Trenger reciever til B&W DM683

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger reciever til B&W DM683

Har da funnet mine drømmehøyttalere (B&W DM683 Høyttalere | Hi-Fi Klubben), og trenger en reciever til disse.

Da jeg har null peiling på det tekniske så trenger jeg litt hjelp. Har bestemt meg for å gå for Onkyo siden det enkelt kan snappes opp en på tilbud og Hifiklubben sa det var ett fedt om jeg valgte Onkyo eller Denon pga. av de er veldig like.

Vil Onkyo 717 være tilstrekkelig for å drive disse høyttalerne eller er jeg ute å kjører?

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Du vil dessverre ikke kunne utnytte potensialet i disse høyttalerne med hvilken som helst receiver.. Disse fortjener en effektforsterker for å virkelig låte bra!

Gå for en billigere receiver som har pre-out, de fleste har 7.2 pre-out (ligger på 4-6000 kr klassen) og en effektforsterker til 2-3000 kr på brukten så er du laangt på vei :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan sies at jeg kan gå ned til dette paret også:
    B&W DM684 Høyttalere | Hi-Fi Klubben

Har egentlig gått langt over budsjettet, og DM684 sies å være gode høyttalere det også. Kanskje disse blir mer realistiske med Onkyo recieveren jeg nevnte?

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får fremdeles ikke utnyttet høyttalerne fullt ut. Det vil kanskje være godt nok for deg, men det ligger mer i høyttalerne å hente.

Foreslår du tar en tur innom HFK å prøver høyttalerne du vil ha sammen med en receiver og så hører :-)

Active
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde gått for 683+sett etter en billig effektforsterker på brukten! Gjerne sammen med Onkyo!
    B&W CM9
    B&W CMC senter
    SVS SB13-Ultra
    Marantz SR6010
    Electrocompaniet AW250R
    PS3
    Samsung 51" plasma 8000 Serie
    B&W P3

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tilbakemeldinger. Dere har oppklart en del for meg, og jeg kan ha blitt litt for overivrig i forhold til budsjett etc.

Får kanskje legge meg tilbake på Lektorne (DALI LEKTOR 6 Høyttalere | Hi-Fi Klubben) eller (JBL ES80 GulvstÃ¥ende høyttaler - Kirsebær) med en Onkyo 717. Tror kanskje dette vil fortsatt gi meg en veldig fin lydopplevelse, serlig med tanke på 5.1 på sikt. Kan jo nevnes for morro skyld at jeg skulle kjøpe (Dynavoice Definition DF-8 Natural Oak Dynavoice | Surround.no - Høyttaler-spesialisten) og så vanlig så ble jeg veldig for ivrig ^^

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •