Trenger hjelp - nybegynner:)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger hjelp - nybegynner:)

Hei folkens!

Håper dere kunne være hyggelige å komme med noen tips her...

Jeg er rimelig nybegynner i Hi-Fi verdenen og kjører i dag et 3.0 oppsett med to fronter(Kef Q900) og en senterhøyttaler(Kef Q600). Disse er koblet mot en Onkyo TX-NR3008 receiver.

Mitt spørsmål er bare om der har noen tips til beste innstillinger på receiveren for dette oppsettet? Mistenker at jeg mister en del informasjon i lydbildet som sendes til kanaler jeg ikke har.....does that make sense?

Hvis noen har noen erfaringer her, eller noen tips så setter jeg stor pris på det

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Blankman
    kjører i dag et 3.0 oppsett

Mistenker at jeg mister en del informasjon i lydbildet som sendes til kanaler jeg ikke har.....does that make sense?
    Det vil si at i dag avspiller du 2.0 stereo der stereo lyden blir slått sammen til en monokanal (til center) så du totalt får lyd til 3 høytalere
    (en høytaler med stereo høyre + en med stereo venstre + en center med både stereo høyre/venstre)
    __________________________________________________ ______
    Hva du mister er bla mulighet til ekte surround fra DVD , BD , DVDA , SACD , MVI DVD , DTS CD og ulike filtyper med surroundlyd.

Dolby Digital , Dolby Digital + , Dolby ThrueHD , DTS ,DTS HD, DTS HD MA , Multichannel PCM

Du mister også mulighet til matrix stereo til surround
    (kanskje ikke stort savn da dette er langt fra så bra som ekte surround)