Pioneer SC-LX71 - HTPC, HDMI. Bilde men ikke lyd.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer SC-LX71 - HTPC, HDMI. Bilde men ikke lyd.

Heihopp. Er det noen som vet hva problemet kan være når jeg ikke får lyd fra HTPC som er koblet til SC-LX71 med hdmi? Fra PS3 og slikt fungerer alt perfekt, men fra HTPC får jeg kun bilde.

Mvh. Cato

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chariot
    Heihopp. Er det noen som vet hva problemet kan være når jeg ikke får lyd fra HTPC som er koblet til SC-LX71 med hdmi? Fra PS3 og slikt fungerer alt perfekt, men fra HTPC får jeg kun bilde.

Mvh. Cato
    Har du sjekket at du har satt rett avspillingsenhet på PC'en? Høyreklikk på høyttaleren nede i høyre hjørne. Avhengig av hva du har kan det hende du har mer enn en mulighet der for å sende lyd ut på HTPC og bare den ene virker.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tydeligvis er det AMD HDMI Audio som er problemet. Funket med forrige reciever, men med denne står den bare som "unplugged" uansett hva jeg gjør. Prøver til og med EDID-fiksen uten at den fikser noe.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde nesten samme problem som deg. Alt fungerte med gammel onkyo reciver men ikke med ny Pioneer LX 56. Brukte Nvidia GT 520 og fikk da "unplugged" som deg.

Testet så med ATI Radeon HD 5570 med 12.8 driver så fungerte det fint.

Blir ikke helt klok på dette, siden Nvidia kortet fungerte på onkyo men ikke Pioneer, mens ATI kortet fungerer på begge. Mens andre sier at ATI / AMD kort har et problem med dette var det for meg løsningen.

Hvis ikke ATi kortet hadde fungert for meg hadde dette vært min løsning: å koble DVI - HDMI kabel fra PCen direkte til TV/projektor og HDMI kabel fra PCen til reciver for lyd (da kan HD lyd fungere). Ulempen er at man ikke får opp menyen og OSD fra reciveren når man har valgt HDMI ingengen fra PCen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg måtte fikse det med å ha slå av HTPC, koble direkte inn i TV, slå på htpc, så dra hdmi ut fra tv og sette inn i reciever og trykke cancel når ati software maser om at den ikke lengre finner lydkapabilitet. Da funker det fint helt til HTPC slås av igjen. Jeg kan da slå av både tv og forsterker slik jeg ønsker uten at det har noe å si så lenge HTPC får stå på.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •