Råd for forforsterker og effekt til 803D (etter hvert 800 Diamond)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Råd for forforsterker og effekt til 803D (etter hvert 800 Diamond)

Jeg har i øyeblikket B&W 803D med Lyngdorf TDAI 2200, men vurderer nå å oppgradere forsterkerløsningen med tanke på at jeg etter hvert skal kjøpe meg 800 Diamond. Jeg tenker hovedsakelig på en løsning med forforsterker og monoblokker. Forforsterkeren må ha godt med digitale innganger, da jeg spiller mye musikk gjennom Sonos, har PS 3, Apple TV, didital lyd fra tuner, etc. Jeg ser for meg en løsning som ligger et sted mellom 50k - 100k totalt, noe jeg antar vil holde?

Er det noen som har noen gode tips og forslag? Jeg tar i mot alt med åpne armer!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som forforsterker vil jeg da foreslå CLASSÉ CP-800 Forforsterker | Hi-Fi Klubben

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har blitt litt skeptisk til Classe med 800-serien etter å ha lest mye. Mange sier at McIntosh spiller mye bedre enn Classe, at det rett og slett blir for "kjedelig" med Classe.

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med noen fete Ayon blokker?
    Min tråd

Active
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Electrocompaniet !? Electrocompaniet AW400 Mono block - Sort Eller denne her: Electrocompaniet AW600 NEMO Mono block - Sort Skulle tro det er nok kraft i disse:-)
    B&W CM9
    B&W CMC senter
    SVS SB13-Ultra
    Marantz SR6010
    Electrocompaniet AW250R
    PS3
    Samsung 51" plasma 8000 Serie
    B&W P3

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loooogical
    Jeg har blitt litt skeptisk til Classe med 800-serien etter å ha lest mye. Mange sier at McIntosh spiller mye bedre enn Classe, at det rett og slett blir for "kjedelig" med Classe.
    Leste bare en test av den i WATT nr 6, og det var det kun storslagent skryt
    Har ikke hørt den selv, så kan ikke bygge anbefalingen på annet enn det..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det frister jo ikke rent lite med McIntosh C50 og McIntosh MC501/601 heller, men da er jeg definitivt avhengig av at jeg iallfall finner monoblokkene brukt en plass, så jeg kan få de til rundt 50k i stedet for 100k!

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Knut Vadseth var ikke skuffet over komboen Classé og B&W. Han testet CA-M600 på 800Dia og 802Dia.

Jeg har hørt 802Dia sammen med CA-M600 og CP-800 og det var ikke noe jeg ville kalt en missmatch.

Om man ikke liker den kombinasjonen er det kanskje lurt å vurdere andre høyttalere også, da det gjerne er der lyden forandrer seg mest ved bytte.

Geir Arne

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en forkjærlighet for B&W, selv om jeg nok hører mest på musikk der bass ofte står mye i fokus. Men jeg kan så lite/har aldri eid noen andre høyttalere enn B&W, så vet ikke hva som eventuelt kan være bedre til mitt bruk rundt 150k kroners klassen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter selv og venter på å få oppgradert til 802 Diamond og skal bruke Electrocompaniet 400 blokker. Syns kombinasjonen med 800 serien og EC blokkene lager en varm og fin lyd.
    En kollega av meg bruker EC Nemo blokker på 801D og det spiller helt rått uansett musikkstil.

Det lille jeg har hørt av 800 serien og Classè forsterkere på Hifi Klubben syns jeg ble for tamt og "analytisk" hvis en kan bruke det ordet. Det spillte for all del bra, men for meg så passer det bedre hvis en lytter til Kari Bremnes og klassisk, manglet noe av den vamen som jeg ønsket når jeg satt på Joe Bonamassa, Dream Theater, Dire Straits etc.

Alle har hver sin smak, men for min del så syns jeg 800 serien passer bra med forsterkere som Electrocompaniet, McIntosh, Krell.

Lykke til med kjøpet.
    Lite tips: Det ligger et par Nemo blokker på finn til 55 000,- Selgeren tror jeg holder til i Lillestrøm-området.

-axen

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ligger også noen Parasound JC-1 på Hifisentralen nå. Kanskje mulig å få ptutet litt på de?
    Sånn som jeg kjenner min egen Parasound A51 mangler det hvertfall ikke på futt i bassen som du skriver at du prioriterer.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Ligger også noen Parasound JC-1 på Hifisentralen nå. Kanskje mulig å få ptutet litt på de?
    Sånn som jeg kjenner min egen Parasound A51 mangler det hvertfall ikke på futt i bassen som du skriver at du prioriterer.
    De må være solgt tror jeg, for ser ikke noe til dem nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hegel er vel også kanskje noe man bør vurdere. Føler det ideelle hadde vært å funnet 2 x McIntosh 501 eller Hegel H30 brukt, og nå har jeg jo egentlig ikke tenkt å gjennomføre denne planen før mot sommeren, så hvem vet hva som dukker opp innen den tid

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner bare til Hegel H200 og HD10. Hadde dette selv på Monitor Audio GS60.
    Kjøpte en Parasound NC2250 for å teste noe annet.
    Hegel og Monitor Audio var en dårlig kombo. Bassfattig og masete i toppen. Var åpent, detaljert og med stram bass, men totalpakken ble dårlig.
    Hegel-en ble lagt ut for salg 1 time etter at jeg fikk NC2250 i hus.

Var som å gå fra 3x6" til 3x8" å gå fra Hegel til Parasound NC2250. Litt satt på spissen selvfølgelig.

Hvis det ikke skal handles høyttalere og utstyr med en gang, så går det rykter om en ny toppmodell fra Monitor Audio med 2x12" i hver høyttaler. Blir neppe billig, men det er jo heller ikke det du ser etter. Verdt en lytt når den kommer kanskje :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •