Kobling av RX-V1900 og smart-tv.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    account not active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kobling av RX-V1900 og smart-tv.

Hei.

Jeg har en yamaha rx-v1900. Den får hdmi inn fra apple tv2, altibox-pvr og bd-spiller, og leverer bilde til tv'en via hdmi ut.

Forleden dag kjøpte jeg meg en smart-tv (samsung eu46es8005). Siden forsterkeren min ikke har hdmi 1.4 og arc, har dette gitt meg litt koblingstrøbbel.

Når jeg ser tv har står forsterkeren på cbl/sat, og jeg har satt den opp til å bruke hdmi 3.

Når jeg skal bruke smart-tv ønsker jeg jo at bildet skal gå samme vei, men at forsterkeren skal få lyd via toslink fra tv'en. Er dette i det hele tatt mulig?

Jeg skjønner ikke hvordan dette skal gå, og mistenker at når jeg ber tv'en være smart så må jeg ofre bildet fra pvr'en. Men, det *kan* jo hende at noen av dere er smartere, så derfor spør jeg

Newcomer Gemini68 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fått det til? Har et forslag til løsning:

-koble til toslinken
    -inn på menyen på Yamaha(I/O ASSIGN på min) og "ruter" toslinken til det du bruker som tv-valg.
    -når du skal se på tv finner du fjernkontrollen og trykker på audio til du ser "coax/opt".

Tror dette skal fungere.

Mvh

Ove
    Musikk og film skal være moro!

Yamaha RX-V1067 - JBL ES80, ES 25C, Proson HFC1266, XTZ 99 W8.16- Samsung LE46C535 - PS 3 slim.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •