Nad M51 Dac

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13

Tråd: Nad M51 Dac

Intermediate Ender sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nad M51 Dac

Har lenge vurdert å skaffe meg en DAC og Preamp da jeg mistenker at det bor mer i høytalerene mine (LS 80) enn det DACen i Onkyoen klarer å formidle. Har da tenkt å bruke dette i et 2.1 oppsett med Emotiva XPA-2.

Ser at denne har innebygget preamp og HDMI inn samt at den skamroses i de testene jeg har lest så langt.

Så:
    1. Noen som har noen erfaringer å dele rundt denne DACen sammen med JBL horn/LS 80?
    2. Hvordan får jeg koblet til Sub på M51, Y-splitter?
    3. Evt andre DAC forslag som kan spille bra sammen med JBLene.

Newcomer Erthor sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne har vært aktuell for meg også, med fremtidig oppsett.
    Vet ikke hvordan den er med Jbl, men hva med hegel sin nye dings?

High-end DAC og forforsterker fra Hegel | Lyd & Bilde

Intermediate Ender sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kikket litt på den nye fra Hegel også men denne har vel ikke HDMI inn? Med m51 kan man jo få kjørt bildet gjennom DACen så man kan i praksis bruke den som en to kanals AV reciever.

Jeg streamer mye musikk via Apple TV (spotify) og PC så HDMI tilkoblingen på NAD sin DAC virker lurt. Tror nesten jeg må ta turen innom HFK i morgen å låne med meg en m51 i helga

Newcomer Erthor sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sant det, stort pluss med HDMI. Men nå kan du jo kjøre hdmi fra pc til tv, og usb fra pc til dac. Vil tippe usb utgangen støtter bedre lydkvalitet enn hva hdmi inngangen gjør. Tror altså, må nesten høre med de selv.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Erthor
    Sant det, stort pluss med HDMI. Men nå kan du jo kjøre hdmi fra pc til tv, og usb fra pc til dac. Vil tippe usb utgangen støtter bedre lydkvalitet enn hva hdmi inngangen gjør. Tror altså, må nesten høre med de selv.
    Kopi fra hjemmesiden til NAD:
    The M51 offers two HDMI inputs and one output with video pass through. This opens up the possibility of using the M51 Direct Digital DAC as the heart of a "Video 2.0" system using the mandatory two-channel linear PCM soundtrack from Blu-ray or DVD to make a compelling two-channel high definition theatre presentation. Many symphony orchestras and some specialty music labels are also released in HD recordings on Blu-ray or DVD. The M51 is fully 3D video compatible but there is no surround sound decoding or video processing.

Dette betyr vel at den kan benytte et tokanals hd-lydspor fra de BD'ene som har dette, eller benytte core-sporet i andre tilfeller..

Kanskje hygen kan spytte inn en kommentar?

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man kjøper en Blu-Ray-spiller som kan dekode lydspor til PCM, kan man høre alle HD-lydspor på denne DAC-en.

Intermediate Hunter2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    503
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått en M51 i hus og skal teste denne med konsert i bluray.Får ikke lyd.

Har koblet hdmi fra bluray til M51 og videre fra M51 til Reciever.

Eller må jeg koble hdmi fra M51 til projector/tv ?

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må ikke koble HDMI ut fra M51 til receiveren. For det første sender den kun ut bilde på HDMI, og for det andre forsvinner poenget med en DAC om du kobler den digitalt til en annen DAC.

I tillegg må du passe på at Blu-Ray-spilleren står til å sende ut PCM på HDMI, ikke bitstream.

Intermediate Hunter2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    503
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok,takk for svar. Da får jeg skaffe meg en laaang HDMI-kabel.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HDMI på M51 fungerer slik den skal om du kjører rett i effekt eller i en annen analog forsterker. En receiver kjører det på ny gjennom egen DAC-krets.

Har selv M51 og synes den er helt super til enn 2.0 kino og som alle vet. God stereo er mye bedre enn halvgod kino.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fin oppgradering

Hei med-entusiaster

Jeg falt for Nad M51 da jeg så den også hadde hdmi. Den erstattet Hegels Hd20. Jeg kjører med Hegel H200 og er veldig fornøyd. Føler at den ga et noe varmt lydbilde, noe jeg liker ettersom vi har "vanlig" stue.
    Det er klart den er dyr og der skulle jeg ønske HFK kunne være litt rundere
    med tanke på rabatter. Der er Soundgarden mye bedre, syns jeg.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan, har en NAD M51 som fungerer utmerket, men oppgraderte HTPC'en min nå til Gigabyte H77-N wifi hovedkort (mini ITX) med en core i3 cpu. Da henger NAD M51 seg med det samme den står på HDMI inngangen hvor HTPC'en er koblet til.

Noen som har vært borti dette? HTPC'en fungerer direkte på TV . Testet 2 forskjellige kabler også.

Løsningen blir da å bruke USB- dac og HDMI rett i TV, men kjekt å høre om andre også har hatt dette problemet, og kanskje en løsning?

Skal utføre følgende imorgen:
    1. Bios Oppdatering.
    2. Sjekke firmware på NAD M51 :P. Men mener å huske jeg har den nyeste der...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Centerstudio
    Hei med-entusiaster

Jeg falt for Nad M51 da jeg så den også hadde hdmi. Den erstattet Hegels Hd20. Jeg kjører med Hegel H200 og er veldig fornøyd. Føler at den ga et noe varmt lydbilde, noe jeg liker ettersom vi har "vanlig" stue.
    Det er klart den er dyr og der skulle jeg ønske HFK kunne være litt rundere
    med tanke på rabatter. Der er Soundgarden mye bedre, syns jeg.
    Hvorfor skulle de det? Fordi den koster mye? Blir jo stupid, da det ofte er en grunn til at noe koster mye. Blir det samme som om du går til en bilselger som selger Lamborghini og en som selger Fiat og krever rabatt av førstnevnte fordi Lamborghinien koster så mye i forhold... Begge er jo biler og kjører framover? Blir så irritert på folk som skal ha rabatt fordi noe koster mye. En pakke smør koster 20,- og en stor pakke med smør koster 30,- og det er en grunn til det. Blir heller mistenksom når jeg ser folk få masse rabatt hos en kjede bare fordi de faktisk kjøper noe, det må jo bety at de i utgangspunktet har for høyt prisete varer så de kan gå ned uten problemer det da?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •