Trenger hjelp til å velge ny forsterker/reciver!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger hjelp til å velge ny forsterker/reciver!

Hei
    Jeg kan starte med å si at jeg ikke har veldig mye peiling på lydanlegg og trenger litt hjelp.

Jeg har to Sony ss-u580 høytalere og en Sony ta-ax335 som jeg fant nedi kjelleren til mor og far som jeg har brukt til film og musikk frem til nå.
    Det har fungert veldig greit men begynner å bli lei av å gå frem til forsterkeren for å justere lyd osv. Så jeg har lyst til å oppgradere litt.
    Dermed trenger jeg litt hjelp fra noen med litt høyere kompetansenivå enn meg selv og da tenker jeg dette er den riktige plassen å forhøre meg.

Jeg tenkte på å beholde høytalerene intil videre siden jeg syns di gjør nytten sin men først og fremst vil jeg ha en ny forsterker. Kan dere komme med noen gode råd som ikke er så alt for dyre?

Kriterier:
    Jeg vil gjerne ha en forsterker/reciver med AirPlay
    Og jeg vil helst kunne bruke fjernkontrollen på Tven for å justere lyd både når jeg ser på tv og spiller/ser på film på ps3 om det er mulig.

Takker for tips og triks!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kommer til å kjøre stereo en god stund fremover tenker jeg.
    Men vil det være bedre om jeg har en centerhøytaler eller soundbar sammen med det andre?

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jojoba
    Jeg kommer til å kjøre stereo en god stund fremover tenker jeg.
    Men vil det være bedre om jeg har en centerhøytaler eller soundbar sammen med det andre?
    Jeg foretrekker senterhøytalere.

Soundbar synes jeg er dyrt og med dårlig virkning.

Jeg ville nok valgt en rimelig Yamaha modell, ettersom jeg synes disse har best lyd og utstyr til prisen.

Rxv 6 et eller annet feks.

Min første hjemmekino jeg var kjempefornøyd med var en tidligere Yamaha i 6 serie. Tror den het Yamaha RXV663.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er veldig fornøyd med Yamaha RX-V661. Ligger til en fin pris på brukten

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er rx-v473BL?
    Er det hvert å betale 2000kr mer for 6serien?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er rx-v473BL?
    Er det hvert å betale 2000kr mer for 6serien?
    Det kommer an på hva slags høytalere du skal bruke, men 5,6 og 7 serien er etter som jeg har skjønt der kvaliteten begynner å komme...

Skal du bruke bare små høytalere som er lette og drive kan sikkert en i 4 serien være helt grei. Men jeg anbefaler deg å være litt fremsynt. Kanksje du skal bytte til større høytalere engang?

Mange gode/rimelige Yamaha på brukten som nevnt over her...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finner ingen brukte med AirPlay som er en av kriteriene mine. Det er nok ganske nytt, mener at Yamaha kom ut med det i år.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du bruke Airplay kan du godt kjøpe noe billig - kommer ikke til å låte særlig bra uansett....
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Skal du bruke Airplay kan du godt kjøpe noe billig - kommer ikke til å låte særlig bra uansett....
    Ovenpå og ned-holdning?

Den beste måten å spre denne flotte hobbyen på er ved å spre gleden av film og musikk. For de aller fleste så vil Airplay ikke være en begrensende faktor av flere årsaker, men for mange det enkle faktum at de hører mer på musikken enn anlegget.

Airplay kan låte helt fint.

Over til noe mer konstruktivt:

Denon og Onkyo har vel Airplay på de fleste rimelige modeller. De skal sikkert drive høyttalerne dine på en fin måte.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare gjøre deg oppmerksom på at AirPlay ikke støtter f.eks. spotify eller andre lydkilder så du blir låst til iTunes/iPod. Det er også veldig stor forsinkelse, selv med fullhastighets fibernett. Vil anbefale deg å ta en titt på en Squeezebox . Da kan du også ta en titt på Sonos sin iConnect variant som er et annet alternativ til samme, med bedre grensersnitt på appen, etter min mening. Hvis høytallerene dine er lettdrevne kan du også vurdere en Connect:AMP hvor du vil få alt i ett! Med begge disse løsningene slipper du store forsinkelser, og du kan velge hvilken lydkilde som helst fra både Andriod/iPhone og Mac/PC! Anbefales

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kristian M
    Vil bare gjøre deg oppmerksom på at AirPlay ikke støtter f.eks. spotify eller andre lydkilder så du blir låst til iTunes/iPod. Det er også veldig stor forsinkelse, selv med fullhastighets fibernett. Vil anbefale deg å ta en titt på en Squeezebox . Da kan du også ta en titt på Sonos sin iConnect variant som er et annet alternativ til samme, med bedre grensersnitt på appen, etter min mening. Hvis høytallerene dine er lettdrevne kan du også vurdere en Connect:AMP hvor du vil få alt i ett! Med begge disse løsningene slipper du store forsinkelser, og du kan velge hvilken lydkilde som helst fra både Andriod/iPhone og Mac/PC! Anbefales
    Det vil jo virkelig avhenge av hvordan man spiller av. Om du bruker en app som heter Airfoil er det meste løst. Du kan sette output fra en iPad/pod/pc/mac fra Spotify-programmet til en Airplay-enhet.

Med det sagt - jeg har prøvd det ut et par ganger, men jeg bruker ikke Airplay selv. Jeg har en SB Touch og trives godt med det. Litt mer fleksibel og dekker mitt behov strålende.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv har jeg en Pioneer vsx-921 med airplay. Ikke noe problem med å bruke spotify over airplay. Kjører da fra iphone, ipad og macbook.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager hvis det var feil, har bare hatt erfaring med en Denon-forsterker som støttet AirPlay. Da måtte jeg ført kjøpe en nettverksadapter siden det ikke var innebygd i forsterkeren - og når alt var oppe og gikk var det ekstremt treigt og støttet kun iTunes, dette prøvde jeg fra både min MacBook Pro, iPhone og iPad uten bedre hell der så var mildt sagt skuffet.

Men konseptet var jo genialt, jeg bet på! Så funker det bra fra Pioneer er det jo bare å kjøre på!:-D

Active hustlin sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

AirplayZZZz

Ikke fokuser på Airplay innebygd. Dette kan du anskaffe deg til hvilket som helst system for 600-700 (?) kr.. Altså en airport.

Finn deg en brukt reciever i rett prisklasse
    Kjøp deg en Airport.

Newcomer Airoh sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Qed uPlay kan jo funke til airplay? Kobles inn i forsterkern bak, kan streame all lyd, fra musikk til video. Belkin har vel noe liknenede, husker ikke navnet i farta.

Active hustlin sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Airoh
    Qed uPlay kan jo funke til airplay? Kobles inn i forsterkern bak, kan streame all lyd, fra musikk til video. Belkin har vel noe liknenede, husker ikke navnet i farta.
    Det der er jo en bluetooth sak...

Active bircoff sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Airplay trenger ikke ødelegge god lyd det.

Jeg bruker Airplay fra iTunes og Airfoil til signalet fra Spotify.

Sender dette til en Airport Express. Denne funker superbra, men har en veldig dårlig innebygget DAC. Kjører derfor en ekstern DAC. Airport Express har optisk ut og funker bra til dette.

Kjeden blir som følger:
    MAC/PC-->Airport Express-->Optisk kabel-->DAC-->forsterker-->høyttaler.

Funker kjempe.

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bircoff
    Airplay trenger ikke ødelegge god lyd det.

Jeg bruker Airplay fra iTunes og Airfoil til signalet fra Spotify.

Sender dette til en Airport Express. Denne funker superbra, men har en veldig dårlig innebygget DAC. Kjører derfor en ekstern DAC. Airport Express har optisk ut og funker bra til dette.

Kjeden blir som følger:
    MAC/PC-->Airport Express-->Optisk kabel-->DAC-->forsterker-->høyttaler.

Funker kjempe.
    Jeg hører til og med på Spotify på stereoanlegget mitt. Det låter slettes ikke verst!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da falt det på Yamaha RX-V673BL. Skal hente den på pickup point komplett senere i dag. Var en demonstrere så får den til en god pris håper den duger, jeg har trua på det hvertfall.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da falt det på Yamaha RX-V673BL. Skal hente den på pickup point komplett senere i dag. Var en demonstrere så får den til en god pris håper den duger, jeg har trua på det hvertfall.
    +1 Kjemperå hjemmekino.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •