kominert stereo og hjemmekino, uten ht-inngang?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer Damnation sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

kominert stereo og hjemmekino, uten ht-inngang?

tittelen sier det meste.

jeg har bestemt meg for å kjøpe hjemmekino, og tenkte i utgangspunktet å selge stereoanlegget. etter å ha ligget ute på torget en stund har jeg forstått at jeg ikke kommer til å oppnå en for meg levelig pris, og lurer derfor på å kjøre kombinert. problemet er at Avi-forsterkeren min ikke har HT-inngang.

jeg har nesten bestemt meg for å kjøpe utgående Yamaha RX-1020 som flere har på tilbud på, og et vegghengt 5.1-sett.. spørsmålet er om det er mulig å bruke Yamaha'en som ren DAC i de tilfeller hvor jeg ønsker å høre på musikk. en løsning hvor jeg må på baksiden og plugge om kabler hver gang jeg skal bytte mellom surround og stereo er helt uaktuell.

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det lar seg løse. Du må uansett ha en surroundreceiver med pre out til fronthøyttalerne. Da kobler du fra pre out front til en ledig inngang på AVI-forsterkeren din - og så kalibrerer du hjemmekinoppsettet ditt med volumknappen i en posisjon du lett kan stille inn på - f.eks. kl 9 eller kl 12. Når du skal se på film, stiller du bare volumknappen på det forhåndsinnstilte volumet på stereoforsterkeren din, og så er du i business. Det hadde vært enklere dersom stereoforsterkeren din hadde hatt et display som viste et tall for volumet - da velger man bare et tall det er lett å huske, og tar det derfra.

Yamaha som ren DAC burde også gå greit - da kobler du de digitale kildene dine inn på Yamahaen, og kjører ut via pre out til stereoforsterkeren din. Skal du spille stereo, bør du stille inn surroundreceiveren din på stereo-mode, eller hva de kaller det - da får du signalene dit du vil ha dem.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •