Hjemmekinoannlegg - tips ønskes - Onkyo TX-NR616B vs Samsung HT-E6750W

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjemmekinoannlegg - tips ønskes - Onkyo TX-NR616B vs Samsung HT-E6750W

Hei,

Jeg har bestilt meg et Samsung HT-E6750W hjemmekino med blu-ray til kr 7 000, står omtalt på Komplett.no - Samsung HT-E6750W hjemmekino med Blu-ray.

Men nå har Komplett et tilbud på Onkyo TX-NR616B + Audio Pro 5.0 til kr 12 995 på Komplett.no - Onkyo TX-NR616B + Audio Pro 5.0.

Jeg har to dager på å bestemme meg om jeg vil benytte meg av angreretten på samsungen og gå for onkyo pakken. Men jeg er for grønn til å vite hvilket som er best (jeg har en følelse av at onkyo saken og audio pro er best, men forklar meg gjerne hvorfor.)

Samsung står oppført med 7.1 sorround og 1330watt, mens Onkyo har oppført 7x160 watt som gir 1120watt. Jeg skjønner ikke helt greia, hvilken av anleggene er best?

Samsung pakken har en førpris på 9 989, mens onkyo+audiopropakken har en førpris på 18 985.

Onkyosaken har også best i test etc..

Samsungpakken har inkludert blurayspiller, mens med onkyosaken må jeg kjøpe det utenom.

Onkyopakken vil koste lommeboken min omtrent 5000 ekstra + blurayspiller. Er det verdt den ekstra utgiften?

Så kan noen hjelpe meg? Tips og innspill mottaes med takk.

Newcomer thenuts sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir som å sammenlikne en gokart med en Chevrolet egentlig...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thenuts
    Det blir som å sammenlikne en gokart med en Chevrolet egentlig...
    Jeg regnet egentlig med det, og at onkyopakken er chevrolet.

Men jeg forstår det ikke, og derfor jeg håpet noen kunne forklare meg slik at jeg kan forsvare ekstrainvesteringen.

Jeg ønsker å ha et anlegg som lettere kan utbygges for fremtiden, og jeg forstår at det er onkyosaken. Men jeg trenger litt hjelp for å forsvare ekstrakostnaden på fem tusen.

Newcomer razoredge sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes ikke du skal velge noen av pakkene.
    Du bør absolutt høre anlegget før du investerer forholdsvis mye penger i dette.

LG anlegget gir små/ingen muligheter for oppgradering senere og hele greia må byttes ut.

Onkyo pakken er forholdsvis grei, men den inneholder ikke sub og forsterkeren er litt liten og har ikke pre-out , som du må ha hvis du vil koble på eventuelle effekt forsterkere senere. Høyttalerne i denne pakken har jeg ikke hørt så de kan jeg ikke uttale meg om.

Du kan jo starte med å legge mest penger i Receiver og front høyttalere for å begrense utgiften og bygge ut etterhvert.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av razoredge
    Jeg synes ikke du skal velge noen av pakkene.
    Du bør absolutt høre anlegget før du investerer forholdsvis mye penger i dette.

LG anlegget gir små/ingen muligheter for oppgradering senere og hele greia må byttes ut.

Onkyo pakken er forholdsvis grei, men den inneholder ikke sub og forsterkeren er litt liten og har ikke pre-out , som du må ha hvis du vil koble på eventuelle effekt forsterkere senere. Høyttalerne i denne pakken har jeg ikke hørt så de kan jeg ikke uttale meg om.

Du kan jo starte med å legge mest penger i Receiver og front høyttalere for å begrense utgiften og bygge ut etterhvert.

Hmm. Gjør ting vanskelig dette.. Hvis jeg tar et utgangsbudsjett på 15 000 nå. Hva bør jeg kjøpe for å ha pre out og god lyd nå de første månedene mens jeg bygger på med mer høytalere?

Newcomer razoredge sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå opp ett hakk på Reciveren så får du mye. feks denne: Komplett.no - Onkyo TX-NR717B hjemmekinoreceiver

Men som sagt er det greit å sjekke ut litt i butikker hvor du får høre/prøve utstyret. Med 15000,- i lomma så kommer du ganske langt på vei til et godt stereo oppsett.

edit: Det er forøvrig mange som sverger til Klipch i hjemmekino her inne på forumet.
    Klipsch RF82B (2 stk) - Elkjøp

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer å kjøpe det samme anlegget selv, og lurer på om noen har erfaring med Audio Pro Diamond høytallerne? Synes dette virker som ein bra pakke

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •