Denon AVR 1610 og AppleTV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Denon AVR 1610 og AppleTV

Jeg har koblet AppleTV til en HDMI inngang på Denon AVR 1610 men får ikke noe ut på HDMI utgangen som prosjektoren kan vise. Jeg har testet med å koble Apple TV direkte til prosjektor og den fungerer fint med alle skjerm oppløsnings valgene (720p og 1080p, 50 og 60 hz).
    Min konklusjon er at det må være noe receiveren ikke liker og som gjør at den ikke klarer å sende signalet videre.

Noen som har noen tips? Oppdatere firmware på receiveren?

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenthr
    Jeg har koblet AppleTV til en HDMI inngang på Denon AVR 1610 men får ikke noe ut på HDMI utgangen som prosjektoren kan vise. Jeg har testet med å koble Apple TV direkte til prosjektor og den fungerer fint med alle skjerm oppløsnings valgene (720p og 1080p, 50 og 60 hz).
    Min konklusjon er at det må være noe receiveren ikke liker og som gjør at den ikke klarer å sende signalet videre.

Noen som har noen tips? Oppdatere firmware på receiveren?
    Høres rart ut. Har selv appleTV koblet til en Pioneer receiver og ikke noe problem. Du kan jo også prøve å oppdatere til siste SW på appleTV, uten at jeg tror det har noe å si

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja veldig rart. Oppdaget her i går at jeg får bilde i noen få sekunder og etterpå så blir det bare snø. Lurer på om jeg har altfor billig kabel og om det kan hjelpe med en skikkelig hdmi kabel, lengden er 10-15 meter så det er jo en sjangs for at kabelen er av betydning....

Noen som har erfaring med billig kabel og om det kan forårsake slike ting som dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg funnet ut av problemet. Etter å ha lest litt her på forumet og snakket både med Hifi klubben og Soundgarden så har jeg nå gått til innkjøp av en kvalitets kabel. Jeg valge en kabel hos Soundgarden på 15 meter av merket Eagle Cabel Deluxe og koster 1990,- (smerte!!) men var definitivt verdt pengene ettersom jeg nå klarer å kjøre full HD fra AppleTV. Xbmc media center boksen klarer jeg også høyere oppløsning på eller dvs at jeg klarte kun 30hz før mens nå kjører jeg 50hz, klarer sikkert 60 hz også men har ikke testet det enda. Jeg har ikke god peiling på kabler men for min del så virker det som om dyrere kabler har høyere båndbredde kapasitet og mindre signal tap.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stikkord for denne tråden