Har f.eks. Rotel forforsterkere/prosessor disse funksjonene?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Har f.eks. Rotel forforsterkere/prosessor disse funksjonene?

Vurderer som flere vet å gjøre noen oppgraderinger. Har lenge sett på 3805 og 2910/3910, men leste en gammel test av Rotel 1068 (skrevet av HiFil). Kanskje er likesågreit å ta skrittet opp til en skikkelig bra forforsterker/prosessor (og komme seg vekk fra Hifiklubben). Har ikke funnet ut av hvordan jeg løser det med at jeg har forsterkere til frontene, men da evt vil trenge forsterkere til resten av kanalene. Mulig jeg kan bruke 3801, men det blir trolig krunglete å bruke denne som ren forsterker mht volum. Noen andre forslag?

Uansett så er det endel funksjoner jeg vil ha, og lurer på om f.eks. Rotel RSP-1066 har disse, eller hvilke som evt. har det (også annet enn rotel):

Nedkonvertering fra Komponent til S-video? (Vil også se X-box på TV!)

Pro Logic IIx - Rotel RSP-1066 har vel ikke dette, heller ikke via software oppdatering etter det jeg forstår?

Romkorrigering eller EQ som manuellt kan stilles inn (etter å ha målt rom/høyttalere selv)?

God programmerbar fjernkontroll.

Og så et par ting som ikke er så viktig (men hvilke prosessorer har dette?):

Digital utgang som kjører ut f.eks. kun frontkanalene når man kjører surround? (I forhold til mulig oppgradring av front-forsterkere til f.eks. Tact).

Balanserte utganger?

Hvordan er det med å kjøre SACD/DVD-A digitalt til forforsterker? (Kommer trolig ikke til å anskaffe mange slike disker, men uansett).

TV-Tuner innebygget? Lydkvaliteten på videospiller-tuneren er så elendig..
    Radio?

Tenkte kanskje å kikke på 1066 brukt sammen med Denon 2910. Hva tror dere om det?

Er 1068 spekket med mange flere funksjoner og bedre lydkvalitet enn 1066?

Har 1066 alt man trenger av formater, f.eks. DTS-ES? Står at den "automatically detects and decodes dts ES, dts ES Discrete", men i software-oppgraderingen står det "including the addition of Dolby Digital EX decoding". Hva skal det bety? Link: http://www.rotel.com/support/techups/techup-H16.htm

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, kan ikke fortelle deg så mye om Rotelen, men jeg vet hvertfall at den ikke har balanserte utganger. Romkorrigering er det vel også dårlig med.

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rotel RSP-1066 har en god programmerbar fjernkontroll. Etter å ha prøvd mange forskjellige inkl. Pronto-program på PDA'en (foretrekker ekte knapper framfor touchscreen) er dette den eneste som holder mål for meg. Man kan forøvrig få tak i samme fjernkontroll på Clas Ohlson med et par kosmetiske forskjeller til 549,- under navnet Smart Remote.

At den første oppgraderingen inneholdt "added Dolby Digital EX feature" regner jeg med er pga at den aller første softwaren ikke inneholdt støtte for det. Den tar ihvertfall både DD EX, DTS ES og alle andre formater man trenger, bortsett fra Dolby PLIIx. Men Rotel har noe som heter Rotel XS, som gjør akkurat det samme som Dolby PLIIx, nemlig å fylle et 6.1 eller 7.1-system med lyd fra 5.1-materiale.

Ellers har RSP-1066 ingen av de andre funksjonene du nevner.

Kjøper du en RSX-1055 eller 1056 får du samme forforsterker/prosessor som 1066/1068, men med innebygd radio og 5x75 watt effektforsterker. De kanalene som normalt brukes til frontkanalene kan brukes til bakre senter, slik at man kan bruke en kraftigere 2-kanals effektforsterker til frontene og kjøre 7.1.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ER det virkelig den samme fjernkontrollen, bare under et annet navn?

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen reelle konkurenter til Rotel når det gjelder denne kvaliteten og samtidig ikke for dyrt, samt at de også er tilgjengelig på bruktmarkedet?

Finnes det noen i samme klasse som har mulighet for romkorreksjon eller manuell EQ (med mulighet for å velge frekvenser og Q-verdi)?

Er det RSP-1066 jeg bør jakte etter samt en 5-kanals forsterker? (evt. RSX-1055).

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå tilbud om å kjøpe Rotel RSP-1066 & RMB-1066 til omtrent samme pris som 3805.

Noen som vet om Rotel RSP-1066 har bedre lydkvalitet enn 3805? Sliter veldig med å velge...

Vet at 1066 mangler romkorreksjon/EQ og PLIIx.
    Ble fortalt av selger at man ikke kan stille inn delay tid på subbutgangene. Det er jo litt dumt om det stemmer. Hadde vært bra å kunne stille hver av de to subutgangene for seg!
    Noen som vet om den kan konvertere component til S-video???

Intermediate bwa sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1068 har PLIIx ....

Tror nok 1068 er det beste som finnes på rette siden av 15.000

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    ER det virkelig den samme fjernkontrollen, bare under et annet navn?
    Ikke bare det, fjernkontrollen til Rotel DVD- Receiver som jeg hadde i huset et døgn hadde samme fjenkontroll som nettdata selger som Remotec.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det prosessorer som man kan velge å få ut f.eks. frontene i surroundsystemet via stereo PCM digitalt? (og de andre kanalene, sub/senter, og H/V surroundkanal).

Tenker i forhold til om man vil benytte f.eks. romkorrigeringsenheter med digital stereo inngang, i forbindelse med surround...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •