Onkyo nr-3008 .....

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Exclamation Onkyo nr-3008 .....

En kompis av meg har en Onkyo nr-3008, jeg synes at den sparket utroligt dårligt fra i høytalerene som han har. Han bruker 2 jbl e100, når han spiller i stereo er det sykt dårlig lyd. I det hele tatt ble jeg litt skeptisk til hele forsterkeren. En topp forsterker som forforsterker med lydprogram og alt, men den burde nå være mer futt i enn som så. Han har to aktive subber på men det burde nå være bevegelse i elementene, ser ut som de får knappe 40w ^^
    noen innstillinger som er på jorde eller hva ? noen tips ?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Reset receiveren (Hold VCR/DVR knappen inne mens man trykker på ST-BY) Clear kommer da opp i displayet, kjør romkorreksjon på nytt.
    Evt. så er brokobling verdt å prøve (BTL)

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD`
    Han har to subber på men det burde nå være bevegelse i elementene, ser ut som de får knappe 40w ^^
    Man bør bruke aktiv subwoofer (intergrert effekt forsterker)

Slik du beskriver det får man inntrykk av at reciver leverer watt til passive subwoofere å det blir langt fra bra.
    (subwoofere drives av reciverens forsterker)
    nå har vel en onkyo i 3000 serien bra med watt i forhold til spesifikasjoner ved stereo men er veldig langt unna oppgitte watt ved bruk av flere kanaler

Så må man sette delefrekvens så faktisk subwooferene får bass fra stereo

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var innom han i dag og prøvde å brokoble, det vart finere diskat men ikke **** om bassen var som den skulle. Prøvde åsså med BTL, til og med å BI-ampe de hjalpe ikke. Vi prøvde å resette den ikke ****, vi har GEEKET bruksanvisningen, og siden den dobbel bass funksjonen ikke står på så går jo ikke all bassen i de aktive subbene heller.
    Vi har prøvd alle innstillinger og ser ikke ut til at det virker som det skal. 140w(180wpeak 8ohm) skal normalt sparke mer ifra. Eneste jeg vet om nå er å råde han til å kjøpe seg en effektforster.... Vi har prøvd med en valdig effektforster før men får så vidt signal via pre-out på front .... ^^
    For de som ikke vet hva jbl e100 er, så ser de de slik ut. 2 doble 10"element 500w peak per høytaler 8ohm

Takker for svar & tips !

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan har han satt delefrekvensen på høyttalerne.delefrekvensen bør jo settes en plass mellom 60-80hz-Audyssey Dynamic EQ kan jo også hjelpe litt på lyden.
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har den siste software? Det vil jo aldri bli veldig bra stereolyd med en reciever, blir et kompromiss uansett. Er derfor jeg bruker dedikert stereoforforsterker med bypass så jeg kan bruke effektforsterker med recieveren og. Det koster jo litt ekstra men er verdt det for å få ordentlig utbytte av høyttalerne i stereo.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, aldri veldig bra stereo lyd med en reciever, vell vell det er ***** fin lyd i min H/K avr 355 på stereo lydprogrammene, så den likte jeg ikke....
    Jeg fikk nå litt futt i de til slutt med mye lesing og alle bassinstillinger på max han vart iallefall førnøyd ^^

Takker for svar & innspill

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker litt som om der er noen misforståelser og diverse ute å gå her.
    Double Bass gjør at subben også virker i stereo, ikke noe annet, man får altså ikke dobbelt så mye bass.
    Aktive subwoofere driver seg selv, receiveren driver de IKKE. Er volumet på subben ikke høyt nok må du justere subbens nivå opp i receiverens meny eller justere gain på subben.
    Hvor mange watt en høyttaler klarer spiller ikke noen som helst rolle.
    Å sette innstillinger på bass på max vil tappe forsterkeren for veldig mye effekt, bass krever enormt med watt, det er derfor man normalt har aktive subwoofere til å klare den biffen.
    Du skriver intet om hvilke subwoofere det er han har, hvordan systemet er satt opp, hvordan romkorreksjon er blitt utført og hvordan høyttalerne er satt opp. Blir jo litt vanskeligt å komme med svar da.....
    Du skriver ikke noe om at din kompis ikke likte lyden, bare at du ikke likte lyden, kanskje du har en annen smak?

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD`
    Haha, aldri veldig bra stereo lyd med en reciever, vell vell det er ***** fin lyd i min H/K avr 355 på stereo lydprogrammene, så den likte jeg ikke
    Jeg har og fin lyd med å bruke kun recieveren til musikk i stereo men da i pure direct vel og merke. Det er en helt annen verden med en dedikert forforsterker eller integrert men så lenge man ikke vet hva en går glipp av er det ikke noe problem.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Virker litt som om der er noen misforståelser og diverse ute å gå her.
    Double Bass gjør at subben også virker i stereo, ikke noe annet, man får altså ikke dobbelt så mye bass.
    Feil.
    Double Bass er en funksjon som OG lar subwoofer spille de frekvensene under LPF til LFE til en høyttaler som er satt på Full range.

Men eller mange gode poeng.

Nå vil jeg poengtere at xxx7 og xxx8 serien til Onkyo hadde mange tilfeller av en barnesykdom, dette er/var mye omtalt på AVS. Alt er dempet og dynamikken er totalt frarådende.
    Løsningen er som oftest følgende:
    1-Fabrikk reset slik "Onkyo" beskrev.
    2-Firmware update.
    3-Ny reset.
    4-Sett opp reviever slik du ønsker.

Men jeg tror og at TS må spesifisere hvilkne subwoofere de har, hvilken delefrekvens, Gain på subwoofer osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett så er disse surr reciverene ikje brukenes te noe større en 6" elementer bara vas hele reciver greia om du har store høytalere å skal gasse på

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SLH
    Uansett så er disse surr reciverene ikje brukenes te noe større en 6" elementer bara vas hele reciver greia om du har store høytalere å skal gasse på
    Stort sett så har element med større membranareale høyere følsomhet.
    Stort sett så tilbyr en større kasse mindre motstand og tillater dermed mer elementvandring ved samme effekt en det en mindre kasse gjør.

Et eksempel:
    Tangen Inconcert Miles. To 15" element og en diger diskant, meget godt egnet for folk som har små rørforsterkere.

Et til eksempel:
    JL Audio F113 og G212: Bruker absurde mengder strøm i forhold til antal desibel de produserer.

Det finnes unntak selvfølgelig.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3008 har pulver nok til å drive de fleste høyttalere ganske så hardt. Jeg vil tippe det er rommet som spiser all bass. Jeg har fått mine klipsher tilnærming høres ut som en kjøkkenradio i et dårlig rom med dårlig plassering. Det er ikke hvertfall ikke manglende forsterkerkraft som er synderen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •