Anlegg primært for hjemmekino - sekundært for høy musikk - Budsjett 15 000. Oppsett?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Anlegg primært for hjemmekino - sekundært for høy musikk - Budsjett 15 000. Oppsett?

Jeg har omtrent 15 000 kr til bruk på hjemmekinoanlegg/musikkanlegg nå.

Jeg skal primært bruke anlegget til hjemmkino og tvserier type bluray. Sekundært til å spille HØY musikk, da typisk country, rock ala Nickelback + ACDC og andre og artister som Michael Jackson med mye lyd, men ikke noe heavy metal.

Hva bør jeg ha? Lurte litt på å kjøpe en slik pakke: Komplett.no - Onkyo TX-NR616B + Audio Pro 5.0 - Onkyo TX-NR616B + Audio Pro 5.0 - men den mangler preout og er dermed lite gunstig for videre utbygning over flere år.. Den virker som en god pakke, men som dessverre må byttes helt ut etterhvert..

Hva bør jeg kjøpe nå for å få et bra startpunkt, hvordan bør jeg prioritere pengene?

Hvilken reciver og høytalere bør jeg starte med? Hvordan er Onkyo i forhold til andre? Har bra inntrykk av Onkyo, men kan for lite om dette..

Sett gjerne opp ett bra annlegg til 30 000, hvorav oppdelt i puljer med 15 000 i innkjøp nå som gir spillbart annlegg med god lyd, og deretter et siste innkjøp på 10-15 tusen, alt eks blu ray spiller da jeg kjøper det utenom etterhvert, spiller det meste via nas nå, både musikk og film.

Setter pris på alt av tips og innspill..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Heisann, kan du kjøpe brukt vil du jo få mye mer for pengene.

kunne da kjøpt noe ala dette som startpakke, Parasound er kjent for å være meget bra å passer godt til høyttalerne jeg foreslår. Her har du komplett forsterkerkombo for 6k ferdig tilsendt

Pent brukt Parasound nc-7100, effektforsterker og Klipsch sub

Så kan du kjøpe disse høyttalerne:

klipsch rf 62 mk1 - FINN Torget

Dette blir ca 10k for forsterkere + høytalere. Så finner du en sub for resten av pengene. Så kjører du 2.1 mens du får spart opp siste 15 så kjøper du en effekt til (kan koble til mange effekter på den prosessoren) også kjøper du bakhøyttalere å center når den tid kommer. Får veldig mye god filmlyd av ett bra 2.1 oppsett å Klipsch er kjent for å spille HØYT å Parasound holder kontroll på Klipschene dine

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •