Trenger hjelp - nybegynner:)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger hjelp - nybegynner:)

Hei folkens!

Håper dere kunne være hyggelige å komme med noen tips her...

Jeg er rimelig nybegynner i Hi-Fi verdenen og kjører i dag et 3.0 oppsett med to fronter(Kef Q900) og en senterhøyttaler(Kef Q600). Disse er koblet mot en Onkyo TX-NR3008 receiver.

Mitt spørsmål er bare om der har noen tips til beste innstillinger på receiveren for dette oppsettet? Mistenker at jeg mister en del informasjon i lydbildet som sendes til kanaler jeg ikke har.....does that make sense?

Hvis noen har noen erfaringer her, eller noen tips så setter jeg stor pris på det

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Blankman
    kjører i dag et 3.0 oppsett

Mistenker at jeg mister en del informasjon i lydbildet som sendes til kanaler jeg ikke har.....does that make sense?
    Det vil si at i dag avspiller du 2.0 stereo der stereo lyden blir slått sammen til en monokanal (til center) så du totalt får lyd til 3 høytalere
    (en høytaler med stereo høyre + en med stereo venstre + en center med både stereo høyre/venstre)
    __________________________________________________ ______
    Hva du mister er bla mulighet til ekte surround fra DVD , BD , DVDA , SACD , MVI DVD , DTS CD og ulike filtyper med surroundlyd.

Dolby Digital , Dolby Digital + , Dolby ThrueHD , DTS ,DTS HD, DTS HD MA , Multichannel PCM

Du mister også mulighet til matrix stereo til surround
    (kanskje ikke stort savn da dette er langt fra så bra som ekte surround)

Hva du mister (som ikke stereo (eller stereo + center) vil gi deg) er bla forsterket effektlyder , LFE dypbass til sybwoofer å selvsagt opplevelsen med at det er laget sepparate lydspor til hver enkelt kanal å da den totale surround opplevelsen.

Er opp til bruker hva man ønsker
    Hva du må gjøre for å få "lyden du mister"
    Kjøpe surround høytalere for å få surround.(surround side )
    Kjøpe Subwoofer for å få dypbass LFE (som er eget lydspor)

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Blankman
    Hei folkens!

Håper dere kunne være hyggelige å komme med noen tips her...

Jeg er rimelig nybegynner i Hi-Fi verdenen og kjører i dag et 3.0 oppsett med to fronter(Kef Q900) og en senterhøyttaler(Kef Q600). Disse er koblet mot en Onkyo TX-NR3008 receiver.

Mitt spørsmål er bare om der har noen tips til beste innstillinger på receiveren for dette oppsettet? Mistenker at jeg mister en del informasjon i lydbildet som sendes til kanaler jeg ikke har.....does that make sense?

Hvis noen har noen erfaringer her, eller noen tips så setter jeg stor pris på det
    Pass på at front står som "large" i menyene, og at center er aktivert(enten som "small" eller "large", anbefaler small 80hz). Deretter må du passe på at alle øvrige kanalere er deaktivert(satt til none).

Det er det du kan gjøre med oppsettet du har. Jeg er enig med Hygen at prioriteringen kanskje har vært litt feil, men det er lite relevant for problemstillingen.

Men som Hygen sier; en sub og surroundhøyttalere vil løfte lyden skikkelig. De dedikerte bakhøyttalerne(Q800ds) fra samme serien som du har ser fornuftige ut. Evt kan Q100 og Q300 gjøre en god jobb. Men når det gjelder sub tror jeg ikke jeg ville valgt fra samme serie.

Geir Arne

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •