ny receiver. yamaha eller marantz?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

ny receiver. yamaha eller marantz?

Har lyst å bytte ut min H/K AVR260 da den er litt i minste laget for hjemmekinoen nå.

HT er JBL'ene som står i signaturen min.

Har fått sans for designet til Marantz og forstått at dette merket skal være bra. Men har ikke erfaring med det selv.

Har jo lest mye bra om Yamaha også og de har også et bra design selv om de ikke er helt på høyde med Marantz akkurat på det punktet.

Det det evt står mellom er:

Marantz SR6006 kommer på tilbud til 5995,-

Yamaha RX-V773 5195,- hos Lefdal/Elkjøp
    Yamaha RX-A820 7495,- hos LEfdal/Elkjøp

Nå er jo Maranzten i utgangspunktet en dyrere men samtidig en utgått modell.
    Men ut i fra det jeg kan lese meg til så er disse 3 tilnærmet like med tanke på specs. RX-A820 skal vel ha mindre "bling" og være bedre lydmessig enn RX-773?

Hva er erfaringene med disse 2 merkene koblet opp mot JBL?
    Stereo: Yamaha RX-v773, Emotiva XPA-2, JBL Studio L890, LC2, LG 65", Xbox One S, Chromecast, Sonos
    Kino: Yamaha RX-V 781, JBL Studio L880, L820, LC2, XTZ 12.17, Velodyne CHT-12Q, Xbox One X, LG 65", Sonos, MediaPc, Chromecast

Newcomer bender sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bedda
    Har lyst å bytte ut min H/K AVR260 da den er litt i minste laget for hjemmekinoen nå.

Har fått sans for designet til Marantz og forstått at dette merket skal være bra. Men har ikke erfaring med det selv.

Har jo lest mye bra om Yamaha også og de har også et bra design selv om de ikke er helt på høyde med Marantz akkurat på det punktet.

Men ut i fra det jeg kan lese meg til så er disse 3 tilnærmet like med tanke på specs. RX-A820 skal vel ha mindre "bling" og være bedre lydmessig enn RX-773?

Har ikke så mye erfaring med Marantz, men Yamaha spiller jo bra syntes jeg.
    Ellers har jeg selv 2 forskjellige oppsett med JBL og Pioneer. Denne kombinasjonen syns jeg låter veldig bra, så kanskje Pioneer også burde vurderes.
    Det beste er vel å låne med hjem for å høre hva som låter best.

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    marantzen ser bra ut og er ganske bra og, fikk lov å trykke litt og sånn på Elkjøp Stormarked i Kr.sand, og så lenge den kommer på tilbud så ville jeg personlig valgt Marantzen

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Hvor og når kommer Marantzen på tilbud?
    Jeg hadde valgt den uten tvil. Kjøper meg gjerne en selv og dersom det tilbudet stemmer!
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva mener du med at avr260 blir litt i miste laget til hjemmekino?
    Har selv byttet ut h/k avr 235 med yamaha rx-a1010 (tilsvarer rx-a1020 nå), vil si at avr235 hadde mer punch enn yamaha'n til film bruk. Yamaha'n er bedre på musikk, mer nøytral lyd. Ville ha vurdet en større yamaha modell en a820 dersom du skal gå for yamaha.
    Marantz har jeg ikke kjenskap til.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av exar
    Hva mener du med at avr260 blir litt i miste laget til hjemmekino?
    Har selv byttet ut h/k avr 235 med yamaha rx-a1010 (tilsvarer rx-a1020 nå), vil si at avr235 hadde mer punch enn yamaha'n til film bruk. Yamaha'n er bedre på musikk, mer nøytral lyd. Ville ha vurdet en større yamaha modell en a820 dersom du skal gå for yamaha.
    Marantz har jeg ikke kjenskap til.
    mulig en litt drøy påstand da avr260 har greit med krefter. men når jeg fikk L880 som front mot L820 så merket jeg at den ikke klarer å utnytte dem. Hadde L880 i stereo oppsettet før med en HK980.
    En annen ting er at jeg stort sett har hatt HK og begynner å bli litt lei. Vil prøve noe nytt.
    Stereo: Yamaha RX-v773, Emotiva XPA-2, JBL Studio L890, LC2, LG 65", Xbox One S, Chromecast, Sonos
    Kino: Yamaha RX-V 781, JBL Studio L880, L820, LC2, XTZ 12.17, Velodyne CHT-12Q, Xbox One X, LG 65", Sonos, MediaPc, Chromecast

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg vet med erfaring at JBL og Yamaha passer som hånd i hanske. Perfekt kombo.

Marantz vet jeg ikke like mye om, for har aldri hatt en Marantzforsterker selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Netonnet har RX-a2010 til 7390,- det er en utgående modell. Den mangler Airplay og 4k pass-through som er på den nye rx-axx20 serien ellers er den lik. Vil si at det er et mye bedre kjøp en RX-a820 til 7495,-

Yamaha RX-A2010BL 9.2-kanals hjemmekinoreceiver med 3D

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RX-a2010 hos Netonnet.no frister mer og mer.

Men har dere erfaring med denne butikken?

Jeg har googlet litt og finner stort sett bare gamle tråder der det virker til at dårlig kundesrevice/reklamasjon er en gjenganger.
    Ble også nevnt en plas at de driver med paralellimport. Noen som vet noe om dette?
    Utover det er det mye bra også.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke annen erfaring med netonnet en at min bror at bestilt tv derifra. Den ble levert noen dager senere og den fungerte som den skulle. Reklamasjon hos netonnet har jeg ikke vært borti.

Kundeservicen er tydeligvis ikke den beste:
    Butikkerfaringer - Prissøk - Teknofil.no

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RX-a2010 hos Netonnet.no frister mer og mer.

Men har dere erfaring med denne butikken?

Jeg har googlet litt og finner stort sett bare gamle tråder der det virker til at dårlig kundesrevice/reklamasjon er en gjenganger.
    Ble også nevnt en plas at de driver med paralellimport. Noen som vet noe om dette?
    Utover det er det mye bra også.

Tv er skrøpelige greier, velger å hente sånn selv i butikk. Forsterkere er mer solide og bedre pakket. Kunne gjerne kjøpt noe sånt på nett, men ikke tv.

Active RimJob sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Tv er skrøpelige greier, velger å hente sånn selv i butikk. Forsterkere er mer solide og bedre pakket. Kunne gjerne kjøpt noe sånt på nett, men ikke tv.
    Hvordan tror du en TV kommer frem til butikken? Bært på gullstol fra fabrikk?
    Det er null problem å kjøpe tv på nett, har gjort det flere ganger.
    Ser at det ble en avsporing, beklager Jeg kan selv bare snakke varmt om Marantz. De har en helt annen kvalitet når det kommer til musikk enn konkurrentene. Jeg har hatt de fleste merker, men ingen har vært like finslepne som Marantz. Til kino er nok både Yamaha og Onkyo bedre alternativer.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RimJob
    Hvordan tror du en TV kommer frem til butikken? Bært på gullstol fra fabrikk?
    Det er null problem å kjøpe tv på nett, har gjort det flere ganger.
    Ser at det ble en avsporing, beklager Jeg kan selv bare snakke varmt om Marantz. De har en helt annen kvalitet når det kommer til musikk enn konkurrentene. Jeg har hatt de fleste merker, men ingen har vært like finslepne som Marantz. Til kino er nok både Yamaha og Onkyo bedre alternativer.
    Vanlig massetransport er 100 ganger bedre enn pælmingen som bring og posten driver med...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Vanlig massetransport er 100 ganger bedre enn pælmingen som bring og posten driver med...
    Pluss at det er jo en del enklere å bare reise innom Elkjøp 5 min unna igjen enn å styre med å sende en TV tilbake igjen med posten eller hva **** man må gjøre hvis det er noe galt med den.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det XR-A 2010. Har foreløpig koblet den opp i kun stereo med Klipsch. Er veldig fornøyd til nå. Eneste er at yamaha har en vei å gå med tanke på brukervennlighet på menyen kontra HK avr260. Men så er den jo en smule mer avansert også da

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •