CM9 og NAD T763v2 inntil videre..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 32
    Newcomer AvB sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

CM9 og NAD T763v2 inntil videre..

Hei.

Da var endelig tiden for å prioritere lyd i stua kommet

Sparegrisen sier at jeg må gjøre innkjøpene gradvis da den ikke har nok oppsparte midler til å berike meg med alt det jeg har lyst på med en gang.

Tenkte å kanskje gå til anskaffelse av et par B&W CM9 først.
    Fra før av har jeg en NAD T763v2 (6x100w - 2x130w i stereo mode leste jeg en plass, stemmer dette?) som jeg tenkte å bruke inntil videre.
    Forhåpentligvis klarer jeg å skrape sammen nok penger til ny forsterker frem til nyttår.

Hvordan tror dere det blir med CM9 på den NAD'en? Eller er det kanskje like greit at jeg venter til jeg har råd til både HT og forsterker?

Vurderer Hegel H300 eller Electrocompaniet AW250R (men det må bli en brukt til ok pris). Kom gjerne med andre alternativer.

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns det er en meget god ide å spre innkjøpene slik du har tenkt å gjøre. Forsterkeren din er ikke optimal på CM9 etter min mening,hverken mtp krefter eller lydsignatur, men den vil så absolutt gi deg mye godlyd alikevel frem til du får midler til en mer permanent forsterkerløsning på plass . NAD har også svært gode strømforsyninger i sine forsterkere og oppgir som regel wattmengden noe forsiktig sammenlignet med andre produsenter, så dette blir så absolutt habilt lydmessig.

Når man kommer opp i en viss prisklasse slik du nå er, så er det vanskelig å få råd til alt på en gang så dette syns jeg er klokt tenkt.

Forøvrig støtter jeg dine to eksempler om nye forsterkerkandidater. Jeg liker svært godt forsterkeri med varm og fyldig lydsignatur på CM serien til B&W, som for eks nevnte EC eller Marantz. I kombinasjon med CM seriens naturtro, oppløste og krystallklare gjengivelse blir det en fin balanse med varmtklingende forsterkeri. Flere liker også Hegel på B&W, men den komboen har jeg personlig svært få erfaringer med så vil ikke si så mye bastant i den retning

Active
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan skrive under på at Electrocompaniet og B&W CM9 spiller fantastisk sammen!! Se på brukten etter forsterker, der kan man gjøre gode kjøp! :-)
    B&W CM9
    B&W CMC senter
    SVS SB13-Ultra
    Marantz SR6010
    Electrocompaniet AW250R
    PS3
    Samsung 51" plasma 8000 Serie
    B&W P3

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stigln
    Jeg kan skrive under på at Electrocompaniet og B&W CM9 spiller fantastisk sammen!! Se på brukten etter forsterker, der kan man gjøre gode kjøp! :-)

Kan du vennligst slutte å minne meg på i enhver tråd om at du har EC aw250 på CM9?? Blir så misunnelig

Newcomer AvB sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen og takker for svar.

Ja da tror jeg at jeg bare stikker på Hi-fi klubben å kjøper/bestiller meg et par cm9 iløpet av uken. Så satser jeg på at receivern gjør en ok jobb i noen måneder.

Noen som har noen meninger om Electrocompaniet vs Hegel?

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AvB

Ja da tror jeg at jeg bare stikker på Hi-fi klubben å kjøper/bestiller meg et par cm9 iløpet av uken. Så satser jeg på at receivern gjør en ok jobb i noen måneder.

Dette blir som med det meste annet, rett og slett preferanser ift hva slags lyd du selv foretrekker Jeg ville tatt utgangspunktet i forskjellene mellom disse, for å måle det mot egen smak.

Hegel har jo mer den lyse superoppløste noe frempå lyden med vanvittig dynamikk, mens EC på sin side fremviser den mer varme fyldige nesten røraktige lydsignaturen. Flere brukere her inne mener at EC er det nærmeste man kommer rørlyd på transistorforsterkere.

Active
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Kan du vennligst slutte å minne meg på i enhver tråd om at du har EC aw250 på CM9?? Blir så misunnelig
    Vil bare dele min mening om den komboen!
    B&W CM9
    B&W CMC senter
    SVS SB13-Ultra
    Marantz SR6010
    Electrocompaniet AW250R
    PS3
    B&W P3

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tenkte jeg kunne komme med noen innspill siden jeg er nøytral da jeg ikke eier noen av delene. Eiere av B&W må heller ikke bli fornærmet på noen måte.

Jeg har hatt Hegel H200 på Monitor Audio GS60. Fant forforsterkeren i denne helt fantastisk (parret med Parasound NC2250), men selve effektdelen var en fryktelig match til GS60.
    H200 i sin helhet var svært stram i bassen, men manglet litt fylde i bassen og meget åpen og som nevnt litt frempå i lyden.

CM9 (parret med Rotel elektronikk) finner jeg nesten litt motsatt med litt slapp bass og til tider boomy, og litt mørk og avslappet i klangen. For all del meget behagelig for lange lyttestunder.

Jeg spurte flere ganger min kamerat om å få prøve H200 på hans CM9 siden jeg er nesten helt sikker på at dette ville blitt en heftig match siden de ville utfylt sine styrker og svakheter. Dessverre passet det aldri slik at jeg fikk prøvd dette og H200 ble solgt relativt fort. Du bør nok prøve selv før du bestemmer deg og det er din egen smak som teller.

Parasound NC2250 (som jeg synes gruser H200, men usikker på matchen til CM9) og Halo A21 bør nok også lyttes til.

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978

Jeg spurte flere ganger min kamerat om å få prøve H200 på hans CM9 siden jeg er nesten helt sikker på at dette ville blitt en heftig match siden de ville utfylt sine styrker og svakheter. Dessverre passet det aldri slik at jeg fikk prøvd dette og H200 ble solgt relativt fort. Du bør nok prøve selv før du bestemmer deg og det er din egen smak som teller.
    + 1 ! Støtter dette. H200 er en kjempematch til B&W synes jeg.
    Personlig var Hegel H200 det beste jeg har hørt på mine CM9.

Er som Sven sier, de utfyller hverandres styrker og svakheter, godt beskrevet.
    Solgte nettopp mitt Hegel H200 og HD10 Dac til en person på Vestlandet.
    Han bruker settet på B&W 803N og ble storfornøyd.

Solgte unna noen B&W 683 også, til en som bruker dem sammen med H200, også han fornøyd. Virker som det er få som egentlig har fått øynene opp for kombinasjonen B&W Hegel. Selv har jeg nå Hegel H300 påvei inn, gleder meg.

Hegel H200/300 anbefales å prøves på B&W generelt, spesielt CM-serie!

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    + 1 ! Støtter dette. H200 er en kjempematch til B&W synes jeg.
    Personlig var Hegel H200 det beste jeg har hørt på mine CM9.

Er som Sven sier, de utfyller hverandres styrker og svakheter, godt beskrevet.
    Solgte nettopp mitt Hegel H200 og HD10 Dac til en person på Vestlandet.
    Han bruker settet på B&W 803N og ble storfornøyd.

Solgte unna noen B&W 683 også, til en som bruker dem sammen med H200, også han fornøyd. Virker som det er få som egentlig har fått øynene opp for kombinasjonen B&W Hegel. Selv har jeg nå Hegel H300 påvei inn, gleder meg.

Hegel H200/300 anbefales å prøves på B&W generelt, spesielt CM-serie!

Jeg tror faktisk folk har øynene åpne, de bare vurderer andre alternativer som bedre- for dem- på CM serien. Hvorvidt Hegel generelt er en kjempematch på CM serien er såklart avhengig av hva slags lydsignatur man selv foretrekker

Personlig så foretrekker jeg en varmere, fyldig og mer tilbaketrukket lydsignatur, og foretrekker derfor elektronikk som for eks Marantz eller EC.

Hva TS vil like best kommer da ann på hva vedkommende har som sine lydpreferanser.

Forøvrig er det gunstige tider å kjøpe H200 på, nå som den er gått ned i nypris grunnet lanseringen av H300. Bruktprisene på H200 tror jeg vi vil se falle ganske merkbart fremover.

Newcomer AvB sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg bestilt CM9

Tror det blir vanskelig for meg å prøve dem på andre forsterkere enn det dem har på Hifi-Klubben og Soundgarden da jeg bor oppe i det kalde nord, langt fra andre forhandlere.

Spørs også om de har Hegel H300 og Electrocompaniet AW250R hos den lokale Soundgarden butikken. Er sikkert bestillingsvare.

Mye mulig jeg må ta et valg ut ifra andres erfaringer, så nå tråler jeg meg igjennom diverse forum.

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har nok helt sikkert demo på H300. Det er jo bare å ringe eller sende en mail å spørre hvilke forsterkere du kan få demo på.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Newcomer AvB sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Jeg tror faktisk folk har øynene åpne, de bare vurderer andre alternativer som bedre- for dem- på CM serien. Hvorvidt Hegel generelt er en kjempematch på CM serien er såklart avhengig av hva slags lydsignatur man selv foretrekker

Personlig så foretrekker jeg en varmere, fyldig og mer tilbaketrukket lydsignatur, og foretrekker derfor elektronikk som for eks Marantz eller EC.

Hva TS vil like best kommer da ann på hva vedkommende har som sine lydpreferanser.

Forøvrig er det gunstige tider å kjøpe H200 på, nå som den er gått ned i nypris grunnet lanseringen av H300. Bruktprisene på H200 tror jeg vi vil se falle ganske merkbart fremover.
    Skal innrømme at jeg ikke har mye erfaring med hifi, så hva som er min lydpreferanse må gudene vite.

Jeg spiller stort sett musikk hele tiden når jeg er hjemme så det viktigste for meg er at det ikke blir slitsomt for ørene samt at det låter bra på nabovennlig volum.

Har hatt et par Dali blue 6006 i over ti år nå. Har egentlig alltid syntes at lyden har vært dørge kjedelig, så det skal bli en glede med nye HT

Med mitt begrensede sammenligningsgrunnlag og det løftet i lydkvaliteten det uansett kommer til å bli, så kan det neppe bli mye feil uansett om det blir Hegel eller EC.

Newcomer AvB sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eyvind
    De har nok helt sikkert demo på H300. Det er jo bare å ringe eller sende en mail å spørre hvilke forsterkere du kan få demo på.
    Har sendt dem mail.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal innrømme at jeg ikke har mye erfaring med hifi, så hva som er min lydpreferanse må gudene vite.

Jeg spiller stort sett musikk hele tiden når jeg er hjemme så det viktigste for meg er at det ikke blir slitsomt for ørene samt at det låter bra på nabovennlig volum.

Har hatt et par Dali blue 6006 i over ti år nå. Har egentlig alltid syntes at lyden har vært dørge kjedelig, så det skal bli en glede med nye HT

Med mitt begrensede sammenligningsgrunnlag og det løftet i lydkvaliteten det uansett kommer til å bli, så kan det neppe bli mye feil uansett om det blir Hegel eller EC.

Da har vi det litt på samme måte, bruker også anlegget utrolig mye og liker å spille musikk gjennom kvelden: ofte på ganske høyt volum. Da blir elementer som lyttetretthet viktig å unngå, noe jeg mener et varmere, fyldigere og noe tilbaketrukket avrundet mellomtone/diskant er med på å bidra til.

Hadde som deg Dali blå serie tidligere blant annet, hadde 8008 med Denon elektronikk en periode, noe som ga utslag i endel lyttetretthet grunnet etter min smak for spiss/lys diskantgjengivelse.

Forøvrig grattis med CM9, å gå fra Dali 6006 i lengre tid rett opp til CM9 vil bli som en helt ny verden, det kan jeg love

Intermediate Jan Frode sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med tanke på at en Hegel H200 kan handles for + -ca 12000 på brukten ville jeg gitt denne en mulighet før kjøp av H300. Den er uansett lett omsettelig dersom du etter en stund ønsker å oppgradere til en H300.

Uansett, gratulerer med nye og meget gode høytalere :smile:
    Stue: Primare I32 - Primare DAC30 - Sonus Faber Venere 2.5 - Viablue SC-2 - HTPC - Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Reserveutstyr/ til salgs: Nakamichi Amplifier 2
    - Arendal Sound 1723 Tower -System Audio Saxo 30 - Onkyo A-9010 - Sennheiser Momentum

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan Frode
    Med tanke på at en Hegel H200 kan handles for + -ca 12000 på brukten ville jeg gitt denne en mulighet før kjøp av H300. Den er uansett lett omsettelig dersom du etter en stund ønsker å oppgradere til en H300.

Uansett, gratulerer med nye og meget gode høytalere :smile:
    Helt enig. Det blir jo egentlig som å prøve et produkt man neppe taper på ved et evt videresalg.

Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke stress med å bytte ut T763'en. Med mindre du går for en av de dyreste receiverne til de vanligste merkene vil du bare bli skuffet. Kvaliteten i stereo er etter mitt syn bra i den NAD'en. Se heller på en DAC/Effektforsterkerløsning hvis du vil oppgradere.

Active
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med kjøp av kjempe høyttalere:-) Ligger mye bra Electrocompaniet på finn.no til halv pris og billigere enn det også! Electrocompaniet er et veldig lettsolgt produkt som ikke er noe problem å bli kvitt igjen hvis det skulle vise seg at du ikke blir fornøyd! EC AW250R har STÅLKONTROLL på CM9. Veldig synd at Hifi klubben ikke er forhandler av EC, da hadde det vært mange B&W-EC komboer der ute vil jeg tro. Tror også Hegel vil være et trygt valg.
    B&W CM9
    B&W CMC senter
    SVS SB13-Ultra
    Marantz SR6010
    Electrocompaniet AW250R
    PS3
    B&W P3

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stigln
    Gratulerer med kjøp av kjempe høyttalere:-) Ligger mye bra Electrocompaniet på finn.no til halv pris og billigere enn det også! Electrocompaniet er et veldig lettsolgt produkt som ikke er noe problem å bli kvitt igjen hvis det skulle vise seg at du ikke blir fornøyd! EC AW250R har STÅLKONTROLL på CM9. Veldig synd at Hifi klubben ikke er forhandler av EC, da hadde det vært mange B&W-EC komboer der ute vil jeg tro. Tror også Hegel vil være et trygt valg.

Kongetips om å sjekke Finn.no, en nettside jeg ofte glemmer fordi brukttorgene på sentralen/avforum er såpass bra. Var innom nettopp nå og det lå overraskende mye EC ute for salg, pent brukt og til gode priser

Syns jeg ikke har midler til å kjøpe effektforsterker nå, lå fine eksemplarer av både AW120 og AW250 der8)

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •