Får ikke lyd fra HDMI på Receivern

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer Jokk3 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Får ikke lyd fra HDMI på Receivern

Hei!

I går kjøpte jeg meg en brukt Denon AVR-1709 grunnet at jeg trengte en Receiver med HDMI. Jeg får bilde fra receivern men ikke lyd å jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Har gått gjennom alle innstillingene på receivern og finner ikke ut av noen ting. Jeg har satt HDMI 1 på DVD der jeg har ps3 plugget inn, men funker fortsatt ikke. Jeg har forandret innstillingene på ps3 til hdmi også. Det står Analog lyd på receivern og det er vel ikke riktig!? Hvordan kan jeg evt forandre det? Og jeg prøvde Optisk kabel og da funket lyden men da ble det "Analog" merket borte. Noen her på forumet som kan hjelpe meg?

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. les manual. du finner en engelsk versjon her - http://content.abt.com/get_document....vr1709_own.pdf

2. Du må inn i audio/system setup. knappen finner du på baksiden av fjernkontrollen. du må endre audio input for oppsettet(DVD?) til HDMI/auto/digital. se manual.

denon har mye funksjonalitet stappa inn i receiverene, men er ofte ikke spesielt gode på gangbart brukergrensesnitt. anbefaler deg å sette deg inn i manualen først som sist.

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du valgt output formater som skal sendes via HDMI ?
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg husker feil, men mener 1709 bare støttet bilde via hdmi og ikke lyd.
    Vurderte den selv en periode, men droppet det da jeg syntes det ville bli tungvint å måtte kjøre lyd via coax/optisk ved siden av - for ikke å snakke om tapet av HD-lyd..

Finner ikke receiveren i arkivet til HiFi Klubben, men er redd dette er problemet ditt :neutral:

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Mulig jeg husker feil, men mener 1709 bare støttet bilde via hdmi og ikke lyd.
    Vurderte den selv en periode, men droppet det da jeg syntes det ville bli tungvint å måtte kjøre lyd via coax/optisk ved siden av - for ikke å snakke om tapet av HD-lyd..

Finner ikke receiveren i arkivet til HiFi Klubben, men er redd dette er problemet ditt :neutral:
    nei, den støtter HDMI ver 1.3 (a), så mulig du husker feil ja.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du satt ps3 til å sende lyd via HDMI ? hvis jeg husker riktig, så finner den selv ut at den skal sende bilde via hmdi, men ikke lyd. du finner det på instillinger - lyd

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne støtter nok ikke lyd over HDMI ser det ut til, desverre.

Quote:1080p-compatible HDMI digital video switching (3 in, 1 out) — pass-through only (a separate cable connection is required for audio)

Intermediate audioB sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror Eirik husker riktig jeg.

Du får legge den ut igjen Jokk3 å kjøpe deg Yamaha isteden.

Knis.
    Hifi: Yamaha - Monitor Audio - Kimber Kable - Denon - Panasonic - Sony

Headfi: Focusrite Forte - B&W P7 - Grado SR325e

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med at en egen digital lydkabel må til ja. Coax eller optisk. Leste litt på Klubbens arkiv på modellen som heter 1708 å der står det: AVR-1708 har to HDMI-innganger og HDMI-switching, slik at du kan sende bilder og lyd fra f.eks. dvd-spiller og HD-spillkonsol (PlayStation 3, Xbox 360 Elite) direkte til flatskjermen din via en enkelt kabel. Legg merke til at det her er snakk om en ren video-switching funksjon. Det betyr at du må supplere med en digital coaxial-kabel for å få full multikanal lyd på anlegget.

Er sikkert samme på din modell skulle jeg tro

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •