Pioneer SC-LX56 HDMI problem

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer SC-LX56 HDMI problem

Hei!

Har nettopp kjøpt meg Pioneer SC-LX56 og har problemer med å få lyd fra min Windows 7 maskin.

Problemet er som følger:

Kobler opp PCen med HDMI til reciveren og HDMI til projektoren (Epson EH-TW4500). Får da blide men ikke lyd. Hvis jeg slår av projektoren, da aktiveres lydkortet på PCen og jeg lyd fra PCen (kjører test lyd fra windows kontrollpanel). Hvis jeg slår på projektoren igjen står det "Not plugged in" på lydkortet (men jeg har jo bilde så den er jo koblet til).

Har prøvd å finne noen innstillinger som tyder på at reciveren prøver å videreføre lyden videre til projektoren men har ikke lyktes med dette.

Når jeg spiller av Blu-ray fra PS3 over HDMI fungerer lyden og bilde som det skal. Får da DTS HD-MASTER.

Noen som har noen tips til meg?

Newcomer Gemini68 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har/hadde lignende problem med en Laptop koblet via en Yamaha RX-V861.

Løsningen min er: - slå på reiciveren, velg "inputen" for PC, inn på PC og åpne skjermbehandling(windowsknappen og p samtidig), velg utvidet eller skjerm 2.

Lykke til.

Mvh

Ove
    Musikk og film skal være moro!

Yamaha RX-V1067 - JBL ES80, ES 25C, Proson HFC1266, XTZ 99 W8.16- Samsung LE46C535 - PS 3 slim.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Skal prøve dette når jeg kommer hjem fra jobb. :smile:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du fremdeles sliter med dette er det greit å vite at dette ofte er et EDID problem. Spesielt stort ved AMD/ATI-APU'er og skjermkort. For min del funket ikke EDID Override engang, men å koble hdmi kabelen rett inn i tv så rett inn i forsterker igjen og bare trykke cancel når den ville rekonfigurere settings.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fortsatt problemer med dette ja. Jeg har Nvidia 520 med Nvidia drivere. Har prøvd forskjellige drivere og uten Nvidia sine drivere. Lyden forsvinner fortsatt når jeg slår på prosjektoren og lydkortet fra Nvidia går i "Not plugged in" modus.

Det fungerte før med min gamle Onkyo reciver, med samme maskin og samme kabler. Har kun projektoren koblet på maskinen da den er dedikert media center pc.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant en "løsning" på problemet. Satte i et ATI Radeon HD 5570 og installerte nyeste driver ( 12.8 ) så fungerte lyden og bildet samtidig, med HD-lyd og det hele. 8)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •