Kraftig receiver vs effektforsterker? Erfaringer? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 49 av 49
    Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Vil jeg tjene noe på å kjøpe en TX-NR616? Bytte den ut med den eldgamle RX-V663 som snart blir 4 år. Frontene + RC-64 blir jo drevet av Emotivaen, så er det lite poeng å kjøpe ny receiver før den gamle tar kveld?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,661
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Folkvord
    Vil jeg tjene noe på å kjøpe en TX-NR616? Bytte den ut med den eldgamle RX-V663 som snart blir 4 år. Frontene + RC-64 blir jo drevet av Emotivaen, så er det lite poeng å kjøpe ny receiver før den gamle tar kveld?
    Det vil vere et bomkjøp,da Onkyo 616 ikke har pre-out for annet enn sub !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Det vil vere et bomkjøp,da Onkyo 616 ikke har pre-out for annet enn sub !
    Leste meg ikke opp på den så bare det var et rimelig kjøp, hva er det med Onkyo å bare sub pre-out egentlig?
    Uansett, vil en ny receiver være vits?

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste meg ikke opp på den så bare det var et rimelig kjøp, hva er det med Onkyo å bare sub pre-out egentlig?
    Ville i så fall spart til mer penger og heller investert i en ren prosessor ala Sherbourn eller Marantz med flere om du skal få en markant oppgradering lydmessig. Feature-messig er det jo mange billige receivere og få tak i, men spørsmålet er om du trenger det, og lyden... ikke så mye bedre sier min forskning på punktet. :wink:
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det vil bli bedre og merkbar forskjell med en prosessor? Noe ala AV7005, eller bør det være dyrere?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,661
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjelder ikke bare Onkyo det - det er paroksalt nok de receiverne som trenger det mest, som mangler pre-out !
    De fleste billige receivere mangler dette dessverre.

Men går du opp til 7 serien til Onkyo,så er det på plass mener jeg.

Du bør nok merke forskjell ved å bytte receiver,men du bør nok legge på noen kr for at det skal ha noe for seg !

Ser det snakkes om ren prossessor her,og det er selvsagt et enda bedre valg,men da flyr da også $$$$$$ fort , siden disse ikke akkurat er billige,og man da er avhengig av effekt-trinn på alle kanaler !

Så det kommer jo litt an på hvor langt man vil dra det - vil si det er mange trinn på stigen mellom Onkyo 616 , og til man er over i "prosessor verden"
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det man ikke vet har man ikke vondt av (gammelt jungelord) passer bra i denne sammenhengen også.

Jeg spiller lykkelig videre med mine RF-63 koblet rett i Denon AVR-4311.
    Jeg er fullstendig klar over at en effektforsterker vil overgå receiveren, jeg er også fullstendig klar over at RF-63 antagelig har mer å by på enn hva jeg har hørt til nå.

Men jeg lærte noe viktig for veldig mange år siden, og det er å holde seg unna saker og ting man uansett ikke kan oppnå (eller ha råd til).

Jeg hadde nemlig en helt rå Citroen CX 25 GTI Turbo 2, og det var verdens beste bil på alle måter - helt til Citroen forhandleren fikk meg til å prøve en helt ny XM V6-24V...........
    Det var det dummeste jeg kunne gjordt.
    På noen få timer snudde min lykkelige tilværelse som eier av verdens beste/fineste bil til en frustrert hverdag hvor jeg irriterte meg hver gang jeg kjørte samme bilen over dens mangler og svakheter.
    Og jeg hadde selvfølgelig ikke råd til ny bil- :cry:

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får se om jeg heller kjøper en ekstra subwoofer isteden da

Rimelig dyrt valg med prosessor da jeg må ha en ekstra effekt, har også side høyttalere koblet til.

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Jeg hadde nemlig en helt rå Citroen CX 25 GTI Turbo 2, og det var verdens beste bil på alle måter - helt til Citroen forhandleren fikk meg til å prøve en helt ny XM V6-24V...........
    Hadde en Xantia Activa en gang.... som jeg aldri skulle kvittet meg med

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •