Sub til stereo med Pioneer SC-LX71

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sub til stereo med Pioneer SC-LX71

Er det noen som vet hvordan man kan få subben til å hjelpe til ved stereoavspilling på en Pioneer SC-LX71? Bruker vanligvis Direct når jeg ser film med 5.1-kanaler og her er lyden helt nydelig. Men ved stereo er jeg ikke så imponert som mange andre. Jeg synes det blir for lite bassgjengivelse i IKON 7'ene og ønsker at subben skal hjelpe til i de dype tonene her uten at de andre høyttalerene er med. Altså slik at stereo kjøres som 2.1

Noen som vet hvordan dette gjøres på denne recieveren? Prøvd meg litt fram uten å funnet svaret. Front-høyttalerene står forsåvidt i Bi-amp.

Mvh. Cato

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde nøyaktig samme problemet i musikk på min pio lx85.

Kjenner ikke personlig til 71 modellen men tipper den ikke er så langt unna.jeg fikk med subn med og gå inn i speaker settings og sette sub fra on til 'plus'.

Med sub i plus så spiller den med på alle frekvenser under cross over frekvensen som du ha definert og ikke bare LFE sporet som ellers nesten bare fins på film etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var enkelt løsningen. Takk

Forresten er det vanlig at Direct (men ikke Pure Direct) høres bedre ut enn med Auto Surround med MCACC ?

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva som er forskjellen på direct og pure direct kan jeg ikke si noe om på stående fot.

Men er ikke helt uvanlig og være uenig med auto korreksjon nei, og jeg holder selv på den gylne regeln om at det er jo dine ører og ditt annlegg. så du må da ha lov til og si hva som er er bra eller ikke.

Personlig kjører jeg MCACC (lar den ta seg av phase og distanser) også justerer jeg eq etter eget øre og volum med øre og db måler.

Kan og nevne at mcacc satte eq til og dempe 126hz helt ned til -6db og 4k hz opp med 2db noe som resulterte i en meget tynn bass og skjærende 's' lyder så etter og manuelt justere disse har frontene mine fått merkbart mer fylde og mindre tretthet.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chariot
    Det var enkelt løsningen. Takk

Forresten er det vanlig at Direct (men ikke Pure Direct) høres bedre ut enn med Auto Surround med MCACC ?
    Forskjellen på pure direct og direct,er at i direct så står alle EQ innstillinger,og delefrekvenser til sub aktivt,men ingen andre funksjoner er aktivert !
    I pure direct er ingenting aktivert bortsett bra avstand!

Det blir som en ren stereoforsterker med bass og diskant til nøytral posisjon , og det er det !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chariot
    Er det noen som vet hvordan man kan få subben til å hjelpe til ved stereoavspilling på en Pioneer SC-LX71? Bruker vanligvis Direct når jeg ser film med 5.1-kanaler og her er lyden helt nydelig. Men ved stereo er jeg ikke så imponert som mange andre. Jeg synes det blir for lite bassgjengivelse i IKON 7'ene og ønsker at subben skal hjelpe til i de dype tonene her uten at de andre høyttalerene er med. Altså slik at stereo kjøres som 2.1

Noen som vet hvordan dette gjøres på denne recieveren? Prøvd meg litt fram uten å funnet svaret. Front-høyttalerene står forsåvidt i Bi-amp.

Mvh. Cato

Vil bare legge til at dersom du skal benytte såpass store fronter sammen med sub på musikk, så bør frontene settes til small. (deling ved 80Hz) Hvis ikke, så vil bassen mest sannsynlig ikke være i fase og det vil høres grumsete ut. Setter du dem til small, så vil dessuten sub bli automatisk aktivert.

Du bør i alle fall forsøke begge deler (fronter som large og small) og sammenligne.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Vil bare legge til at dersom du skal benytte såpass store fronter sammen med sub på musikk, så bør frontene settes til small. (deling ved 80Hz) Hvis ikke, så vil bassen mest sannsynlig ikke være i fase og det vil høres grumsete ut. Setter du dem til small, så vil dessuten sub bli automatisk aktivert.

Du bør i alle fall forsøke begge deler (fronter som large og small) og sammenligne.
    Enig i dette ja - hvertfall hvis man har suben i front,og man deler på f.eks 80 hz!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima

Ja husker jeg og justerte phase på subben min for og få god dunken fram, ikke vanskelig jobben. enten hører du bass eller så hører du ikke bass.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •