Billig forsterker til Klipsch

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer Alekhoff sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Billig forsterker til Klipsch

Hei alle sammen,

Har søkt litt rundt, men som regel når noe blir anbefalt er det alt for høy pris iforhold til den situasjonen jeg er i nå.

Jeg har tenkt å kjøpe meg Klipsch RF-62 II nå mot jul. Har fra før av et dårlig hjemmekino anlegg (5.1) fra Yamaha. En sånn ferdig pakke til 2,000 fra komplett.

Nå vil jeg ha noe skikkelig som jeg faktisk kan nyte litt musikk på også, selv om det i hovedsak kommer til å bli brukt til musikk!

Jeg må da ha Klipsch RF-62, en ny reciver med pre-out, (da nåværende sub, som jeg knapt kan høre, er koblet til med høyttaler kabler) og hvis dere mener jeg trenger det, en forsterker. Har tenkt å kjøpe høyttalerne brukt, og ser de ligger på rundt 4-5k.

Så det andre kommer utenom. Har lest at Onkyo skal være en god match med Klipsch. Planen er selvfølgelig å ha 5.1 system til slutt, men siden jeg er student har jeg ikke så mye å rutte med så da tar det litt tid å få et skikkelig 5.1 system på plass.

Center blir nok RC-52 II hvis den er bra? Også vet jeg ikke om jeg skal kjøpe bak høyttalere før jeg kjøper center. Noen tips her til rekkefølgen jeg bør oppgradere på?

Bak kommer jeg til å kjøpe Klipsch RS-42 II eller RS-52 II, det kommer veldig ann på situasjonen og prisen på brukt markedet. (Hvis dere vet om noen bedre bak høyttalere tar jeg gjerne imot tilbakemeldinger på dette også, men de må ligge i samme pris klasse og helst lett tilgjengelig på bruktmarkedet)

Suben kommer jeg nok til å ta sist, det blir bare for å få den lille ekstra punchen. Har jo ikke all verdens av plass heller i denne lille leiligheten jeg bor i, men e 8-10" skal jeg nok få plassert et lurt sted.

Oppsummering:
    Front: Klipsch RF-62
    Center: Klipsch RC-52
    Bak: Klipsch RS-42
    Sub: ?? 8-10" ??
    Reciver: Det som passer best med oppsettet? Prisklasse MAX 4-5K
    Forsterker: Hvis jeg trenger det. Har selvfølgelig ikke råd til rør forsterker siden det jeg har sett er så sykt dyrt. Men noe i 1-3000 som gir litt ekstra lyd hvis jeg spiller musikk eller ser film?

Så da blir det et samlet budsjett på ca 4-8K for Reciver og forsterker(hvis jeg trenger sist nevnte?)

Av musikk, hvis det har noe å si, så hører jeg på alt: Muse, Pink Floyd, Frank Ocean, Karpe Diem, The Kooks, Alex Clare, Prince. Ja alt, selv om det sikkert går mest i Hip Hop.

Noen som har noen gode tips og komme med? Hvis det er noen kriterier jeg mangler så si ifra så skal jeg komme med dem slik at det blir lettere for dere å komme med tips.

- Aleksander

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha RX-2010 til 7390 på netonnet.no?

Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for innspill
    Denne vil klare å drive alle høyttalerne når jeg har fått kjøpt alle? Og er Yamaha en god match med Klipsch?

EDIT:

Fant den nå, trenger jeg virkelig 9.2 kanals reciver ?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville ha oppgradert senteren frå RC-52 til 62. Dersom du ikkje har så voldsomt stort rom, greier du der sikkert fint med RS-42 bak.

Når det gjeld receiver, så spørs det litt kva funksjonar du treng på den. Som feks airplay, 4k, 3d osv...

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken sub er det du har nå? Du siger du ikke kan høre den, hvorfor ikke det? Er det en passiv model der drives av Yamaha receiveren?
    Om du trenger 9.2 vet jeg ikke men du bestemmer jo selv hvor mange høyttalere du kobler til den.
    Om du vil spare ville jeg kanskje ikke kjøpe senter men vente med den til senere, evt. legge litt mere penger i en god subwoofer.

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha og klipsch er en god kombo har jeg hørt :wink:
    men kjøp større sub, da får du mer morro.

Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Ville ha oppgradert senteren frå RC-52 til 62. Dersom du ikkje har så voldsomt stort rom, greier du der sikkert fint med RS-42 bak.

Når det gjeld receiver, så spørs det litt kva funksjonar du treng på den. Som feks airplay, 4k, 3d osv...
    Nei har ikke så voldsomt stort rom så kanskje jeg får gå for 62en, hvilke fordeler får jeg av å gra 52 til 62?

Funksjonalitet på Reciver er som følger:
    Minst 5.1, 3D, har ikke bruk for Airplay siden jeg har AppleTV. Ser ikke helt hva jeg skal med 4k da jeg ikke har noe tro på at det kommer til å bli standard før om 10-15 år. Støtte for det meste av lyd og bilder formater: Dolby True HD, DTS osv. DLNA må jeg ha, men det har jo de fleste. Og sånn automatisk rom ting virker greit.

Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Hvilken sub er det du har nå? Du siger du ikke kan høre den, hvorfor ikke det? Er det en passiv model der drives av Yamaha receiveren?
    Om du trenger 9.2 vet jeg ikke men du bestemmer jo selv hvor mange høyttalere du kobler til den.
    Om du vil spare ville jeg kanskje ikke kjøpe senter men vente med den til senere, evt. legge litt mere penger i en god subwoofer.
    Jeg har denne pakken. Vet ikke hvorfor jeg ikke hører subben jeg, den rister ikke akkurat i rompa når jeg ser på film for å si det sånn. Er vant til litt for mye subb så jeg syns denne var urovekkende lite lyd fra. Etter jeg hadde kjørt tur med bilen, før jeg solgte den, pleide jeg å ha seriøst vondt i hode etter all bassen. Da hadde jeg 4 12" i en kasse, koblet på en forsterker som ga 6000W så det ristet som bare det !

Foreløbig har jeg ikke plass til mer en 5.1, men ved senere tidspunkt hadde det vært kult og slengt på to til Klipsch RS-42 og fått 7.1, men det må bli når jeg får ny leilighet. Trodde ikke det var så mange filmer som kom med 9.2 lyd på seg så da ser jeg ikke helt vitsen. Og den dagen jeg får lov til å ha 9 høyttalere og 2 subber i stuen av fruen kommer jeg til å tro hun har gått fra vettet.

Igjen samme spørsmål, hvilke fordeler/mangler kommer det av å ikke ha Center eller å oppgradere Centeren til 62ern.

Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    Yamaha og klipsch er en god kombo har jeg hørt
    men kjøp større sub, da får du mer morro.
    Er helt enig at det er gøy med mye bass, hadde selv hele bagasjerommet i bilen fulgt med en kjempe stor basskasse før jeg flyttet til Oslo og ikke hadde råd til å beholde bilen Den dundret bortover veien 8) Men nå har jeg ikke så mye plass, det kan hen at jeg får skvist inn en 12", men det blir nok neppe til fruens begeistring... :roll:

Takk for all tilbakemeldingen, much appreciated :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Bare et lite tips angående høytalere, Akustisk Bureau selger ut alle Klipsch produktene sine siden de skal slutte med dette produktet.
    Kjøpte selv RF-82 II, RC-62 II og RS-52 før helgen til 11 785,- som egentligig hadde en veiledende pris på 22 140,-

Ser de selger RF-62 til 4995,- RS-52 til 3495,- RS-42 til 2395,- RC-62 til 2295,- og RC-52 til 1795,-

Her kan du gjøre et skikkeli skuuup om de enda har varer igjen!

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter det jeg kan se har er din Yamaha sub drevet av receiveren, med 30 watt. Kan nesten ikke tro det kan stemme men det ser sånn ut. Det er da logisk at den ikke produserer mye lyd, først og fremst flytter en 16" enhet ikke mye luft, og 30 watt til bass er lite.
    Kjøper du f.eks. en XTZ aktiv 10" subwoofer vil den "lade" rommet med bass på en helt annen måte og du vil få god lyd, har du større rom kan du gå for en 12", eller evt. 2 stk 10", da får du bedre dekning av dybbassen i rommet.
    Jeg er generelt skeptisk til senter men nå er jeg jo til stereo, jeg synes bare veldig ofte at en senter pga plaseringen midt på veggen vil ha en litt egen signatur på lyden, og nesten uansett blir for puslete i størrelse, derfor er ingen senter bedre enn en halvgod senter.
    Men, still83 kom med et forslag det er vanskeligt å si nei til ja, om de har flere sett igjen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •