Lyngdorf DPA-1

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lyngdorf DPA-1

Heisann trenger litt hjelp=)
    Jeg har akkurat skaffet meg en dpa-1 og lurer på endel ting...

Jeg gjennomførte guidede stegene i roomperfect men synes klyden virker pinglete=( Er det noe innstillinger jeg har oversett?når jeg spiller på 50.0 i volum er det ikke høyt i det heletatt=(
    Har kilden koblet til analog input 2 og main out på blokkene til frontene. Er bedre stereolyd fra min yamaha dsp-z7 og da kan det ikke stemme for den er etter min mening ikke noe å skryte av.
    Håper noen har noenerfaringer med denne som de ønsker å dele...på forhånd takk=)
    Brukes forresten sammen med emotiva xpa-1 og revel ultim salon....

mvh
    thomas

Active alphamale sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan gå inn i menyen å stille gain på kanalen du bruker. Hvordan er lyden i bypass kontra med roomperfect? Hvordan er lyden når du skrur opp til vanlig lyttenivå?
    B&W 802 D3 ht - B&W ​cmc2 - ADA TRINNOV TEQ 8 rcs - OPPO kilde - MAC MINI kilde - CLASSÉ ssp 800 DELTA - YAMAHA mx-A5000 - KLIPSCH surr - PARADIGM sub1*2stk - PARASOUND jc1 mono eff - WEISS dac/interface - PHILIPS tv - BENQ projector

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må nok et godt stykke forbi 70 i volum før det begynner å bli volum. Den går jo til 100(om jeg ikke husker feil).

Geir Arne

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og takk for kommentarer=)
    Skal prøve meg frem mtp lyden og volumet..går til 100 ja.
    Er det noen som vet om man kan oppdatere voicing etc via Mac??Eller er det bare windows programmer? Nåt det gjelder lyden nå i bypass VS room perfect så synes jeg det høres ganske likt ut=(

Trenger mere trykk...er jo en fireveis høyttaler jeg bruker med 3x8 tomms bass så er mye mere å hente..det vet jeg for jeg testet en parasound p3 og nc2100 og det funket bra mtp bass=)

Tenkte å bruke denne sammen med en yamaha dsp-z7 men finner ingen steder hvor det står hvordan jeg kan koble dette????input 1 er vel bypass?!

thomas

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror softwaren bare er utgitt til windows foreløpig.

Mtp hvordan du opplever trykket er dette en tosidet sak. På den ene siden vil den i så si alle rom dempe noen frekvenser slik at man får mindre bass en plass, men noe mer en annen. Likevel er totalen etter korrigering som oftest noe "slankere" enn før korrigering.

En annen sak er hvor mye korrigering boksen har utført. Dette er oppgitt i % i menyen. Det samme er "Room knowledge". Jo mindre korrigering, jo likere låter det. Normalt sett har jeg ligget på 10-12% med RP-1, og da var forskjellen klart merkbar.

Jeg syntes også noen av Lyngdorf boksene er litt snille lydmessig. TDAI2200 ble alt for snill for min smak. Men RP-1 kombinert med en heftig forsterker gjorde bare positive ting. Du har en mellomting, så det er vanskelig å si hvordan den påvirker lydbildet.

Pass på å ta "gode målinger". Altså 1 måling i sweetspot, og resten av målingene i nærheten(rundt 50-100cm fra denne) og ikke for nære noen flater.

Geir Arne

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Input 1 analog er bypass, da ser du at volumet går opp til 88.8 eller noe. Denne funksjonen kan du slå av under Avansert - Home Theater (off, da oppfører den seg som vanlig).

Sjekk at ikke volumet på Main/line er satt ned nevneverdig under Avansert.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Input 1 analog er bypass, da ser du at volumet går opp til 88.8 eller noe. Denne funksjonen kan du slå av under Avansert - Home Theater (off, da oppfører den seg som vanlig).

Sjekk at ikke volumet på Main/line er satt ned nevneverdig under Avansert.
    Heisann og tusen takk for svar=)

Jeg skal teste det dere sier=) Målingene mine var nok neppe av god kvalitet så er nok mye å hente der. Når det gjelder bypass(skorob) hvordan kobler jeg den mot yamaha?

mvh
    thomas

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •