa-2/3 til å drive høyttalerene. Men er jo fint med forsterkerdeln hvis jeg skal sette opp 7/9 kanaler etterhvert.
    Resten av funksjonene som er i de råeste modellene er mest bare bonus, men "fint å ha".

Håper noen rekker å komme med en mening før tilbudet er over, hvis ikke blir det nok denne.
    Er jo et knallkjøp dette, hvertfall på denne tiden av året:-)
    To sub utg er jo kjekt,men den sender det samme signalet på begge,så det blir som en y-splitt i tilfelle du ikke viste det !
    I tillegg så gjør Pio lite med RK på sub - bortsett fra det er det knallgode receivere !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Torolan, har du peil på hva ca strømforbruk er på din Yamaha RX-A3020?
    Får du korrigert frekvenser under 67Hz på den?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sozo1976
    Torolan, har du peil på hva ca strømforbruk er på din Yamaha RX-A3020?
    Får du korrigert frekvenser under 67Hz på den?
    Ang strømforbruk har jeg ikke målt,og det som står bakpå både Yamaha og Pioneer er bare et slags snittforbruk , så det nytter ikke å se på !

Men LX 86 er jo en klasse-D forsterker ,så har jo mye høyere virkningsgrad enn tradisjonelle A/B forsterkere - ca 90% kontra 50-60 %!
    LX 86 er nok kraftigere med alle kanaler i drift !

På Yamaha kan du korrigere 99-78-62-49-39-og 31 hz i bassområdet med variabel Q-verdi !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Er jo et knallkjøp dette, hvertfall på denne tiden av året:-)
    To sub utg er jo kjekt,men den sender det samme signalet på begge,så det blir som en y-splitt i tilfelle du ikke viste det !
    I tillegg så gjør Pio lite med RK på sub - bortsett fra det er det knallgode receivere !
    Okei, det er samme signalet ja. Mine to Velodyne har innebygd RK så da fikser de det selv.

Ble til at jeg bestilte denne vertfall. Til mine krav er det garantert mye mer enn bra nok, så da regner jeg med det holder noen år

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MatsEJ
    Okei, det er samme signalet ja. Mine to Velodyne har innebygd RK så da fikser de det selv.

Ble til at jeg bestilte denne vertfall. Til mine krav er det garantert mye mer enn bra nok, så da regner jeg med det holder noen år
    hei.har har skal ikke lage en tråd, men di pioneer reciverene me di dere suprer watt. har selv en susano

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte å blåse litt liv i denne tråden igjen. Fikk receiveren i hus i dag og har brukt dagen til å koble den opp og teste.

Jeg gikk fra en Onkyo 876 som var en helt ok receiver når den kom men etter å ha sett en film jeg kjenner godt og hørt på litt musikk må jeg si at Pioneer sin room correction MCACC gruser min gamle audyssey. Det er mye mer flyt og balanse mellom kanalene. Det kan jo sikkert ha noe med at den er fire år nyere og cpu osv er et par hakk vassere. Imponert over hvor bra det ble med full auto RC.

Veldig positivt førsteintrykk så langt! Appen til ipad er jo også en fin bonus.

Hva med dere andre som slo til hos soundgarden, noen førsteintrykk?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte å blåse litt liv i denne tråden igjen. Fikk receiveren i hus i dag og har brukt dagen til å koble den opp og teste.

Jeg gikk fra en Onkyo 876 som var en helt ok receiver når den kom men etter å ha sett en film jeg kjenner godt og hørt på litt musikk må jeg si at Pioneer sin room correction MCACC gruser min gamle audyssey. Det er mye mer flyt og balanse mellom kanalene. Det kan jo sikkert ha noe med at den er fire år nyere og cpu osv er et par hakk vassere. Imponert over hvor bra det ble med full auto RC.

Veldig positivt førsteintrykk så langt! Appen til ipad er jo også en fin bonus.

Hva med dere andre som slo til hos soundgarden, noen førsteintrykk?
    Hyggelig at du er fornøyd da

Skal levere varene denne ja - og du må gjerne forske litt mer med MCACC!
    Den har masse muligheter med manuelle justeringer som er lett å prøve seg frem med siden den har 6 memory presets som man enkelt kan switche mellom !
    Første du bør gjøre er å kjøre "auto mcacc" i stedet for "full auto"!
    Da kan du velge mellom tre varianter: symmetry,all ch adjust og front.

Lagre disse på tre presets , og bruk den som låter best i dine ører - deretter kan du kopiere den du liker best over til en ledig preset for ytterligere manuell tweeking

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett den har 6 memory preset så skal prøve det du anbefaler. Må kjøre kalibrering på nytt i dag uansett.

Tenkte å kjøre 7.1 + speaker B. Kjører den MCACC på B høyttalerene også? B Høyttalerene står i samme rom men brukes til ren musikk.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett den har 6 memory preset så skal prøve det du anbefaler. Må kjøre kalibrering på nytt i dag uansett.

Tenkte å kjøre 7.1 + speaker B. Kjører den MCACC på B høyttalerene også? B Høyttalerene står i samme rom men brukes til ren musikk.
    Den gjør nok ikke det - så jeg vil vel tro at speaker B får det samme signalet som frontene får!
    Så da kan det nok tenkes at det er best å kjøre pure direct når disse skal brukes !

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •