T.AMP 2400 Klipper uten noe tilkoblet

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

T.AMP 2400 Klipper uten noe tilkoblet

Har hatt en T.AMP 2400 i noen år nå uten problemer men når den stod og snurret på et behagelig volum tidligere i dag skrudde plutselig den ene kanalen seg av og det lyser i Clip-dioden på venstre side.

http://www.mw-audio.pl/images/ta2400.jpg

Prøvde å google men tydeligvis skjer ikke dette så ofte med denne, og nøyaktig dette problemet ser det ikke ut som noen andre har heller generelt sett.

Koblet fra både signal inn og begge høytalerne slik at det kun er strøm som er koblet til og da blinker det lynraskt i dioden. Vrir jeg volumknotten opp fra 0 blir lyset konstant..

Noen som vet hva som har gått i dass her, eventuelt om det er flere ting jeg kan teste? Prøvde å åpne skiten men 2 av skruene ble for stor utfordring for meg..

Also, hvis noe har gått skeis og ting må byttes, er det noen som fortsatt fikser sånne ting? Gjerne i Follo/Oslo.

Takker!

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo få Dalens Elektronikk Service eller Teletor til å ta en titt på den, da vet du mer.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er sånne reparasjoner som regel dyrere enn å kjøpe ny? Forsterkeren kostet bare ca 3500. Ikkeno jeg kan teste selv?

Takker!

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kontakt Thomann. De har sikkert erfaring med problemet, og vet sikkert hva de skal gjøre. De pleier å være gode på garanti også. så godt mulig de bare ber deg sende det i retur og fikser det på garantien.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Thomann sa jeg kunne sende den inn til rep men da den kun har kostet meg under en tusenlapp i året og jeg trenger en ny en snarest så repper jeg den senere og kjøper en ny.

Noen som vet om en god erstatter for denne? Kan godt hende jeg kjøper en lik en. Er ute etter noe med samme eller mer kraft, noe pålitelig og til maks ca 4000 kroner.

Thomann leverer på en uke fra Tyskland, så gjerne noen som kan stille med tilsvarende leveringstid

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrekkugle
    Thomann sa jeg kunne sende den inn til rep men da den kun har kostet meg under en tusenlapp i året og jeg trenger en ny en snarest så repper jeg den senere og kjøper en ny.

Noen som vet om en god erstatter for denne? Kan godt hende jeg kjøper en lik en. Er ute etter noe med samme eller mer kraft, noe pålitelig og til maks ca 4000 kroner.

Thomann leverer på en uke fra Tyskland, så gjerne noen som kan stille med tilsvarende leveringstid
    Den og Berhinger EP4000 er ganske like kraftmessig. Men Tamp Ta2400 er veldig god forsterker Jeg kan anbefale Tamp Proline 3000. Den koster rundt 5-6k.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •