H/K AVR 7000 eller Pioneer VSX-AX3-S

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

H/K AVR 7000 eller Pioneer VSX-AX3-S

Hei !
    Hvilke av disse forsterkerne vil være best. H/K'en vil være brukt , mens pioneeren vil være ny ?
    Noen som vet om pioneeren har "multiroom" funksjon ? Slik at man feks kan ha ett 5.1 oppsett i stua og stereo i ett annet room ?

Newcomer joiki sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    261
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ta ax3 den brenner ikke opp i allefall. japse er mere driftsikker. men har du fått en billig HK 7500, så har det vært litt bedre, brenner litt den å

Intermediate Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett multi eller ikke, styr unna 7000.
    PUNKTUM FINALE

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger
    Uansett multi eller ikke, styr unna 7000.
    PUNKTUM FINALE
    Why`s that :?: :?:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AX3'en har muligheter til å kjøre de to siste som "second Zone", dvs en slags "multiroom" funksjon. Ellers kan de to siste aknelane bi kobles med fronthøytalerne (viss høytalerne støtter dette).

Har selv AX3, det er en knall reciver! Det eneste som mangler med den er komponent inn og ut....

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kari bræmnæs
    AX3'en har muligheter til å kjøre de to siste som "second Zone", dvs en slags "multiroom" funksjon. Ellers kan de to siste aknelane bi kobles med fronthøytalerne (viss høytalerne støtter dette).

Har selv AX3, det er en knall reciver! Det eneste som mangler med den er komponent inn og ut....
    Det var alt du hadde og skilte med :?:
    Hva med lyden, hvordan spiller, hvor strømsterk er den i forhold osv. :?:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kraftforsyningen er på 600 W. Jeg kjører 15 " Cerwin Vega forran og noen andre Cerwin Vega som senter/bakhøytalere. Dette går fint, selv om den sliter litt med høy stereolyd. Men det er tross alt snakk om et par digre beist av høytalere på 70 kg hver!

Har ikke noe å sammenligne med, men jeg tror effektmessig er den nokså sterk. Lydkvalitet ellers virker også meget bra, men jeg får ikke akkurat testet lydkvaliteten like bra på et par Cerwin Vega høytalere som er kun laget for å spille høyest mulig.

Har lest noen tester av denne reciveren på internet og den har fått full score og "best buy" i prisklassen 10k i flere av de. En ting jeg glemte å si er at den mangler Dolby Pro Logig II EX (eller noe slik). Dette kan være en liten ulempe viss du skal kjøre 7.1 lyd ut i fra TV'en etc.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kari bræmnæs
    Kraftforsyningen er på 600 W. Jeg kjører 15 " Cerwin Vega forran og noen andre Cerwin Vega som senter/bakhøytalere. Dette går fint, selv om den sliter litt med høy stereolyd. Men det er tross alt snakk om et par digre beist av høytalere på 70 kg hver!

Har ikke noe å sammenligne med, men jeg tror effektmessig er den nokså sterk. Lydkvalitet ellers virker også meget bra, men jeg får ikke akkurat testet lydkvaliteten like bra på et par Cerwin Vega høytalere som er kun laget for å spille høyest mulig.

Har lest noen tester av denne reciveren på internet og den har fått full score og "best buy" i prisklassen 10k i flere av de. En ting jeg glemte å si er at den mangler Dolby Pro Logig II EX (eller noe slik). Dette kan være en liten ulempe viss du skal kjøre 7.1 lyd ut i fra TV'en etc.
    Nå er det sånn at det er ikke vekten på høyttalerne som bestemmer hvor tungdrevne høyttalerne er! Det er følsomheten på høyttalern/elementene som bestemmer det :!:
    Nå er det kanskje sånn at jeg skal ikke overkjøre Pioneer helt her, men HK7000 har en relativt god strømforsyning. Den spiller litt kvasst og med mye bass så perfekt er den ikke.
    Men du har egentlig for liten forsterker til dine høyttalere, du skulle ha hatt noen ekstra effekttrinn for å få ut alt i dem!
    Tror du ville blitt positivt overrasket :wink:

Men å overkjøre et produkt du aldri har prøvd eller hørt, syns jeg blir feil!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thlian
    Men du har egentlig for liten forsterker til dine høyttalere, du skulle ha hatt noen ekstra effekttrinn for å få ut alt i dem!
    Tror du ville blitt positivt overrasket :wink:

Men å overkjøre et produkt du aldri har prøvd eller hørt, syns jeg blir feil!
    Jeg veit det. Men jeg har en NAD 319 liggende på lur
    Skal koble den opp når jeg får prosjektoren i hus

Som sagt har ikke jeg prøvd HK7000, så jeg veit ikke om den er bedre eller ei en AX3. Men jeg er i alle fall godt fornøyd med AX3'en min!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •